Bijna geschept door oom agent

Moet nog steeds bijkomen :z

Even zonder gekheid: Ik kan hier verder ook weinig mee, ik ben me gewoon een keer rotgeschrokken, had nooit verwacht dat politie zulke grote risico's zouden nemen en hij gaat wel op het lijstje bijna dood ervaringen :+ Verder ben ik er niet meer mee bezig, kan gebeuren.

Ik meende dat ik een reactie van jou las waarin je benieuwd was wat er op het bureau gebeurd was, dit heb ik al een keer verteld. Even wat dieper dan: Ik heb mijn verhaal bij een mevrouw aan de balie gedaan, die zou er naar gaan kijken (hoewel ze weinig genoteerd had, op de straatnaam en spookrijden na). Volgens mij gaat hier weinig mee gebeuren..

Dat zou jammer zijn, al kreeg je maar uitgelegd waar ze zo snel heen moesten. Dan had je tenminste nog een idee waarom ze je zo aan het schrikken hebben gemaakt. '(

Blij dat je het nu wat kunt relativeren *O*
 
Ik kan me niet herinneren dat ik naar een vooropleidingsniveau van een rij-instrukteur heb gevraagd? :N

Ech nie?

Vind hem ook nogal kleinzielig door er een vermeend opleidingsniveau bij neer te zetten terwijl een Havo/MBO opleiding de aanstellingseis is. Maar goed,...je bent rij-instrukteur en daarvoor heb je niet meer nodig dan,....zeg het maar }) :o ;)

Ik snap ook wel dat bovenstaande statement een soortement van retorische vraag was, maar aan de ene kant poneer je een schromelijk overdreven aanstellingseis voor dienders en impliceer je met

“daarvoor heb je niet meer nodig dan,…… zeg het maar }) :o ;)

iets als (en nu chargeer ik weer, moet men dus niet serieus op ingaan)

elke voortijdige schoolverlater zonder startkwalificatie kan in het kader van ‘als je echt niet anders kan, altijd nog rij-instructeur worden’. }) :o ;)

Ik denk echter dat de gemiddelde citotoetsscore van een diender en een rij-instructeur elkaar niet veel zal ontlopen, waarmee ik niet wil zeggen dat dat de enige toetsing is voor deze beroepen, maar t’is wel een ‘objectief’ meetbare en gedocumenteerde.


Dan heb ik toch (heel erg veel) meer respect voor de manier van communiceren van bijvoorbeeld Baksteen, die na betere bestudering van tekst en tekening van TS in de OP tot de conclusie komt dat alle uitingen over ontheffingen er wellicht in dit geval er eigenlijk niet toe doen.

Oke.... gezien de lijn in de tekening interpreteerde ik dat hij ingehaald werd.
Ik had ook al bijna de opmerking gemaakt waarom hij zegt dat hij bijna geschept was als hij van achter benaderd werd :X :+

Gezien deze andere interpretatie..... ben ik er nu wel heel erg benieuwd naar wat de reden was voor de plizieautobestuurder om zo te rijden.... en ben ik het ermee eens dat het risico wel heel ernstig veel hoger is als ik tot nu toe had ingeschat :X |( :X

en

Baksteen heeft bijgeleerd en beter gelezen.

Baksteen is het ermee eens dat er een gevaarlijke situatie is veroorzaakt door de bestuurder van de politietouran, als alles zoals door de topicstarter beschreven is ook zo gebeurd is.

En dan heeft Baksteen nog niet eens onderstaande foto gezien, jij wel als je op pagina 10 dit produceert:
‘……..’
Jammer dat je zo geschrokken bent, maar wat heb je een moeite gedaan dit uit te leggen aan mensen die er niet mee te maken hebben gehad. '(
‘……..’
Ik weet ook niet wat je gewend bent en hoe oud je bent,20 zie ik nu,..tja.

Komt nogal denigrerend over, of niet dan?

Net zoals onderstaande nogal denigrerend overkomt:
Rij-instructeur,... _O- _O- _O-

En:

Tja, rij- instrukteurs,...ik ken er een paar en die hebben altijd gelijk. :X ;)

Daarmee zet je wel even een beroepsgroep weg, net zoals ik een andere groep wegzet met mijn botte stelling MULO + macht = @#$@%^&*$,
en dus verwijt de pot de ketel……


full


Gezien de situatie op de foto zou, zolang het ook maar een beetje geschied is als TS stelt, eigenlijk geen discussie meer mogelijk zijn over een mogelijke ‘inschattingsfout’ van de politietoerancoureur.


Als je hier niet ziet wat het probleem is, zal ik het even schoolmeesterachtig uitleggen:
Je moet in een situatie als deze verwachten dat een, al dan niet reeds zichtbare, gemotoriseerde tegenligger met minstens 10 tot 15 meter per seconde (15m/s = 54 km/h) je tegemoet komt.
Als je een blinde bocht als op de foto nadert en je bent serieus van plan om daar al spookrijdend de buitenbocht te nemen en daar dus minstens, afhankelijk van je eigen snelheid, tussen de (krap genomen) 5 en (ruim genomen) 10 seconde nodig hebt om na de laatste middenberm weer fatsoenlijk rechts uit te komen, heb je voorbij de bocht vrij zicht nodig van ruim meer dan (krapgenomen) 50 tot 75 meter (resp. 5 seconde x 10 m/s en 5 s x 15 m/s) tot (ruim genomen) 100 tot 150 meter (resp. 10 s x 10 m/s en 10 s x 15 m/s) voordat je je gaat wagen aan spookrijden.

In het geval van een onoverzichtelijke situatie zoals op de foto met middenbermen, zebrapad (voor de beroepsgedeformeerden heet dat voetgangersoversteekplaats kortweg VOP, in de volksmond zebrapad dus), links en rechts zijwegen en als klap op de vuurpijl een nogal blinde bocht, zal zelfs een randdebiel met een black out niet aan zo’n actie, zoals TS beschreven heeft, beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo lezers,

Ik ben vandaag bijna geschept door een agent in een volkswagen touran........'

'............'

Ik ben me dus rotgeschrokken en had zin om dit te delen met jullie, ik wordt namelijk gestoord van het rijgedrag van agenten in Arnhem................ Het lijkt wel alsof ik steeds dezelfde VW touran tegenkom van de politie, er rijdt er één vreselijk aso in Arnhem, vandaag was geen uitzondering...

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze idioot?

[afbeelding]



Kijk uit met het beledigen van een ambtenaar in functie en gezien je, naar ik mag aannemen, accurate beschrijving van het rijgedrag van sommige idioten aldaar, ben ik blij zelden in je regio te komen.
 
Laatst bewerkt:
Als de agent in kwestie nu net zo geschrokken is als TS en op dit punt iets meer geduld in acht neemt heeft het hele voorval toch enig nut gehad.

Als de agent in kwestie (en collega's) nog steeds overeind houdt dat het kon en verantwoord was mag ie van mij gaan solliciteren op een wat minder spannende baan
 
Nergens om hoor maar dat oom agent creatief mag rijden als ie haast heeft, mij best maar op de tekening heb je het toch gewoon over in een bocht op de verkeerde weghelft rijden zonder mogelijkheid tijdig terug te keren. TS had zo te zien gewoon mazzel dat ie niet een paar secondes eerder van huis is gegaan.

Kan me niet voorstellen dat de wetten die 'oom agent op weg naar een inbraak' privileges toekennen bedoeld zijn voor dat soort akties. Neem toch wel aan dat er voor wat betreft veiligheid de nodige voorbehouden aan die wetten kleven. Zou ff lekker worden anders.. Sorry dat we je voor je fl@kker hebben gereden joh, maar de boef zit vast hoor :( !
 
Stoute plisie! Soms zijn het net mensen... :N
Jij creëert ook altijd levensgevaarlijke situaties puur omdat je een mens bent?

Als wij niet agenten dat doen mogen we direct op basis van artikel 5 ons rijbewijs inleveren maar als een agent het doet is het opeens 'net een mens' ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan