Bijna geschept door oom agent

Zoals ik zei: Je kan de actie gewoon niet goedpraten... Ik spreek jou wel wanneer je een keer bijna doodgereden wordt door zo'n gek. Wilde dit even delen, en vroeg me af of meer mensen hiermee ervaring hadden.

Hiervoor was ik dus ook al bang tijdens het maken van dit topic, er komen weer van die spuitelfjes die doen alsof ik dit topic maak om haat te zaaien ofzo, maar ik was gewoon verbaasd dat zoiets gebeurt, en ik ben wel vaker verbaasd door de acties van agenten in hun dienstwagen hier in Arnhem.
Ik weet niet hoeveel rijervaring jij hebt (en dan niet alleen stads en snelweg verkeer hier in NL)... maar kan je vertellen dat ik ook in soortgelijke situaties gezeten heb (en erger!). En dan is het even goed vloeken en tieren in je helm. Of even langs de kant stoppen om bij te komen.

Heb de foto's gezien, maar echt onoverzichtelijk vind ik het niet. Ga er vanuit dat meneer de agent zich bewust was van het spookrijden, en dus goed de rijbaan verkend heeft op tegemoetkomend verkeer... jou dus ook gezien. Kans is wel aanwezig dat jij in hun ogen misschien wat te snel dichtbij kwam en dat ze dus gas bij hebben moeten geven om voorlangs te gaan. Had ook anders kunnen aflopen... stel dat jij 20m meer naar ACHTEREN reed, dan had je dit topic waarschijnlijk niet gemaakt.

Waar het in mijn ogen op neer komt is dat jij wilt dat iedereen jou gelijk geeft. Maar in dit geval zijn er andere mensen die er anders over denken (om verschillende redenen; rellen, niet erbij waren, 1kant gehoord etc...).

En ben idd bang dat je er niets meer van gaat horen... morgen weer lekker opstappen en vergeten :W
 
Ik snap werkelijk niet hoe jij dit uit mijn verhaal kan interpreteren.. Mijn drijfveer om dit topic te maken was om mijn verhaal kwijt te kunnen en om te leren in hoe verre dit normaal is en of meerdere mensen dit soort ervaringen hebben met de politie in Arnhem, dit is namelijk niet de eerste keer dat er iets geks voor mijn ogen gebeurt.

Ik geef je gelijk, ik heb namelijk meer dan eens een politie auto op het fietspad gezien, of in het park bij de lauwersgracht, op weg naar het politie bureau.

Politie hoeft schijnbaar niet in de rij van het verkeerslicht te staan als ze op weg zijn naar einde dienst of een bak koffie...... zij mogen gewoon over het fietspad met behoorlijke snelheid.


En als er dan voor duizend euro via jouw creditcard online een computer wordt gekocht bij een zaak in amersfoort : "sorry, maar daar kan de digitale recherche niets mee, we seponeren de zaak"

Ik heb nul komma nul vertrouwen in de arnhemse politie.
 
Toch vind ik de foto's een beetje misleidend op foto drie na....
Je neemt ze namelijk van de goede rijrichting/rijbaan....
Als je de foto's neemt van de rijbaan die daadwerkelijk gevolgd is is de zicht meer....

Al met al toch niet een hele nette actie.

Enne waarom spreek je je oom niet gewoon aan?? })

Ja het zicht is dan meer, maar ik keek juist naar de rijbaan voordat de agent besluit te spookrijden ;) Snaps?
 
Ja, en ik vroeg het even omdat de OP dat niet vermeld.
Die klap wind is logisch, de Touran is nogal een hoog hok.

Maar goed, laten we het erop houden dat de agent dan een inschattingsfout heeft gemaakt en jij die als medeweggebruiker hebt gecorrigeerd.

Spreek de volgende keer zo'n gast aan, maar doe het netjes.
Ik ben van mening dat sorry van zo'n gast meer genoegdoening geeft dan dit topic.

Vind dit topic soms nog best vermakelijk hoor :P
Helpt me over mijn grote verdriet heen te komen ;(





:+
 
Ik weet niet hoeveel rijervaring jij hebt (en dan niet alleen stads en snelweg verkeer hier in NL)... maar kan je vertellen dat ik ook in soortgelijke situaties gezeten heb (en erger!). En dan is het even goed vloeken en tieren in je helm. Of even langs de kant stoppen om bij te komen.

Heb de foto's gezien, maar echt onoverzichtelijk vind ik het niet. Ga er vanuit dat meneer de agent zich bewust was van het spookrijden, en dus goed de rijbaan verkend heeft op tegemoetkomend verkeer... jou dus ook gezien. Kans is wel aanwezig dat jij in hun ogen misschien wat te snel dichtbij kwam en dat ze dus gas bij hebben moeten geven om voorlangs te gaan. Had ook anders kunnen aflopen... stel dat jij 20m meer naar ACHTEREN reed, dan had je dit topic waarschijnlijk niet gemaakt.

Waar het in mijn ogen op neer komt is dat jij wilt dat iedereen jou gelijk geeft. Maar in dit geval zijn er andere mensen die er anders over denken (om verschillende redenen; rellen, niet erbij waren, 1kant gehoord etc...).

En ben idd bang dat je er niets meer van gaat horen... morgen weer lekker opstappen en vergeten :W

Klopt allemaal, hoewel ik het er nog steeds niet mee een ben dat het best overzichtelijk is... Het zou een ander verhaal geweest zijn als de agent wat rustiger zou spookrijden, afwachtend van wat er om de hoek zou rijden, maargoed, da's mijn gedachte..

Een topic betekent ook vrij weinig zonder daadwerkelijke videobeelden en de ervaring van het zelf meemaken (dit werkt natuurlijk ook nog wat bevooroordelend)

Over rijervaring: Ik heb er pas zo'n 30 - 35.000 km op zitten, wat natuurlijk helemaal niet veel is, heb ook al wel wat bijna-ongelukjes gehad, maar dat was vaak bijna over een motorkap vliegen omdat iemand me niet zag, dit was frontaal en ik scheet hem wel wat harder dan normaal, komt bij dat je dit van de politie al helemaal niet verwacht :P
 
Laatst bewerkt:
Ja het zicht is dan meer, maar ik keek juist naar de rijbaan voordat de agent besluit te spookrijden ;) Snaps?



Is wel een jank topic aan het worden.
Laten we TS allemaal gewoon gelijk geven dan houd hij vanzelf op met janken.
Van mij geen onvertogen woord over de politie.
Ook dat zijn mensen en omdat TS mss is afgewezen bij zijn eerste sollicitatie bij de politie heeft hij gewoon nu een wrok tegen hun O-) .
Ook politiemensen kunnen fouten maken e we blijven hier maar 1 kant van het verhaal aanschouwen en gelukkig zijn er geen kinderen overgestoken want TS gaf zelf aan dat hij rond de 55 a 60 km/u reed :X
 
Is wel een jank topic aan het worden.
Laten we TS allemaal gewoon gelijk geven dan houd hij vanzelf op met janken.
Van mij geen onvertogen woord over de politie.
Ook dat zijn mensen en omdat TS mss is afgewezen bij zijn eerste sollicitatie bij de politie heeft hij gewoon nu een wrok tegen hun O-) .
Ook politiemensen kunnen fouten maken e we blijven hier maar 1 kant van het verhaal aanschouwen en gelukkig zijn er geen kinderen overgestoken want TS gaf zelf aan dat hij rond de 55 a 60 km/u reed :X

neuh ik jank niet, ik reageer gewoon op mensen, maar ik hou wel op, dit topic wordt idd vrij nutteloos zo..

t was weer leuk :j
 
neuh ik jank niet, ik reageer gewoon op mensen, maar ik hou wel op, dit topic wordt idd vrij nutteloos zo..

t was weer leuk :j


Ach volgende keer heb je nagedacht eer je iets gaat posten.
Ik geloof zeker wel dat er een waarheid in jouw verhaal zit alleen de beleving is net even anders
 
Ach volgende keer heb je nagedacht eer je iets gaat posten.
Ik geloof zeker wel dat er een waarheid in jouw verhaal zit alleen de beleving is net even anders


Misschien dacht die agent wel: "Wat doet die brommer op de rijbaan". Hij gaat nog te hard ook! Let die gast niet op? ;) :X


Je weet het niet,....

Jammer dat je zo geschrokken bent, maar wat heb je een moeite gedaan dit uit te leggen aan mensen die er niet mee te maken hebben gehad. '(

Ga naar een bureau en vertel ze gewoon dat je enorm geschrokken bent van een je te ge moet rijdende politiewagen.

Ik weet ook niet wat je gewend bent en hoe oud je bent,20 zie ik nu,..tja.
 
Ik kom ook uit Arnhem en ken de touran waar je het over hebt.... 2 keer last van gehad/aan geërgerd. weet niet of het beide keren de zelfde chauffeur was. maar hij is niet de enige, er zijn meerdere mafkezen in anrhem met een uniform aan. :( :( :(

echter ik mag niets zeggen want ik rij zelf alles behalve netjes (over het algemeen dan) :X
 
Ik kom ook uit Arnhem en ken de touran waar je het over hebt.... 2 keer last van gehad/aan geërgerd. weet niet of het beide keren de zelfde chauffeur was. maar hij is niet de enige, er zijn meerdere mafkezen in anrhem met een uniform aan. :( :( :(

echter ik mag niets zeggen want ik rij zelf alles behalve netjes (over het algemeen dan) :X

jam dan blijkt een Touran met oranje, blauwe strepen er zeer gevaarlijk rijgedrag op na te houden, de bestuurders staan daarin machteloos.



:+
 
Hallo lezers,

Ik ben vandaag bijna geschept door een agent in een volkswagen touran die inhaalde zonder zwaailichten bij een doorgetrokken streep, en ook nog eens om de (dubbele) middenheuvel reedt. Dit gebeurde op de Thomas a Kempislaan in Arnhem. Je kan het googlen, maar op googlemaps zijn de middenheuvels en de drempels nog niet te zien, deze zijn aangelegd omdat het een erg onoverzichtelijke bocht is (door bomen langs de weg) en hier wel vaker ongelukken gebeurd zijn. Ik reed zoals het plaatje hieronder naverteld, op mijn Honda NX 250je, rustig met 55km/h heuvelopwaarts, ik liet het gas al wat los voor de bocht, oom omdat het aardig regende. Op dat moment zie ik een Touran met rood/blauwe strepen erg hard naderen op mijn weghelft, hij kon niet naar zijn eigen weghelft vanwege het middenstuk, hij haalde blijkbaar een gewone auto in en deed dat even fijn helemaal om het middenstuk...
Hij reedt sowieso veels te hard, ik denk 70km/h maar zeker niet minder dan 60, hij reedt behoorlijk door om net voor mij weer terug te sturen op eigen weghelft, anders had hij me vol geschept of was ik zelf tegen de stoeprand aan gegaan.

Ik ben me dus rotgeschrokken en had zin om dit te delen met jullie, ik wordt namelijk gestoord van het rijgedrag van agenten in Arnhem: wheelspins bij het wegrijden in de stad, continu over fietspaden en door rood rijden zonder zwaailichten, met 110+ km/h over de John Frostbrug (waar je 50 mag, heb er met 100 achter aan gereden en ze reden nog op me uit). Het lijkt wel alsof ik steeds dezelfde VW touran tegenkom van de politie, er rijdt er één vreselijk aso in Arnhem, vandaag was geen uitzondering...

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze idioot?

[afbeelding]



Niet het hele topic doorgelezen, maar reactie voor de TS.


Ik had 5 weken geleden examen BE (aanhanger rijbewijs, voor de minder bedeelden.. ;) )

De examinator, had ik een goed gesprek mee. Deze nam namelijk ook examens af voor agenten....
En vertelde mij, dat ze bij het examen een situatie nabootsten van een echte oproep, maar zónder licht/geluid.

Dus oproep, b.v, 'bankoverval', en dan moesten de agenten daar zo snel mogelijk ter plaatse zijn, zónder gebruik te maken van licht/geluid.
Kwam wel eens tot rare situaties, volgens de beste man... Duhhhhh!!!!

Zijn werkgebied was apeldoorn tot aan arnhem....
 
Niet het hele topic doorgelezen, maar reactie voor de TS.


Ik had 5 weken geleden examen BE (aanhanger rijbewijs, voor de minder bedeelden.. ;) )

De examinator, had ik een goed gesprek mee. Deze nam namelijk ook examens af voor agenten....
En vertelde mij, dat ze bij het examen een situatie nabootsten van een echte oproep, maar zónder licht/geluid.

Dus oproep, b.v, 'bankoverval', en dan moesten de agenten daar zo snel mogelijk ter plaatse zijn, zónder gebruik te maken van licht/geluid.
Kwam wel eens tot rare situaties, volgens de beste man... Duhhhhh!!!!

Zijn werkgebied was apeldoorn tot aan arnhem....
Dan ben ik blij dat ze het schieten in elk geval ergens anders oefenen :X
 
Misschien dacht die agent wel: "Wat doet die brommer op de rijbaan". Hij gaat nog te hard ook! Let die gast niet op? ;) :X


Je weet het niet,....

Jammer dat je zo geschrokken bent, maar wat heb je een moeite gedaan dit uit te leggen aan mensen die er niet mee te maken hebben gehad. '(

Ga naar een bureau en vertel ze gewoon dat je enorm geschrokken bent van een je te ge moet rijdende politiewagen.

Ik weet ook niet wat je gewend bent en hoe oud je bent,20 zie ik nu,..tja.

Ogri doet aan lateraal denken: het was een Engelse agent...
 
Altijd leuk als er stellingen worden ingenomen en de hakken in het zand gaan.

Zo te lezen mag de politie wel heel erg veel, sommigen hebben ook een blind vertrouwen in het inschattingsvermogen en rijvaardigheid van een opsporingsambtenaar.
Maar kent de gemiddelde opsporingsambtenaar nu echt de wet veel beter, is zijn (M/V) rijvaardigheid echt zo veel hoger, is zijn (M/V) inschattingsvermogen echt zo veel beter dan dat van de 'gewone' burger?

Heb door de jaren heen toch wat staaltjes onbeholpenheid meegemaakt van (en met) platte petten.

Ben eens tijdens een motorrijles bijna geschept door een poltieauto. We sloegen rechtsaf en kwamen ook van en rechts. De poltieauto minderde GEEN vaart en ik dacht, ik druk met mijn volg-BMW maar door om de leerlingen af te dekken. Stond ik even later langs de kant, want de heren dachten dat we uit een uitrit kwamen, niet dus, een andere kleur klinker is nog geen uitrit. Op mijn vraag of men het van de gemiddelde burger ook zou pikken een eventuele vergissing af te straffen met botlomp door te gassen, werd niet ingegaan.

In dezelfde regio ook diverse poltieagenten motorrijles geven. Het waren heel gemiddelde leerlingen. Laat ik het zo stellen, er waren er een paar die toch best moeite hadden aan mijn normen (en die van het CBR, maar ik had ze gewaarschuwd) te voldoen. Moest soms inderdaad o.a. ook weer uitleggen wat de gemeente wel als uitrit en wat niet als uitrit bedoeld had, dat afstand houden beter voor je gezondheid (en voor je slagingskans) is en dat verder vooruitkijken dan je voorwiel je levensverwachting drastisch doet toenemen. Alles bij elkaar hadden de motorrijlessende agenten dus niet een opvallend hoger niveau dan de andere 'gewone' burger leerlingen, maar het is een te kleine, a-selecte steekproef om wetenschappelijke conclusies te trekken.

Privé een keer bijna (bijna, dus wat zeur ik eigenlijk) van de sokken gereden door een politiecowboy die zonder signalen als een debiel op een t-splitsing kwam aanzetten. (Donker en in de zeikregen, Rotterdam thv Lage Erfbrug, ik in de flauwe bocht (oude situatie, nog met glibberige tramrails) richting Schiedamseweg, politieauto vanuit Havenstraat) Ik kon nog net remmen, maar aangezien hij ook steving in de ankers ging (dus waar zeur ik eigenlijk over), reed ik maar weer door. Deze cowboy haalde mij vervolgens rechts in (rakelings langs mij, via een fietsstrook, ter hoogte van een VOP en net voor de versmalling mij afsnijdend, door de portofoon/megafoon gillend "Aan de kant sukkel." (zal ook wel ontheffing voor zijn zolang hij maar weet wat hij doet))
Om toch even te verifiëren met wat voor mongool ik te maken had en te vertellen wat ik van zijn rijstijl vond, ben ik er achteraan gereden en dus stond er ineens een voorwiel op de plek waar hij dacht te kunnen uitstappen. Werd geen fraaie discussie.
Heb meteen daarna een klacht ingediend (Rotterdam Marconiplein). Deze klacht werd na enig persisteren toch serieus genomen, agent werd ter plaatse ter 'verantwoording' geroepen.
Resultaat: Excuses voor het gebruik van het woord sukkel.
Zijn rijgedrag werd echter vergoelijkt met het feit (?) dat agenten een betere voertuigbeheersing hebben dan de gemiddelde burger. Op mijn vraag of een politievoertuig ook een kortere remweg heeft dan een burgervoertuig werd volmondig "JA" op geantwoord. Op mijn vraag of er dan ook andere natuurwetten van toepassing zijn op een politieauto qua maximale remvertraging, kwam ook een bevestigend antwoord. :?
Toen ik vervolgens de verstandelijke vermogens van de aanwezige heren in twijfel trok, mocht ik bijna de nacht aldaar doorbrengen. :(

Kortom, Tw!tchy je moet niet zeuren: agenten hebben nu eenmaal een beter verkeersinzicht dan jij, hebben een betere voertuigbeheersing en beschikken over auto’s die boven de natuurwetten staan. Waar hebben we het eigenlijk over
 
Laatst bewerkt:
....Kortom, Tw!tchy je moet niet zeuren: agenten hebben nu eenmaal een beter verkeersinzicht dan jij, hebben een betere voertuigbeheersing en beschikken over auto’s die boven de natuurwetten staan. Waar hebben we het eigenlijk over
Zo, er zijn dus nog M-F'ers die ietwat kritisch kunnen zijn over de uitspraken die sommige politiemensen doen.
 
Altijd leuk als er stellingen worden ingenomen en de hakken in het zand gaan.

Zo te lezen mag de politie wel heel erg veel, sommigen hebben ook een blind vertrouwen in het inschattingsvermogen en rijvaardigheid van een opsporingsambtenaar.
Maar kent de gemiddelde opsporingsambtenaar nu echt de wet veel beter, is zijn (M/V) rijvaardigheid echt zo veel hoger, is zijn (M/V) inschattingsvermogen echt zo veel beter dan dat van de 'gewone' burger?

Heb door de jaren heen toch wat staaltjes onbeholpenheid meegemaakt van (en met) platte petten.

Ben eens tijdens een motorrijles bijna geschept door een poltieauto. We sloegen rechtsaf en kwamen ook van en rechts. De poltieauto minderde GEEN vaart en ik dacht, ik druk met mijn volg-BMW maar door om de leerlingen af te dekken. Stond ik even later langs de kant, want de heren dachten dat we uit een uitrit kwamen, niet dus, een andere kleur klinker is nog geen uitrit. Op mijn vraag of men het van de gemiddelde burger ook zou pikken een eventuele vergissing af te straffen met botlomp door te gassen, werd niet ingegaan.

In dezelfde regio ook diverse poltieagenten motorrijles geven. Het waren heel gemiddelde leerlingen. Laat ik het zo stellen, er waren er een paar die toch best moeite hadden aan mijn normen (en die van het CBR, maar ik had ze gewaarschuwd) te voldoen. Moest soms inderdaad o.a. ook weer uitleggen wat de gemeente wel als uitrit en wat niet als uitrit bedoeld had, dat afstand houden beter voor je gezondheid (en voor je slagingskans) is en dat verder vooruitkijken dan je voorwiel je levensverwachting drastisch doet toenemen. Alles bij elkaar hadden de motorrijlessende agenten dus niet een opvallend hoger niveau dan de andere 'gewone' burger leerlingen, maar het is een te kleine, a-selecte steekproef om wetenschappelijke conclusies te trekken.

Privé een keer bijna (bijna, dus wat zeur ik eigenlijk) van de sokken gereden door een politiecowboy die zonder signalen als een debiel op een t-splitsing kwam aanzetten. (Donker en in de zeikregen, Rotterdam thv Lage Erfbrug, ik in de flauwe bocht (oude situatie, nog met glibberige tramrails) richting Schiedamseweg, politieauto vanuit Havenstraat) Ik kon nog net remmen, maar aangezien hij ook steving in de ankers ging (dus waar zeur ik eigenlijk over), reed ik maar weer door. Deze cowboy haalde mij vervolgens rechts in (rakelings langs mij, via een fietsstrook, ter hoogte van een VOP en net voor de versmalling mij afsnijdend, door de portofoon/megafoon gillend "Aan de kant sukkel." (zal ook wel ontheffing voor zijn zolang hij maar weet wat hij doet))
Om toch even te verifiëren met wat voor mongool ik te maken had en te vertellen wat ik van zijn rijstijl vond, ben ik er achteraan gereden en dus stond er ineens een voorwiel op de plek waar hij dacht te kunnen uitstappen. Werd geen fraaie discussie.
Heb meteen daarna een klacht ingediend (Rotterdam Marconiplein). Deze klacht werd na enig persisteren toch serieus genomen, agent werd ter plaatse ter 'verantwoording' geroepen.
Resultaat: Excuses voor het gebruik van het woord sukkel.
Zijn rijgedrag werd echter vergoelijkt met het feit (?) dat agenten een betere voertuigbeheersing hebben dan de gemiddelde burger. Op mijn vraag of een politievoertuig ook een kortere remweg heeft dan een burgervoertuig werd volmondig "JA" op geantwoord. Op mijn vraag of er dan ook andere natuurwetten van toepassing zijn op een politieauto qua maximale remvertraging, kwam ook een bevestigend antwoord. :?
Toen ik vervolgens de verstandelijke vermogens van de aanwezige heren in twijfel trok, mocht ik bijna de nacht aldaar doorbrengen. :(

Kortom, Tw!tchy je moet niet zeuren: agenten hebben nu eenmaal een beter verkeersinzicht dan jij, hebben een betere voertuigbeheersing en beschikken over auto’s die boven de natuurwetten staan. Waar hebben we het eigenlijk over


Rij-instructeur,... _O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan