bijna van de dijk gelazerd

edraket

MF veteraan
12 dec 2001
10.143
0
wijk bij duurstede
Vanmorgen lekker op de 748 naar m'n werk. Wil ik op de dijk een vrachtauto inhalen, gaat die $&^^%&% ff de bocht afsnijden terwijl ik dus langs um zit.
Dus Remmuh, door de berm, weer de weg op en achter de vrachtauto aansluiten.
Daarna inhaalpoging 2 waarbij ik luid claxonerend hem heb ingehaald, en met gebarentaal de chauffeur heb duidelijk gemaakt dat ik niet van dat soort grapjes gedient ben.

Achterlijke mongool
 
Verbieden die vrachtwagens... Kleredingen zijn te groot en niet vooruit te branden :j
Hoe wil jij dan je boodschappen bij de supermarkt halen als ze het niet met een vrachtwagen kunnen brengen naar de supermarkt??

Maar wel lullig van die chauffeur. Zat je niet in zijn blinde hoek??
 
in ieder geval niet in z'n dovenhoek, want die Termi's maken behoorlijk geluid.

Hij zat trouwens net met zo'n houding van "Tsja, toch nix aan de hand???
 
wat een eikel, dit is vast ook zon typje dat op de snelweg een andere vrachtwagen inhaalt met 2 km/h verschil :r
 
Eigenlijk moeten ze al het verkeer behalve motoren verbieden op zo'n dijkje!!!
Vooral voor die "winkelwagens"... :r
 
Hij zat trouwens net met zo'n houding van "Tsja, toch nix aan de hand???

nee, voor hem niet nee.

Misschien had hij je niet gezien?? Maar dat is natuurlijk ook zijn fout. |(

Verder is er toch niets mis met vrachtwagens? Zelfs niet als ze elkaar met 2km verschil inhalen.
Dat is een mooie gelegenheid om jezelf weer te kunnen lanceren en alle koekblikken stof en uitlaatgassen te laten happen. :]
 
Op maandag 29 juli 2002 13:38 schreef Janus J Jaspers het volgende:nee, voor hem niet nee.

Misschien had hij je niet gezien?? Maar dat is natuurlijk ook zijn fout. |(

Verder is er toch niets mis met vrachtwagens? Zelfs niet als ze elkaar met 2km verschil inhalen.
Dat is een mooie gelegenheid om jezelf weer te kunnen lanceren en alle koekblikken stof en uitlaatgassen te laten happen. :]
doet me ineens aan zaterdag jl denken. Sta ik vooraan op de pond naar huis, staat er zo'n achterlijk groot vrachtding naast me.
EN TE LUI OM Z'N GEVAARTE UIT TE ZETTEN. |(
heb ik daar ff 5 minuten dieseldampen zitten ademen. :(

Vrachtwagens/chauffeurs KLOOTZAKKEN zijn het, allemaal :r
 
Op maandag 29 juli 2002 13:42 schreef edraket het volgende:
...
EN TE LUI OM Z'N GEVAARTE UIT TE ZETTEN. |(
heb ik daar ff 5 minuten dieseldampen zitten ademen. :(

tsja, dat een klotestreek. Vinden ze misschien toch leuk dan, motortje pesten?

Toch kan ik me normaal gesproken niet ergeren aan vrachtwagens.
 
Op maandag 29 juli 2002 13:42 schreef edraket het volgende:
Vrachtwagens/chauffeurs KLOOTZAKKEN zijn het, allemaal :r
Dat is wel een beetje erg kort door de bocht, net zoals de stelling dat ze die dingen moeten verbieden. :?

Zoals overal zijn er foute en goeie.
 
Uhhh sommige vrachtwagens mogen hun motor niet uitzetten hoor. Mijn pa rijdt bijvoorbeeld op een betonmixer en die mag zijn motor niet afzetten, want dan draait de mixer niet meer en komt het beton vast te zitten in de mixer. Niet alles natuurlijk, maar genoeg om zomaar een halve kuub te verliezen. Koelwagens mogen overigens ook hun motor niet afzetten.

Overigens ook de opmerking dat alle vrachtwagenchauffeurs kllotzakken zijn, vind ik de grootste bullshit die er is. :j
 
Ik heb altijd het idee dat vrachtwagenchaffeurs zo'n beetje de enige (naast motorrijders uiteraard) zijn die een beetje kunnen rijden en die een beetje op zitten te letten.
Ik weet natuurlijk niet wat voor een vrachtwagen het was (groot of klein) maar het kan zijn dat hij het niet expres deed en zelfs een beetje zo moest rijden omdat hij anders de bocht niet goed kon halen. Zowiezo moet je natuurlijk niet inhalen in de bocht of net voor een bocht.
Maar goed, ik ben blij dat alles goed is afgelopen.
 
Ik weet natuurlijk niet wat voor een vrachtwagen het was (groot of klein) maar het kan zijn dat hij het niet expres deed en zelfs een beetje zo moest rijden omdat hij anders de bocht niet goed kon halen
Als ie niet op z'n eigen weghelft kan blijven moet ie een ander beroep gaan uitoefenen.

Wat me opvalt is dat 9 van de 10 vrachtwagens midden op de weg gaan/blijven rijden en totaal geen respect hebben voor de optocht achter hun omdat ze de weg blokkeren met hun traag gedoe.

Persoonlijk vindt ik dat ze vrachtverkeer moeten verbieden op dijken, behalve laad/los verkeer.
Maar die 9 van de 10 die de weg blokkeren zitten d'r waarschijnlijk te sluiproutenen.

