Bijna rijbewijs gehaald maar welke motor kopen?

Zelfs op "opa" xl500s uit het jaar des here 1979 * met Philip Bloemendaal stem *
heb je ook alleen maar de 1 nodig om netjes weg te rijden..

tot de 5 is zat.. meer is er heden niet beschikbaar op deze vernuftige verre oosten techniek

Het mega koppel met de wel extreme 35???pk is zo extreem dat je eerdere punt
van aandacht is genoeg remkracht..
Hij remt niet.. hij vertraagd in lichte vorm...

En die trek je ook op het achterwiel als je het over je hart kan verkrijgen om
opa op z'n flikker te geven.



pppssst... en rijd veel leuker als een V4 met meer 3x zoveel pk's
Met 60 op de soms wekende teller heb je het idee Guy Martin te zijn op gravel.
 
Laatst bewerkt:
Neem iets voor -weinig geld- je leerfouten zijn sneller vergeVen als je deukjes / krasjes
geen wereldbedrag kosten..

En die ga je maken.
Deukjes en krasjes kosten niks, tenzij je ze laat/gaat herstellen....
Op één cilinder 4T met goed koppel kan je de 1ste versnelling helemaal vergeten, dus wat je zegt is onzin.
Klopt gewoon niet wat je zegt. Volgens jou kan je de 1e versnelling vergeten op een 1-cilinder met goed koppel. Hoe maakt dat wat ik zeg onzin? Want volgens je eigen beredenering hoef je bij een 1-cilinder zonder goed koppel de eerste versnelling dus niet te vergeten. In ieder geval is het mijn ervaring met 1- en 2-cilinders, dat je je in de stad helemaal suf schakelt. Misschien heb jij andere, ongetwijfeld stoerdere, ervaringen. Laat ze gerust horen.
 
Klopt gewoon niet wat je zegt.
Pak een 250 cc 1-cilinder 4-takt motor en probeer van de derde versnelling op te trekken. Dan probeer hetzelfde met een 600 cc 4-cilinder motor te doen. Voor de rest ga ik niets bewijzen. Wie kan horen zal horen.
 
Pak een 250 cc 1-cilinder 4-takt motor en probeer van de derde versnelling op te trekken. Dan probeer hetzelfde met een 600 cc 4-cilinder motor te doen. Voor de rest ga ik niets bewijzen. Wie kan horen zal horen.

Maak je eigen niet zo druk joh :)
Met mijn 1200 2 cilinder kom ik in de 2 weg,de 3 moet ik nog proberen,maar een beetje met de koppeling spelen moet ook wel lukken :P
Daarna gaan we uiteraard voor de 4e versnelling :t
:+
 
Laatst bewerkt:
Maar over schakelen had ik de TS nog niet gehoord.... Anders moet 'ie een automaat kopen.

Street Triple voor minder dan 4000,- is inmiddels mogelijk en na 10 jaar en 65.000 absoluut probleemloze kilometers kan ik niets anders zeggen dan DOEN!

Maar toch zou ik in jouw geval dat eerste jaartje lekker op een GS500, ER5 of CB500 gaan pruttelen. Kost je niks, je schrijft niks af en je moet toch wachten op je vol vermogen verhaal. Succes!
 
Maar over schakelen had ik de TS nog niet gehoord.... Anders moet 'ie een automaat kopen.

Street Triple voor minder dan 4000,- is inmiddels mogelijk en na 10 jaar en 65.000 absoluut probleemloze kilometers kan ik niets anders zeggen dan DOEN!

Maar toch zou ik in jouw geval dat eerste jaartje lekker op een GS500, ER5 of CB500 gaan pruttelen. Kost je niks, je schrijft niks af en je moet toch wachten op je vol vermogen verhaal. Succes!

Wellicht wel een goed idee om inderdaad dit jaar iets van een GS500 (mooiste van de 3) te kopen en volgend jaar pas een Street triple. Wat kun je nog meer aanraden van dat soort oudere goedkopere 'begin' motoren?
 
Pak een 250 cc 1-cilinder 4-takt motor en probeer van de derde versnelling op te trekken. Dan probeer hetzelfde met een 600 cc 4-cilinder motor te doen. Voor de rest ga ik niets bewijzen. Wie kan horen zal horen.
Het wordt wel steeds specifieker.. eigenlijk wil je dus zeggen dat er een motor is waarbij je de 1e versnelling zou kunnen overslaan. Jee, wat een nieuws *O*
 
Ik kan me ook niet vinden in de redenatie dat je je suf schakelt op een 1 en 2 cilinder. Heb ze allemaal gehad; 1, 2, 3 en 4 cilinders. Allemaal hebben ze zo hun voor- en nadelen. Jezelf helemaal suf schakelen is niet het eerste wat in me op komt.

Wel, als ik dan toch iets moet benoemen: hoe minder cilinders hoe preciezer het komt om in de goede versnelling de bocht cq rotonde in te gaan, anders kan ie iets bokken als het ware. Heb je met een 4 cilinder minder last van. Maar absoluut niet storend en leer je zeker beter van motorrijden in mijn ervaring.

Trillingen van de 1 en 2 cilinder heb ik ook altijd prettiger ervaren dan het gezoem van 3 en 4..

Verder: lekker proefrijden eerst! Hoe meer soorten motoren je rijdt hoe beter je weet wat je bevalt.
 
Laatst bewerkt:
Zou lekker een rode hayabusa nemen dan, met 1300cc en 4 cilinders kun je met gemak in zijn 6 een rotonde nemen. Eigenlijk is het een semi automaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan