Bijna van motor gereden, krijg boete.

Het -enge- is, na wat recenten berichten in de media, het me gewoonweg niet zou verbazen..


En wat de media aan berichten de wereld instuurt is dus altijd waar?

Misschien moet je je wereldbeeld eens aanpassen aan wat je zelf ziet en meemaakt, ipv van wat onze vrienden van de media de wereld inslingeren..

Ik sprak kortgeleden een politieagent en wat bleek, het was net een mens...
En die heb je in alle maten, aardig, onaardig, gezellig, chagrijnig... net als in de grote mensenwereld....
 
Politie is in sommige gevallen inderdaad waardeloos.. waar jij voor bent gepakt heet 'gelegaliseerd liegen'. Jonkies, of juist de senioren willen stoer doen, en komen met een (deels)fictief verhaal waarmee ze hun statistieken opkrikken en een kerstboom van kunnen kopen. Ze weten namelijk dat jij er als 22 jarige knul niks aan kunt doen.

Vriend van mij is in elkaar geslagen, gasten reden vervolgens weg in een auto. Kenteken genoteerd en gelijk mee naar de politiebureau gegaan, hadden ze geen tijd voor: ''kom andere keer maar terug voor aangifte.''

Volgende dag stonden ze voor mn studentenflat een hele avond met zn 8en op fietslichten te controleren....

Nog maar te zwijgen over al die politie auto's die zelf ook veel te hard door de bebouwde kom rijden.

Ik ben niet anti-politie ofzo, en er zijn zat agenten die goed hun werk doen. Maar dit soort situaties overschaduwen het geheel een beetje.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt niet het hele topic doorgelezen hmm?

Tip 1 op MF : Hou de dag van de week en overige reacties in de gaten. Je zou zo maar eens voor lul kunnen staan door dat niet te doen. O-)
 
Je hebt niet het hele topic doorgelezen hmm?

Tip 1 op MF : Hou de dag van de week en overige reacties in de gaten. Je zou zo maar eens voor lul kunnen staan door dat niet te doen. O-)
Lekker belangrijk of het nou vrijdag is or niet en of je voor lul staat of niet. We zijn toch geen pubers hier?? Maargoed dit verhaal sluit in werkelijdheid best wel aan op werkelijk gebeurde dingen en niet alleen dingen die de media opblaast, maar op persoonlijke verhalen. Verbaast me dan ook niks als dit WEL waar gebeurd was.

Er zijn er zat die hun werk goed en naar behoren doen, maar ook een aantal die hun macht als agent maar al te lekker vinden in sommige situaties beroepsmatig liegen om zo een burger een oor aan te naaien als iets ze niet aanstaat.
 
Laatst bewerkt:
Lekker belangrijk of het nou vrijdag is or niet en of je voor lul staat of niet. We zijn toch geen pubers hier?? Maargoed dit verhaal sluit in werkelijdheid best wel aan op werkelijk gebeurde dingen en niet alleen dingen die de media opblaast, maar op persoonlijke verhalen. Verbaast me dan ook niks als dit WEL waar gebeurd was.

Er zijn er zat die hun werk goed en naar behoren doen, maar ook een aantal die hun macht als agent maar al te lekker vinden in sommige situaties beroepsmatig liegen om zo een burger een oor aan te naaien als iets ze niet aanstaat.


:j
 
Kreeg vandaag een bekeuring van zo'n blauwpet :r omdat ik op mijn BMW K100 reed.







Mocht niet op zondag van hem en stond volgens hem in de APV -O-
Elke andere motor mocht wel op zondag maar bmw's niet :(
 
Misschien verstandig om tegen de dienstdoende agent aangiften te doen.
In de vorm van "niet functioneren,valsheid in geschriften of iets anders" dit kan ingeval van een rechtszaak in je voordeel werken. De rechter zal anders denken dat je ook geen enkele moeite hebt genomen om de agent te wijzen op verkeerd handelen. Tevens is er geen bewijs van het rijden op één wiel! Dit moet hij aantonen! al dan niet met een goede en complete beschrijving.

Ik wens je in ieder geval ontzettend veel succes.
Het is echt TE idioot voor woorden!


Helaas zijn er een hoop motorrijders die het verpesten voor de rest
 
Laatst bewerkt:
Nou, de dag begint weer goed.

Zoals elke morgen rijd ik om 7 uur aan naar mijn werk. De afgelopen week ben ik niet met de motor gegaan omdat het er weer eens met bakken uit komt vallen, maar vandaag besloot ik toch weer de motor van stal te halen, hoewel het buiten wel druppelde.

Ik rijd dus op mijn dooie gemakkie aan en betreed na ongeveer 5 minuten de 2e rotonde die ik tegenkom. Ik moest driekwart rond, dus op ongeveer de helft voeg ik in naar de buitenste rijbaan (2 rijbanen op die rotonde) op dat moment komt er een politie auto aanzetten (zonder sirene of optische signalen) die hem er opeens voorknalt. Het was bewust, omdat ik hem zag twijfelen door eerst af te remmen maar daarna flink gas te geven. Ik moest dus als een idioot in de ankers om te voorkomen niet tegen hem aan te knallen. Op ongeveer een meter afstand van de politieauto blokkeert mijn voorwiel waardoor ik heel even de rem moet lossen. Op een haar na mis ik de politie auto. Een beetje gestrest toeter ik en zwaai ik met mijn hand van ‘malloot, waar ben je mee bezig’ en schudde mijn hoofd in ongeloof. Ik deed er verder niets mee en vervolgde mijn weg. Ik rijd dus richting het stoplicht en zie opeens een politieauto in mijn spiegels verschijnen. Hij haalt me met een rotvaart in, en jawel, ‘STOP, POLITIE, VOLG’. Stiekem was ik wel blij, want ik verwachtte natuurlijk dat hij zijn excuses ging aanbieden.

Ik volg dus de beste mannen in de auto en stoppen ergens langs de weg. Ze stappen uit, de bestuurder komt op mij afgelopen en zegt; ‘rijbewijs en papieren’. De toon was niet bepaald vriendelijk. Mijn rijbewijs kon ik hem overhandigen, maar mijn papieren niet omdat ik die eigenlijk nooit bij heb. Hij bekijkt mijn rijbewijs en vraagt opeens; ‘is deze motor 25kw?’ Ik antwoord dus met een ferme nee, want ik mag gewoon vol vermogen rijden.

Nee, zegt de agent, je bent nog beginnend bestuurder dus je moet 25kw rijden. Ik keek hem en zijn collega dus verbaasd aan, en zei ‘nee, ik heb mijn rijbewijs al 3 jaar, en ben 22, dus ik mag vol vermogen rijden’. De agent kijkt zijn collega aan en die knikt zo van ‘hij heeft wel gelijk’. Vervolgens kijkt hij mij weer aan en zegt ‘je bent wel erg agressief in het verkeer, of niet?’. Wederom als een halve gare kijk ik hem weer aan omdat ik er met mijn volle verstand niet bij kon waarom hij dat vroeg, en zei ‘hoezo agressief? Door u ging ik bijna op m’n plaat, een keer toeteren, zwaaien en knikken valt volgens mij niet onder agressief gedrag.’ ‘Jawel,’ zegt de agent, ‘want u had geen reden zo te reageren.’ Tegen die tijd keek ik al helemaal alsof ik zojuist een hersenbloeding had gehad, want dit kon hij toch niet menen?
‘Jij rijd wel vaker hier rond’ merkte hij plots op, ‘gisteren ook’. Gisteren? Gereden? Huh? Hoe komt hij daar nou bij, heb alleen de auto gebruikt. ‘Nee,’ zei ik dus lichtelijk geïrriteerd, ‘gisteren heb ik alleen in de auto gereden omdat het de hele dag regende.’ ‘Ga me nou niet voor de gek houden,’ zei hij, ‘want ik zag je op je achterwiel rijden, alleen konden we je niet aanhouden omdat we en melding kregen waar we heen moesten.’

Nu werd het me echt teveel. Ze hebben mij op het achterwiel zien rijden in de gietende regen, op de dag dat ik de motor niet eens heb aangeraakt?!
Logischerwijs zei ik dus; ‘ wat is dat nou voor onzin, ik heb gisteren geen motor gereden. Heeft u mijn kenteken dan?’ ‘Niet nodig,’ zegt de agent, ‘ik weet dat jij het was want die motor en dat pak zijn heel herkenbaar. Ik geef je een bekeuring voor het niet bij hebben van je kenteken papieren en een artikel 5 voor gevaarlijk weggedrag waarvan je binnen 4 weken een brief kunt verwachten. Je rijbewijs ben je in dit geval niet kwijt. Rij voorzichtig en haal dat soort fratsen voortaan niet meer uit, want we houden je in de gaten. Een fijne dag verder.’

Misschien stom dat ik er verder niets aan deed, maar ik keek toe hoe ze instapten en wegreden. Omdat hij me zojuist bijna voor mijn flikker had gereden vertoonde ik blijkbaar agressiviteit, krijg een boete omdat ik mijn kenteken papieren niet bij me heb EN krijg een boete voor een wheelie ik verdomme niet eens heb gemaakt :S

Kunnen ze dit zomaar maken? Heb namelijk wederom geen papiertje of iets dergelijks meegekregen of legitimatie gezien. En mogen ze me zomaar bekeuren omdat ze denken mij gezien te hebben een dag van tevoren zonder mijn kenteken te hebben gezien? En dat terwijl ik de motor die dag niet eens heb aangeraakt :’(

Gevalletje als ik mn gelijk niet krijg, zorg ik wel dat ik het krijg?
Triest...

Balen voor je!
 
wat een strontzakken zeg :r :r

en dan vinden ze het gek dat ze geen respect meer hebben voor de politie |( |( |(
ho ho, laatst werd ik met toeters en bellen aan de kant gezet voor 117kmh te hard en 4x doorgetrokken streep. Na een flinke waarschuwing mocht ik mijn weg zonder financiele schade verder vervolgen.
 
ho ho, laatst werd ik met toeters en bellen aan de kant gezet voor 117kmh te hard en 4x doorgetrokken streep. Na een flinke waarschuwing mocht ik mijn weg zonder financiele schade verder vervolgen.

Nou is m'n respect écht helemaal weg..... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan