Bijna onderuitgegaan

RaceChinees

Rookie
27 mrt 2011
22
0
Hallo allemaal,

Vandaag was het zo mooi weer dat ik het niet kon laten om een mooi stukje te gaan touren met mijn zx6r(25kw) die ik sinds kort heb aangeschaft :] ik begon de rit rustig om alles eerst op temperatuur te krijgen, om later lekker te knallen in alle bochten die ik tegen kwam! :+ maar dat ging flink mis! Ik reed ongeveer met 40km/h door een flauwe bocht (linksaf) en gleed als een pinguin zijwaards de bocht in! En vervolgens kwamen mijn banden tegen de stoeprand aan waardoor mijn motor naar rechts wou vallen, maar dit hield ik tegen met mijn rechterbeen.
Uiteindelijk ben ik dus niet gevallen! Dus ik reed gewoon weer door... Maar ik merkte daarna dat ik in elke bocht als een slak ging. De pret was hierdoor weg dus ik ging maar naar huis... |(
Weet iemand misschien hoe dit had kunnen gebeuren? Misschien slechte banden oid? Ik heb nu alleen een schaafplekje op de achterband (bridgestone battlax bt014) die volgens mij al een tijdje onder mijn fiets zit :/ kan het zijn dat ik geen grip meer heb door banden die verouderd zijn? want er zit nog genoeg profiel op :?
 
Als je je band eerst goed warm wil rijden moet je dat denk ik niet rustig doen. Vlot optrekken en goed remmen.
 
Ik zou eerst een teruggaan naar die bocht en even naar het wegdek kijken of er aan voelen.
Best kans dat de weg glad is.
Ook even kijken of je motor geen olie of koelvloeistof lekt.
 
Kom je goed mee weg dus.

Maar oude banden* hebben minder grip.
(*= oud in de zin van: uitgedroogd, hard, ofwel het rubber is niet meer soepel)
 
Ik zou eerst een teruggaan naar die bocht en even naar het wegdek kijken of er aan voelen.
Best kans dat de weg glad is.
Ook even kijken of je motor geen olie of koelvloeistof lekt.
:^

Je glijdt heus niet zomaar weg.. Wat is de dot-code van je banden?
 
Hallo allemaal,

Vandaag was het zo mooi weer dat ik het niet kon laten om een mooi stukje te gaan touren met mijn zx6r(25kw) die ik sinds kort heb aangeschaft :] ik begon de rit rustig om alles eerst op temperatuur te krijgen, om later lekker te knallen in alle bochten die ik tegen kwam! :+ maar dat ging flink mis! Ik reed ongeveer met 40km/h door een flauwe bocht (linksaf) en gleed als een pinguin zijwaards de bocht in! En vervolgens kwamen mijn banden tegen de stoeprand aan waardoor mijn motor naar rechts wou vallen, maar dit hield ik tegen met mijn rechterbeen.
Uiteindelijk ben ik dus niet gevallen! Dus ik reed gewoon weer door... Maar ik merkte daarna dat ik in elke bocht als een slak ging. De pret was hierdoor weg dus ik ging maar naar huis... |(
Weet iemand misschien hoe dit had kunnen gebeuren? Misschien slechte banden oid? Ik heb nu alleen een schaafplekje op de achterband (bridgestone battlax bt014) die volgens mij al een tijdje onder mijn fiets zit :/ kan het zijn dat ik geen grip meer heb door banden die verouderd zijn? want er zit nog genoeg profiel op :?

denk eerder dat er iets op het asfalt lag
 
Als het droog was zou het niet aan je profiel kunnen liggen lijkt me. Klinkt meer alsof er inderdaad iets op de weg lag wat je misschien over het hoofd hebt gezien. Heb zelf al ervaren dat een beetje grind al genoeg is om op je bek te gaan. B|
 
:W

full
 
Gefeliciteerd, je hebt je eerste powerdrift gemaakt, om erbij te horen hoef je alleen nog
1x stoppie
1x wheelie
en 1x een knee down


Prettig vrijdag :+
 
Ik zou eerst een teruggaan naar die bocht en even naar het wegdek kijken of er aan voelen.
Best kans dat de weg glad is.
Ook even kijken of je motor geen olie of koelvloeistof lekt.

Inderdaad, gewoon terugkomen en dezelfde bocht nogmaals maken.
Tip: Je moet je nooit afvragen hoe je de fout in hebt kunnen gaan.
Vraag jezelf wel hoe je de volgende keer een betere lijn kan kiezen of eerder kan ontdekken waarom het wegdek of je banden niet optimaal meewerken.

p.s. ik ben gisteren dijkjes wezen rijden ten noorden van Zaandam.
Zo'n beetje alle bochten lagen bezaaid met boerendrek.
Ik had wel honderd keer op mijn gezicht kunnen gaan.
 
Bedankt allemaal voor de tips! :}
Ik ben net toch maar even gaan kijken bij die bocht en zag m'n banden spoor nog staan :X ik had even naar de wegdek gekeken en ik zag dat het asfalt in het midden van de bocht (stuk wegdek tussen linker en rechter rijbaan) versleten was. B| Ik ben waarschijnlijk daar overheen gereden en in de slip geraakt (aan m'n bandenspoor te zien). Verder kan ik me niks bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn :? Geen olie,vocht, bladeren e.d. Wel wat grind aan de zijkanten. Overigens ook even mijn motor gecheckt op lekkage, maar niks gevonden. De dot code van mijn bridgestone bandje is 1107 (al aan vervanging toe? :o ).
 
week 11 jaar 07. Banden zijn 4,5 jaar oud. Niet echt fris en fruitig meer, maar kan me niet voorstellen dat het daaraan zou liggen (of wel?).
 
doe jezelf een plezier en knikker die BT014's zsm in de kliko, zijn echt puinbanden.... erg hard, en bieden weinig grip...
 
doe jezelf een plezier en knikker die BT014's zsm in de kliko, zijn echt puinbanden.... erg hard, en bieden weinig grip...

Idd ik heb ook BT14's gehad ik heb een highsider gehad door dat rubber.
Ik heb ze gelijk laten vervangen kreeg ik het daar dus ook te horen dat het hoogstwaarschijnlijk door de BT14's kwam dusssss.
 
Idd ik heb ook BT14's gehad ik heb een highsider gehad door dat rubber.
Ik heb ze gelijk laten vervangen kreeg ik het daar dus ook te horen dat het hoogstwaarschijnlijk door de BT14's kwam dusssss.


hier nog 1, B|



en wat het leuker maakt; standaard zal bijna elke motorzaak aan een leek deze banden aanraden en monteren, hebben ze bij mij ook gedaan...

en natuurlijk ook de hoofdprijs nog rekenen.... :Y B|
 
Wel grappig dat iedereen weet dat BT014's erg slecht zijn.
Ik kan me nog een vergelijkende bandentest herrinneren waarin deze banden net zo goed bleken te zijn als de toen net nieuwe Pilot Powers.
Maarja, misschien reed Mile Pajic toen niet zo hard als de MF'ers van tegenwoordig... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan