Bijna vakantie drama

Qaz

Die hard MF'er
15 jan 2007
433
0
Almere
Maandag is het zover, dan ga ik op vakantie met de motor *O*.

Maar in een familie waar eigenlijk bijna altijd wel wat gebeurd zo net voor de vakantie zoals een lading hechtingen hier en daar 2 dagen voor de vakantie, ziek en zo zijn er nog wel een aantal dingen.

Deze keer waren er nog geen problemen tot vanmiddag, na een ritje wil ik m'n ketting smeren en schrik me rot bij het ronddraaien van m'n achterband. Er steekt een spijker uit B|.

Met m'n vader naar gekeken en gevoeld maar je voelde de spijker langs de oppervlakte zitten en er dus maar op gegokt dat hij er niet doorheen zat. Met een tang de spijker eruit getrokken en geen PPSSSSsssss dus dat is een goed teken *O*. Denk dat ik hem in een bocht opgepakt heb aangezien hij zo vlak over de band zat.

Aangezien we hem langs de oppervlakte van de band konden voelen denk ik niet dat de band hierdoor een zwak punt heeft. Of heb ik alsnog kans dat als ik zo op vakantie ga met een lege band sta?

De band zit er net een maandje (+2000 km) op dus nog ruim voldoende profiel.

Ritueel verbranden gaat helaas niet met een spijker, maar heb hem alsnog met veel opluchting in de kliko gemikt :W


band1.png

band2.png
 
been there done that, inclusief dag voor vakantie nieuwe achterband erop en na 18 gereden km met een schroef erin weer terug naar de dealer voor nóg n nieuwe B|

Gefeliciteerd, it's your lucky day!!! ;)
 
Zou het er zelf niet op wagen :N Pluutje er in laten zetten lijkt me het beste, of vervangen. Heb je nog wel de bandenspanning gecontroleerd, als er 1 bar op staat hoor je ook geen psssh :+
 
Hoe moet ie een pluutje in laten zetten? Dat kan alleen als er door-en-door een gat in de band zit. Als het echt alleen aan de oppervlakte heeft gezeten de plek goed in de gaten houden en doorrijden :)
 
Zolang geen pssssshhh gehoord hebt zit je goed. Mits banden spanning voldoende was bij verwideren spijker. Persoonlijk zou ik nooit geen pluutje in achterband laten zetten. Jammer maar helaas dan maar een nieuw ( ondanks eventuelen weinige km).
Maar ondanks deze kleine tegenvaller.

PRETTIGE VAKANTIE.
 
Ff wat water over de plek waar de spijker zat laten lopen. ;)
Zie je dan geen belletjes dan zou ik 'm gewoon oprijden als ik jou was.
 
Laatst bewerkt:
Had gisteren nog m'n bandenspanning weer goedgezet, net even bij de pomp geweest maar het is nog steeds 2,9 bar *O*. Morgen maar een flink rondje gaan rijden en daarna nog een keer de druk controleren.

Gefeliciteerd, it's your lucky day!!! ;)

Wat jammer dat vandaag niet de trekking van de staatslotterij is :+
 
Had gisteren nog m'n bandenspanning weer goedgezet, net even bij de pomp geweest maar het is nog steeds 2,9 bar *O*. Morgen maar een flink rondje gaan rijden en daarna nog een keer de druk controleren.Wat jammer dat vandaag niet de trekking van de staatslotterij is :+

Maar dan heb je bij de pomp een ''warme'' band gemeten terwijl dat je 'm bij ''koude'' toestand op 2.9 had gezet.
Of controleer je de spanning altijd bij ''warme'' banden?
 
Laatst bewerkt:
Maar dan heb je bij de pomp een ''warme'' band gemeten terwijl dat je 'm bij ''koude'' toestand op 2.9 had gezet.
Of controleer je de spanning altijd bij ''warme'' banden?


Nee, wel even wachten tot ie koud is. Anders is het inderdaad een beetje rare vergelijking ;)
 
indeed
been there done that

net nieuwe band.
dik gat erin..
ik heb er toen bij een autogarage een VETER in laten zetten van buitenaf.
band helemaal opgereden, zonder enkel probleem (zxr 400 25 kw)

geen idee of een zwaardere motor dat ook volhoud.........
 
indeed
been there done that

net nieuwe band.
dik gat erin..
ik heb er toen bij een autogarage een VETER in laten zetten van buitenaf.
band helemaal opgereden, zonder enkel probleem (zxr 400 25 kw)

geen idee of een zwaardere motor dat ook volhoud.........
Spuitbus meenemen, altijd goed voor noodgevallen.
 
indeed
been there done that

net nieuwe band.
dik gat erin..
ik heb er toen bij een autogarage een VETER in laten zetten van buitenaf.
band helemaal opgereden, zonder enkel probleem (zxr 400 25 kw)

geen idee of een zwaardere motor dat ook volhoud.........

:Y

3515.jpg


Ik heb zelf zo'n repair kitje met een stuk of 4 veters en 3 gaspatronen.
Een half jaar geleden ook een spijker in m'n bijna nieuwe band. :(
Toen de spijker eruit getrokken/gat opgeruwd/glijmiddel aan de veter/erin geduwd en afgesneden.
Band heb ik ook totaal opgereden.

480ecb71f2c89f38ee7747323e29f2a2
 
Toen ik de titel las dacht ik aan iets ergs,..drama????? Er is niets aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan