Bijna nieuwe motor met weinig km

Bullpit

MF'er
3 mei 2009
98
0
Hallo people :)

Zou je dit risico kunnen nemen ? een motor van februari 2011 met slechts 690 km op de teller maar dan wel voor een prijs van 1200 Euro onder de nieuwprijs van 7500 Euro. waarschijnlijk een demo motor die niet helemaal volgens de richtlijnen van yamaha ingereden is :+ , maar dan heb je wel een jonkie met weinig kilometers voor een leuke prijs. Voor alle duidelijkheid ik ben al voorzien van een zelfde soort motor en heb dus geen interresse voor deze , vroeg me alleen af of je hiermee een goede koop zou kunnen doen en hoe belangrijk het goed inrijden is, en misschien is ie wel goed ingereden :?

http://motoren.marktplaats.nl/motoren-yamaha/443147954-yamaha-xt-660x-bj-2011.html?return=eJw1jl0KgzAQhO9S0LeaH6mWSCj1JkFTEkxMSFZqW3r3rlSf5htmdhklmPhYQbssOKfilLVKg%2BkMQBSETCHqufIqTRCdUpCr2REfICQ9H3p%2BKa%2BMIkPLaGXAu9vqJCvHLCEU9b2o%2B7igUgTHEJr2uiFHxAvE0e61eNQA4W3R9vkx5j2FPfVbbV68TnZAOz3R%2FicU%2FMLpCk1DVwxC3v7yMsZF0hKyZKfu%2BwNpPEji&df=1&fta=eNotj2FuhCAQRu9CUn8zqIBDvEKvYMaCu6a6kgV3bTd79w6m%2Fx4vkO9BaPCV0KLY78vwoCUJlxBkg%2BJYeqh86vOGLu4o3QKojXWLQgPS%2BZl1LDrj7xxdmnxik9msEW%2F7Gu7zl%2Ft%2B4g%2BtdKUPJY%2BstTzclmZUVYx7L6uceiiDPBfpEoSbEfhYo5j9WdJxGZDRLQAcQMp2bZAMJIOu6QSwWjN0rVdjuWPrabIdg%2B6CHlUBPU62vGoIgmFjTdtow6aTRkkTzj%2FzaN4i%2BTQs4XbJ1xIjSwKKlY6h9HGSPwMVCnoK9%2FmPD%2BEIJb7e7z8ug2S6&fta_ind=7&fs=1
 
Boeie .
Ik heb mijn xtx niet ingereden maar ingetrapt staat op 30 000 km nu bij me collega waar ik hem aan heb verkocht
 
ik heb er ook een beetje moeite mee..Maak mij niet wijs dat je je motor nooit op vol vermogen hebt getest als er zo weinig opstaat...Weet nou niet precies hoe schadelijk alles is voor de motor, maar als de onderdelen nog moeten slijten op elkaar en je doet dat vol gas...lijkt me niet goed.
 
ach zo'n ding kan wel wat hebben ... en wat is nu 690 km ... .max 5 proefritjes. Laat staan dat 50% van de geïnteresseerde niet geintresseerd, maar meer wil raggen ... dan is er 250km wat lomper mee gereden .... nou op een levensduur van +/- 65.000 km (lage schatting) valt dit wel te overzien.

Laat er doordat er wat minder voorzichtig is ingereden (meestal zorgt de dealer bij een demo wel dat er een x aantal km is ingereden) nog eens 10.000 km minder mee kunnen rijden .... hoeveel jaar zou je dan voorruit kunnen?

jaartje of 6 a 7 ? ik hou het met de meeste motoren niet zo lang uit ... wissel wel wat vaker, maar meer omdat ik gewoon wat nieuws wil, niet omdat een motor op is!

Dus ja, die 1200 euro verschil, daarvoor zou ik een nieuwe wel laten staan ... denk dat die 1200 euro in dit geval ook nog wel 1500 euro kan worden
 
Je moet er niet vanuit gaan dat deze xt zo hard slijt als een krachtigere supermoto of enduro.
Wat mijn collega allemaal met dat ding doet met koude motor is abrubt maar hij doet het nog steeds prima niks mis mee.
Ik denk dat als ik dat met de xr koud doet dat het
Hoe ik de xtx toen heb behandeld was ook niet erg rustig.
De koppeling heeft echt hard op zn reet gehad.
Enige wat naar de klote was waren de transmissie rubbers a 20 euro en dat in 30 000 km vanaf kmstand nul :)
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet van auto's (van horen zeggen/tv/whatever), is dat hele "inrijden" verhaal onzin. Alleen warmrijden, tsjah dat is een ander verhaal!

Ik zou me niet druk maken :)
 
Boeie .
Ik heb mijn xtx niet ingereden maar ingetrapt staat op 30 000 km nu bij me collega waar ik hem aan heb verkocht
Weten we ook weer dat een motor van jou kopen niet handig is.

@TS:
ik kies er zelf altijd bewust voor een nieuwe motor te kopen.
Betaal liever €20d voor een nieuw apparaat dan twee keer € 10d voor een onbekend ingereden motor zonder de nieuwste snufjes.
 
Een slap ingereden hok heb je meer ellende van ,als een warm en goed losgereden vervoersmiddel.
met 650 km op de teller kan er weinig mis zijn.
En laat zo'n ding in een ernstig geval 5000 km eerder kapot gaan,kans is groot dat je 'm dan al niet meer hebt.
Dan kan niemand meer een gebruikte fiets kopen,want oei,hoe is er mee gereden....

Die gixxer van mij is gemaakt voor rpm's en dat zal ie weten ook,en als ie morgen ontploft heb ik er lol van gehad en halen we een andere...
 
Wat vooral van belang is dat het wel een officieel in Nederland geimporteerde motor is. Ik ken voldoende voorbeeld van dit soort koopjes die via parallelmport zijn binnen gekomen en dan wil geen dealer zich voor je druk maken om bijvoorbeeld het opvragen van uitgevoerde modificaties.
 
Wat vooral van belang is dat het wel een officieel in Nederland geimporteerde motor is. Ik ken voldoende voorbeeld van dit soort koopjes die via parallelmport zijn binnen gekomen en dan wil geen dealer zich voor je druk maken om bijvoorbeeld het opvragen van uitgevoerde modificaties.

valt wel mee hoor, heb zat voorbeelden van dealers die dat gewoon voor je doen. Hun verdienen er tenslote ook aan.

En als het vanuit een EU land komt, dan zijn ze het zelfs verplicht, na akkoord van de importeur. En deze moet zich ook conformeren aan de EU wetgeving. Dus komt altijd goed, mits uit de EU geimporteerd!
 
Weten we ook weer dat een motor van jou kopen niet handig is.

@TS:
ik kies er zelf altijd bewust voor een nieuwe motor te kopen.
Betaal liever €20d voor een nieuw apparaat dan twee keer € 10d voor een onbekend ingereden motor zonder de nieuwste snufjes.
pfff wat een bullshit zeg, die dingen zijn niet van suiker
 
Oh wacht.........motorfietsen komen in een kratje het land binnen en worden niet van een boot afgereden ;)

Dat klopt, maar kijk eens hoe ze voordat die motor in die krat gaat de laatste test in de fabriek doen. Dat gaat er niet zachtzinnig aan toe.


(ga naar 2:00 min voor de test)
 
Dat klopt, maar kijk eens hoe ze voordat die motor in die krat gaat de laatste test in de fabriek doen. Dat gaat er niet zachtzinnig aan toe.


(ga naar 2:00 min voor de test)


Als jij dat al 'niet zachtzinnig' vindt vraag ik me af of het motorblok van jouw motor niet vol met koolafzetting zit? :?

Ik vraag me eigenlijk eerder af of er al eens iemand tijdens zo'n 'ritje' op zijn tetter is gegaan? })
 
In dat bmw filmpie wordt er geschakeld bij een 5-6000 rpm,dan slaapt dat ding nog!......
 
Terug
Bovenaan Onderaan