Je kunt wel gaan roepen "zonder de vrachtauto stond alles stil" maar je kunt ook stellen "dankzij de vrachtauto staat alles stil"
 
Als ie niet op z'n eigen weghelft kan blijven moet ie een ander beroep gaan uitoefenen.

Wat me opvalt is dat 9 van de 10 vrachtwagens midden op de weg gaan/blijven rijden en totaal geen respect hebben voor de optocht achter hun omdat ze de weg blokkeren met hun traag gedoe.

Persoonlijk vindt ik dat ze vrachtverkeer moeten verbieden op dijken, behalve laad/los verkeer.
Maar die 9 van de 10 die de weg blokkeren zitten d'r waarschijnlijk te sluiproutenen.

Je kunt wel gaan roepen "zonder de vrachtauto stond alles stil" maar je kunt ook stellen "dankzij de vrachtauto staat alles stil"
Jongen lul toch niet. Ooit in een file gekeken naar wie er juist blijven rijden?? Nee zeker. Als je dat wel had gedaan, had je gezien dat vrachtwagens juist altijd proberen te blijven rollen. Ik vraag me zelfs af of jij ooit wel eens in een vrachtwagen hebt gezeten laat staan gereden. Dan zou je wel anders praten. Vrachtwagens hebben in bochten eenmaal ruimte nodig.
 
als we niet van die duffe vrachtauto's hadden die elkaar met 1 km/u verschil zouden inhalen was het een stuk rustiger.

En er zit een verschil tussen de bocht niet kunnen maken en uit laksigheid de bocht afsnijden (zoals trouwens ook veel auto's doen)

Nee, lekker aso de hele weg in gebruik nemen met zo'n asvaltvernieler. :r
 
Vanmorgen lekker op de 748 naar m'n werk. Wil ik op de dijk een vrachtauto inhalen, gaat die $&^^%&% ff de bocht afsnijden terwijl ik dus langs um zit.
Dus Remmuh, door de berm, weer de weg op en achter de vrachtauto aansluiten.
Daarna inhaalpoging 2 waarbij ik luid claxonerend hem heb ingehaald, en met gebarentaal de chauffeur heb duidelijk gemaakt dat ik niet van dat soort grapjes gedient ben.

Achterlijke mongool

Op een dijk (meestal niet zoveel ruimte) een vrachtauto (meestal redelijk groot) inhalen in een bocht :? Grote kans dat de man ivm ruimtegebrek de bocht afsneed (moeten ze wel vaker) ipv om jou te pesten.(Waarom zou ie immers :+ ) Je kan natuurlijk even wachten tot je op een recht stuk kan inhalen :z
 
Jongen lul toch niet. Ooit in een file gekeken naar wie er juist blijven rijden?? Nee zeker. Als je dat wel had gedaan, had je gezien dat vrachtwagens juist altijd proberen te blijven rollen. Ik vraag me zelfs af of jij ooit wel eens in een vrachtwagen hebt gezeten laat staan gereden. Dan zou je wel anders praten. Vrachtwagens hebben in bochten eenmaal ruimte nodig.

HELEMAAL MEE EENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tering dat gezeik op vrachtwagen chauffeurs..
Zoals iemand eerder al zei: "volgens mij zijn vrachtwagen chauffeurs de enige na motorrijders degene die een beetje fatsoenlijk kunnen rijden.."

En ja zo'n ding heeft een blinde hoek, en ja een chauffeur moet op 1000 dingen tegelijk letten (o.a. fuckin koekblikrijders etc..), maar het is wel erug makkelijk om gelijk alle chauffeurs over één kam te scheren... En ja natuurlijk heb je er ASO-rijders tussenzitten, maar niet allemaal nee.
En als je ooit in één vrachtwagen hebt gezeten weet je waar je allemaal op moet letten...
En als motorrijder moet je je er gewoon bewust van zijn wat een chauffeur wel en niet ziet...

Hopelijk wat meer respect voor deze weggebruikers.
Zei doen ook gewoon hun werk.
 
als we niet van die duffe vrachtauto's hadden die elkaar met 1 km/u verschil zouden inhalen was het een stuk rustiger.

En er zit een verschil tussen de bocht niet kunnen maken en uit laksigheid de bocht afsnijden (zoals trouwens ook veel auto's doen)

Nee, lekker aso de hele weg in gebruik nemen met zo'n asvaltvernieler. :r

Ik ga er niet eens verder op in. Je hebt er duidelijk geen verstand van.
 
okay, leg mij het eens uit hoe dat ik het moet interpreteren dat een vrachtauto midden op de weg rijdt, terwijl er ruimte genoeg is op z'n eigen weghelft en hij wel opzij gaat voor tegenliggers?

Of een bocht afsnijd terwijl hij makkelijk op z'n eigen weghelft diezelfde bocht had kunnen nemen?

Of met 82 km/uur een andere vrachtauto inhaalt, terwijl die 80 km/u rijdt?

Leg mij dat eens uit. En waarom ik dan nog respect voor dat soort gasten moet hebben?
 
Was er wel echt ruimte genoeg? ze gaan je toch niet zomaar afsnijden |( Dat kost alleen maar extra kostbare tijd zo'n ongeval :+
Reed je wel op flinke afstand achter hem en kon je hem zien in de spiegels voor je hem inhaalde (zodat hij jou dus ook kon zien). En wie haalt er nou in een bocht een vrachtauto in ;)

Dat elkaar inhalen van vrachtauto's vind ik ook irritant, alsof die 2 km/u extra zoveel tijd scheelt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan