bijna eronder..

Justice Strike

MF veteraan
12 nov 2006
4.439
0
Amsterdam
Was vandaag op de ring. Drukke file en dikke regen. Ik rij zoals normaal rustig tussendoor. Is er opeens een bestelbus die van baan verwisseld. Ook niet normaal zoals elke andere auto, maar echt met een ruk. Ik meteen in de remmen. Een ding weet je dan. Je kunt nooit optijd je toeter vinden wanneer het nodig is.

maargoed, zo snel hij van baan rukte zo snel rukte hij ook terug toen hij me zag. Het heeft mij wel even een kleine hartaanval bezorgt, maar alles is nog goed. Ik vraag me af of ik daar zonder kleerscheuren vanaf gekomen zou zijn, maargoed laten we hopen dat we het niet uit hoeven te vinden :)
 
eigenlijk zou je met een riott-gun door de ramen moeten kunnen schieten ,.....maar ja ,....je mag alleen maar toeteren ......
Als je met je brommer plat op je snuffert gaat , dan rijden deze lui gewoon door ,...zogenaamd "niks gemerkt"....
 
En je hart klopt tijden lang in je keel, ook uit ervaring, maar dan alleen maar blij zijn dat het goed afliep *O* Ik rijd nog :]
 
Tja, omdat die droeftoeter in blik direkt weer terugstuurde lijkt me dat 'ie je pas in 2e instantie zag.
Ik hoef gelukkig vrijwel nooit door de file te rijden, ik blijf er een hekel aan houden.

Als Ome Koos dan toch zo begaan is met onze veiligheid zou het fijn zijn als er eens een grote campagne wordt gelanceerd om alle weggebruikers te leren dat ze rekening houden met motoren in de file. Tja....
 
Laatst bewerkt:
Als je met je brommer plat op je snuffert gaat , dan rijden deze lui gewoon door ,...zogenaamd "niks gemerkt"....


Wat nog erger is zijn de figuren die voor het doorrijden nog claxonneren.

*TUUT* "ga ergens anders spelen..." B|
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, busjesterreur he. Altijd alert zijn met die gasten, dubbel zo alert als je er twee van hetzelfde bedrijf ziet :(
 
als mensen wat minder abrupt van baan verwisselen dan zou dat ook al schelen. Ik heb het wel eens gehad dat ik in de file reed en iemand maakte aanstalte om van baan te verwisselen. Terwijl ik rechts voor de neus van de auto reed (hij wilde dus naar rechts). Maargoed omdat hij niet abrupt van baan verwisselde maar normaal zoals elk ander mens kon ik mij er op instellen en zelfs toeteren toen hij me na een tijd nog niet zag.
 
De ring (is dat niet een film)? Waar lag die dan? En zomaar op de weg? Daar zou ik altijd om heen rijden, in ieder geval niet erop.In druk verkeer rij ik altijd met duim en vinger op toeter en grootlicht.
grootlicht is toch niet handig?

Ik rij al met mijn voet en hand op de remmen en koppeling. Als ik dan ook nog mijn duim op de toeter en het gas moet controleren dan zal ik toch echt verkrampt op de motor zitten.

(moet denk ik maar pazzo's halen, want die remhendels zijn totaal niet relaxed, te ver van de gashendel)
 
Nou, ik kwam vanochtend ook goed weg. Iemand kwam naar links zonder te kijken, geen file gewoon vrije weg. Knipper aan en gaan. Echter: ik zat er al naast! Tuurlijk, je geeft meteen extra gas, maar als je al 120 rijdt, dan ben je niet direct weg. Ik heb echt de recidiveerstrook moeten zoeken en op aan de toeter gehangen, alsof er geen morgen meer zou zijn.

En dan nog boos zijn en wild naar mij gebaren :(. En het was echt geen "sorry ik had je niet gezien" gebaar.!!
 
Ik gisteren ook in de file, bijna van m'n motor afgereden door een strook wisselende blikker. Het ergste was nog dat het een auto van rijkswaterstaat was!! Die moeten toch beter weten.
 
"recidiveerstrook"? Is er echt een aparte rijstrook voor mensen die herhaaldelijk verkeersovertredingen begaan? En daar staat geen file?

[me="SparkyGSX"]is weg om een paar keer gepakt te worden met een veel te hoge snelheid[/me]
 
Ik heb een paar maanden mijn rijbewijs, maar heb het ook al een paar keer ervaren, niet leuk.

Gisteren was wel het ergste moment op mijn motor tot nu toe, er reed zo'n ongewassen wit busje voor me die plotseling ging remmen, maar zijn remlichten werkten niet!
Voordat ik dat in de gaten had dat hij best wel hard remde reed ik al vrij dicht bij en moest ik langs hem tussen de 2 rijen auto's schieten om een botsing te voorkomen. De eigenaar was niet genegen om even zijn raam te openen om de boodschap in ontvangst te nemen en het verkeer liet een gesprekje ook niet toe, toen maar doorgereden.
 
Kommer en kwel de laatste tijd in de omgeving Amsterdam helaas :(

Ik rij ook een stuk langzamer dan als het licht is door die file heen nu.
 
Nou, ik kwam vanochtend ook goed weg. Iemand kwam naar links zonder te kijken, geen file gewoon vrije weg. Knipper aan en gaan. Echter: ik zat er al naast! Tuurlijk, je geeft meteen extra gas, maar als je al 120 rijdt, dan ben je niet direct weg. Ik heb echt de recidiveerstrook moeten zoeken en op aan de toeter gehangen, alsof er geen morgen meer zou zijn.

En dan nog boos zijn en wild naar mij gebaren :(. En het was echt geen "sorry ik had je niet gezien" gebaar.!!
Geloof dat je de redresseerstrook bedoelt. ;)
 
Zo dacht een te gemoed komenden auto even in te halen op een 80kmh in het donker terwijl ik daar reed... :X Was ook wel even spannend!

Maar gelukkig allemaal goed gekomen. :)
 
als je meerdere malen een prent hebt gekregen voor het rijden op de redresseerstrook wordt het inderdaad een recidiveerstrook. Nog nooit een boete voor gehad trouwens (afkloppen)

Over de ring (ja die rond Amsterdam, er is maar één "de ring") is het de laatste tijd weer erg met koekebakkers die niet op zij gaan, niet kijken bij wisselen en grote gaten laten vallen.
Echt goed opletten geblazen.

Gisteren zelfs iemand die in zo'n dwergautootje in del inkerbaan tegen de middenstreep aanreed. Waarempel na een keertje of 10 seinen en een paar licht drukjes op de claxon ging ze opzij. Om vervolgens terwijl ik er naast zit heel schichtig weer naar rechts te komen. I was not amused. Met enige resolute gebaren haar de juiste plek gewezen. (duidelijk, niet obsceen)

ik hou mijn hart vast vanmiddag...(en mijn stuur)
 
Nou, ik kwam vanochtend ook goed weg. Iemand kwam naar links zonder te kijken, geen file gewoon vrije weg. Knipper aan en gaan. Echter: ik zat er al naast! Tuurlijk, je geeft meteen extra gas, maar als je al 120 rijdt, dan ben je niet direct weg. Ik heb echt de recidiveerstrook moeten zoeken en op aan de toeter gehangen, alsof er geen morgen meer zou zijn.

En dan nog boos zijn en wild naar mij gebaren :(. En het was echt geen "sorry ik had je niet gezien" gebaar.!!

Recidiveerstrook: speciaal voor motorrijders die vaker in de fout gaan ;) *O*
 
Laatst bewerkt:
:$ Ik was inderdaad nog boos en dit was het woord wat bij me opkwam |(.

Hoewel ik eerlijk beken vaker in de fout te gaan -O-.
 
Terug
Bovenaan Onderaan