bijna van de dijk gelazerd

Waarom dat inhalen? Nou ik kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om 2 uur lang achter dezelfde vrachtwagen te rijden die bovendien langzamer rijdt dan jij wil doen. En die 2 kmh verschil is wel de schuld van onze fijne overheid, niet van die chauffeurs.

Irritant zijn die automobilisten die wel zonodig die vrachtwagen in moeten halen, maar dat ook met 85kmh doen terwijl ze in een nieuwe golf TDI rijden. En natuurlijk ook niet kijken of richting aangeven voor je naar links gaat, want dat kost zoveel moeite :r
 
reed laatst met denk 200 verschil }) een taxibusje voorbij (van m'n werk) die schrokken(bos bedankt: }) ) zeg maar een heeeel klein beetje (had me dus niet gezien op de 5 kilometer lange kaarsrechte weg 'kijk eens in je spiegels idioot') en me dan uitmaken voor achterlijke idioot...

kwam er misschien wel een beetje dicht langszetten want het ging zo lekker }) })
 
200 kilometer per uur verschil ???
weet je hoeveel meter je dan aflegt in een seconde?
meer dan 55 meter per seconde
als ie 10 seconden niet kijkt ben jij al meer dan 550 meter verder
dan zou die constant in zijn spiegels moeten kijken
tis niet kwaad bedoeld maar daar door heb je ongelukken waarbij de andere bestuurder zegt dat ie je niet gezien heeft

met vr gr svpeter
 
Vanmorgen lekker op de 748 naar m'n werk. Wil ik op de dijk een vrachtauto inhalen, gaat die $&^^%&% ff de bocht afsnijden terwijl ik dus langs um zit.
Dus Remmuh, door de berm, weer de weg op en achter de vrachtauto aansluiten.
Daarna inhaalpoging 2 waarbij ik luid claxonerend hem heb ingehaald, en met gebarentaal de chauffeur heb duidelijk gemaakt dat ik niet van dat soort grapjes gedient ben.

Achterlijke mongool

Kan je niet beter gaan inhalen op een recht stuk weg, nadat je hebt gezien dat het veilig kan??
Dat heb je toch ook geleerd op een VRO cursus? Of moet je die nog volgen?

CU

DooV
 
Kan je niet beter gaan inhalen op een recht stuk weg, nadat je hebt gezien dat het veilig kan??
Dat heb je toch ook geleerd op een VRO cursus? Of moet je die nog volgen?

CU

DooV

Ik wou net zeggen.

Welke maloot gaat er nou ook voor/in een bocht inhalen ???!?!?!

Dat is vragen om problemen.
 
Ik wou net zeggen.

Welke maloot gaat er nou ook voor/in een bocht inhalen ???!?!?!

Dat is vragen om problemen.
Mag ik me opgeven? ;)
Regelmatig, juist op dijkjes... Vaak goed zicht tot ver na de bocht & de enige plek waar de gemiddelde automobilist niet op het midden rijdt, bang om van de dijk te stuiteren door een briesje...
 
Werk dagelijks met vrachtwagencheuffeurs (indirect dan) en zeker 50 % kan echt niet zo goed rijden, hoor... Voertuigbeheersing? My ass!

Auto achteruit voor een laad-dock zetten (bochtje achteruit erin draaien) met een trailer moet binnen 4 keer steken kunnen... Zeker de helft doet er 8 keer of meer over... En dan zijn er nog de zielepoten die het zelfs met een motorwagen niet lukt! (ja, zelf wel eens gedaan & in een keer goed) Het is al voorgekomen dat een goederenontvanger de wagen voor de chauffeur goed moet zetten! Dus voertuigbeheersing is nu niet bepaald toppie...

Aan de andere kant: De eisen liggen ook wat hoger dan bij een gemiddelde automobilist...

Ik denk dat het met de gemiddelde automobilist ongeveer gelijk gesteld is als met vrachtwagenchauffeurs: Er zijn net zoveel hopeloze gevallen als er goede zijn...
Er zijn klootzakken met GTItjes die je bijna van de weh afdrukken om voor te komen en er zijn ook vrachtwagenchauffeurs die dat proberen... Het valt dus allemaal wel mee met die chauffeurs, ook al moeten we ze niet ophemelen, want een superras van rijders zijn het zeker ook weer niet... :)

Een ding wel: de ergste zijn de bestuurders van de lichte vrachtwagentjes & de express-motorwagens... Vrijwel altijd drukken, persen, inhalen met 86, terwijl de voorligger 85 gaat, of , als mogelijk, maar zonder licht en ruitenwissers in de regen half op contact, omdat de begrenzer dan niet werkt |( (Laatste verhaal komt van familie van een maat, die dat heel trots vertelde...), want iedere seconde telt... |( Dan ben je nogal dom bezig, vinnik...
 
Volgens mij vergeten de heren nog iets belangrijks... De vrachtwagenchauffeurs zijn aan het werk, terwijl jij daar rijdt voor je plezier.

Kheb zelf 2 jaar op zo'n ding gereden en ben ook regelmatig op de linkerbaan geweest om te gaan inhalen :P De sleurhutpiloten inhalen enz enz. Ennuh idd wat al gezegd is, elke seconde telt. Hoe eerder je bij een klant bent, hoe beter.

Ps, een goeie chauffeur kan idd goed rechts blijven ipv in het midden, maar zoals met alles heb je ook tussen de vrachtwagenchauffeurs van die gemakzuchtigen die het midden van de weg nodig denken te hebben...( geen benul van de breedte van hun voertuig.) Prutsers heb je nou eenmaal overal. Wel 1 kanttekening, in de bocht heb je nou eenmaal wat meer ruimte nodig dan een auto/motor... ( je sleept toch 15 meter zooi achter je aan.)
 
over die vrachtwagen chauffeurs

misschien tref ik het altijd slecht maar ik heb altijd wel iets met de vrachtwagens :j

* eerst naar links op de snelweg en danpas knipperlichten (2 x bijna in de vangrail gezeten)
goddank is mijn reactievermogen nog tip top in orde!! :}

* op binnenwegen proberen in te halen en dan gaat zo'n achterlijke chauffeur in het midden van de weg rijden om je de stuipen op het lijf te jagen.

zo kan ik nog even doorgaan! ;(

naar mijn mening denken een groot deel van de chauffeurs dat ze "the king off the road" zijn en eigen rechtertje mogen spelen :(

ik moet ook zeggen dat sommigen chauffeurs zich ook heel sociaal gedragen op de weg, dus ik ben het met de meeste eens dat je niet iedereen over een kam mag scheren.

misschien wek ik agressiviteit op in het verkeer met mijn sportief rijgedrag :?
 
over die vrachtwagen chauffeurs

misschien tref ik het altijd slecht maar ik heb altijd wel iets met de vrachtwagens :j

* eerst naar links op de snelweg en danpas knipperlichten (2 x bijna in de vangrail gezeten)
goddank is mijn reactievermogen nog tip top in orde!! :}

Je inzicht is blijkbaar minder? 99,9% van de gevallen kan je het zien aankomen als een wagen gaat inhalen: hij heeft een hogere snelheid dan z'n voorganger, hij gaat er dichter op rijden en hij gaat links in zijn wegvak rijden.

* op binnenwegen proberen in te halen en dan gaat zo'n achterlijke chauffeur in het midden van de weg rijden om je de stuipen op het lijf te jagen.

zo kan ik nog even doorgaan! ;(

naar mijn mening denken een groot deel van de chauffeurs dat ze "the king off the road" zijn en eigen rechtertje mogen spelen :(
Volgens mij kunnen sommige motorrijders hier ook wat van. Leven en laten leven!

ik moet ook zeggen dat sommigen chauffeurs zich ook heel sociaal gedragen op de weg, dus ik ben het met de meeste eens dat je niet iedereen over een kam mag scheren.
Nou dan.

misschien wek ik agressiviteit op in het verkeer met mijn sportief rijgedrag :?

Wat voor jou sportief is, is voor een ander inderdaad agressief.
Gewoon niet met dat oer-hollandse vingertje wijzen. We zijn geen van alle heiligen.
 
Volgens mij is er één overeenkomst tussen vrachtwagenchauffeurs en motorrijders:

Een klein groepje verziekt de beeldvorming over de totale groep in de samenleving.

Vreemd genoeg heb ik het gevoel dat bepaalde personen die hier zo hard afvallen tegen vrachtwagenchauffeurs helaas tot dit kleine groepje motorrijders zou kunnen behoren. '(
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 30 juli 2002 08:56 schreef Jeroen12 het volgende:Je inzicht is blijkbaar minder? 99,9% van de gevallen kan je het zien aankomen als een wagen gaat inhalen: hij heeft een hogere snelheid dan z'n voorganger, hij gaat er dichter op rijden en hij gaat links in zijn wegvak rijden.
Het verschil is wel dat wanneer ik inhaal ik acherom kijk of er iemand op de 2e baan is en 99 van de 100 vrachtauto's duwen um d'r gewoon tussen, of je nou in de remmen moet of niet.

INHALEN IS EN BLIJFT EEN BIJZONDERE VERRICHTING.

Dus diegene die inhaalt moet rekening houden met de rest en niet andersom.
Maar goed, binnenkort is het gelukkig toch afgelopen als er een permanent inhaalverbod voor vrachtauto's komt.
 
Tsja, even weer over bijna van de dijk lazeren. Inhalen op het rechte stuk is ook niet altijd even veilig. Ik reed over een dijk en was bezig een ford transit met een behoorlijk grote aanhanger in te halen. Ik zit aan de achterkant van zijn busje (dus naast de aanhanger) als die lul besluit om even naar links te komen. Blijkbaar wilde hij ergens voor uitwijken, geen flauw idee waarvoor.

En ik reed al een tijdje achter hem en zorgde ervoor dat hij me in zijn spieges kon zien. Natuurlijk gaf ik ook keurig richting aan en de weg was meer als breed genoeg. Feit is dat voor die bestuurder (als we hem al zo mogen noemen) de wereld achter en naast hem niet bestond. Hij had me van de dijk af gereden en zich pas thuis afgevraagd waar die bloedvlekken vandaan kwamen.
 
Vrachtwagens zijn natuurlijk niet altijd de fijnste blikken om tegen te komen, maar doorgaans ook goede ervaring:

Pas nog een paar keer gehad op een 80 m weg, vrachtwagen reed ca 80 ik, kom eraan met 90 ff afremen en chauffeur geeft aan eerst met knipperlicht naar links en daarna rechts dat ik er voorbij kan, super netjes van die gast...

Tuurlijk baal ik zelf ook als ik op de snelweg rij en er rijden er 2 minuten lang naast elkaar, maar dan moet je je maar bedenken dat t de schuld is van de overheid, dat we weer eens niet door mogen rijden en niet die chauffeur die voor een schijtloontje duizende km rijd met max 80-85 km/uur.
 
wat een eikel, dit is vast ook zon typje dat op de snelweg een andere vrachtwagen inhaalt met 2 km/h verschil :r

Meestal doen die klootzakken het toch met 0,25 km verschil????

Het inhalen van vrachtwagens op autosnelwegen moesten ze in het hele land verbieden!!!!
 
Misschien zwenkt een vrachtwagen wel uit. en inhalen in een bocht hmmmm. ikke niet.
Laat ik het allemaal nog eens duidelijk proberen uit te leggen, zodat er geen misverstanden meer kunnen zijn over de toedracht van de "aanrijding"

Het was een gewone bakwagen, dus geen trailer of oplegger ofzo, gewoon vrachtauto(tje) van 12 mtr.
Het was op een bochtig slingerstuk van de lekdijk. Geen haakse bocht ofzo, maar gewoon een slingerstuk waar een keurig verkeersdeelnemer zonder problemen op de eigen weghelft kan blijven, maar waar luilakken gewoon zoveel mogelijk rechte lijnen rijden en daarbij alle bochten afsnijden.
Ik zat al ff achter de vrachtauto en weet zeker dat hij mij ook had gezien, omdat ik oogcontact had via z'n buitenspiegel.
Dan ga ik inhalen, zit halverwege de vrachtauto als ie dus vrolijk helemaal naar links komt en mij de berm indrukt.

zo duidelijk?
 
had het laatst ook,reed achter een vrachtwagen met oplegger,ongeveer 70.Vrachtwagen remt bij een bedrijf,ik denk dus van,schiet ik er ff voorbij.Slaat ie ineens af naar links.Gelukkig zagen we elkaar in zijn spiegel en kwam de vrachtwagen met een hoop rook v/d banden tot stilstand.Was wel toffe gast,heb even gebaard dat de knipperlichten het niet deden en ben weer verder gereden.Als je het over een naald en een oogie heb,kun je beter maar niet onder komen.
 
Misschien zwenkt een vrachtwagen wel uit. en inhalen in een bocht hmmmm. ikke niet.
mooiste inhaalactie in mijn carriere:
overzichtelijke haakse rechter.
auto vlak voor de bocht inhalen, dan vanaf de linkerbaan (naast de auto dus) insturen naar de apex met m'n knie a/d grond.

moet toch een machtig uizicht voor de automobilist geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan