Bijna van motor gereden, krijg boete.

ik hoorde vandaag nog op de radio dat de agenten gemiddeld te oud zijn om hun werk nog goed te kunnen blijven doen. waarschijnlijk hadden zij gewoon net de radio aan staan xD
 
YES! De eerste hater is binnen *O*


_O- _O- _O-

nee hoor heb niks tegen die mannen doen ook alleen der werk

maar zit voor me werk veel op de weg en zie die mannen van de politie

en zie ze net zo goed als we zelf ook doen fouten maken in het verkeer

collega van me zag op snelweg politie in de auto zitten bellen (de bestuurder) maakt met zijn wijsvinger de beweging van ooh da mag nie en zijn andere hand voor de mond zodat beide handen ff van het stuur waren

werd langs de kant gezet en kreeg bijna een bekeuring daarvoor toen ie zei van maar wat u deed mag helemaal niet bellen achter het stuur

werd er vlak af gezegd dat ie zijn eigen daar niet mee moest bemoeien en dat dat politie zaken was

enne sorry hoor voor dat soort figuren heb ik geen respect
 
Is dit nou MF of is het op vrijdag een soort forum voor kansloze cabaretiers?

Komen steeds meer van dat soort semi-grappige kijk-mij-eens-aandacht-zoeken topics.

Vraag me af of ze nou de hele week al met binnenpretjes zitten te giechelen.

*diepe zucht*
 
Politie Opleiding | Alle informatie over de Politie Opleiding |

De toelatingseisen voor de politie opleiding zijn niet heel zwaar, maar er moet wel aan een aantal eisen voldaan worden. Als je start met een niveau 2 opleiding moet je aan de volgende eis voldoen om toegelaten te worden tot de politie opleiding:

Ga nooit in discussie, je wint het altijd

Nou de toelatingseisen zijn echt niet makkelijk. Iniedergeval genoeg mensen die niet toegelaten worden uit mijn omgeving.

Maar het verhaal klinkt wel een beetje onwerkelijk van TS....
Mja net als dat bellen, als je hun erop wijst maken ze er jouw probleem van :') ik zie ook genoeg agenten die echt niet kunnen rijden... geen knipperlicht ed.
 
:Y

Ik voldoe nl altijd aan iedereen zijn verwachtingen tijdens mijn werk, ik geef iedereen gelijk, zowel mijn leidinggevenden als iedereen op straat en zelf internet die een mening heeft over hoe ik mijn werk moet doen. Ik ben erg flexibel :)



Wat is het verschil tussen die twee weelies ?
Kun je me van beiden even een sluitende definitie geven, zodat ik ook jouw tevreden kan houden ?

Het verschil is dat je voor de ene wheelie een bekeuring kan krijgen en voor de andere ook :Y
 
wat een strontzakken zeg :r :r

en dan vinden ze het gek dat ze geen respect meer hebben voor de politie |( |( |(
het staat op het internet, dus je kan er zonder twijfel vanuit gaan dat het waar is _O- _O- _O- _O- _O- _O-


echt hoor, kijk maar

internettruth.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beetje moeilijk oordelen zonder de situatie zelf gezien te hebben. Aan je verhaal te lezen een tyfusstreek. Het woord van hen staat nou eenmaal hoger:S
 
Waarom word de politie eigenlijk altijd misbruikt voor dit soort vrijdagmiddagtopics?


IK heb alleen maar de paashaas dood gereden op vrijdagmiddag. Daar had ik geen blauwpet voor nodig. Tssssssss................................. B|
 
Nou, dus geen motorrijder in hart en nieren.. en niet meer kunnen lopen? ik weet niet wat voor spelletjes jij speelt?.. :+ :+

HHmm... ik wil mijn motorkilometers wel s vergelijken met die van jou hoor...en dan wel 24 uur over de dag en zomer en winter. Kom maar op *O*


De goede.

Maar al met al zou de belangrijkste vraag moeten zijn hoeveel motoren we dan hebben, anders kun je er weinig over zeggen dan he :P
 
Nou, de dag begint weer goed.

Zoals elke morgen rijd ik om 7 uur aan naar mijn werk. De afgelopen week ben ik niet met de motor gegaan omdat het er weer eens met bakken uit komt vallen, maar vandaag besloot ik toch weer de motor van stal te halen, hoewel het buiten wel druppelde.

Ik rijd dus op mijn dooie gemakkie aan en betreed na ongeveer 5 minuten de 2e rotonde die ik tegenkom. Ik moest driekwart rond, dus op ongeveer de helft voeg ik in naar de buitenste rijbaan (2 rijbanen op die rotonde) op dat moment komt er een politie auto aanzetten (zonder sirene of optische signalen) die hem er opeens voorknalt. Het was bewust, omdat ik hem zag twijfelen door eerst af te remmen maar daarna flink gas te geven. Ik moest dus als een idioot in de ankers om te voorkomen niet tegen hem aan te knallen. Op ongeveer een meter afstand van de politieauto blokkeert mijn voorwiel waardoor ik heel even de rem moet lossen. Op een haar na mis ik de politie auto. Een beetje gestrest toeter ik en zwaai ik met mijn hand van ‘malloot, waar ben je mee bezig’ en schudde mijn hoofd in ongeloof. Ik deed er verder niets mee en vervolgde mijn weg. Ik rijd dus richting het stoplicht en zie opeens een politieauto in mijn spiegels verschijnen. Hij haalt me met een rotvaart in, en jawel, ‘STOP, POLITIE, VOLG’. Stiekem was ik wel blij, want ik verwachtte natuurlijk dat hij zijn excuses ging aanbieden.

Ik volg dus de beste mannen in de auto en stoppen ergens langs de weg. Ze stappen uit, de bestuurder komt op mij afgelopen en zegt; ‘rijbewijs en papieren’. De toon was niet bepaald vriendelijk. Mijn rijbewijs kon ik hem overhandigen, maar mijn papieren niet omdat ik die eigenlijk nooit bij heb. Hij bekijkt mijn rijbewijs en vraagt opeens; ‘is deze motor 25kw?’ Ik antwoord dus met een ferme nee, want ik mag gewoon vol vermogen rijden.

Nee, zegt de agent, je bent nog beginnend bestuurder dus je moet 25kw rijden. Ik keek hem en zijn collega dus verbaasd aan, en zei ‘nee, ik heb mijn rijbewijs al 3 jaar, en ben 22, dus ik mag vol vermogen rijden’. De agent kijkt zijn collega aan en die knikt zo van ‘hij heeft wel gelijk’. Vervolgens kijkt hij mij weer aan en zegt ‘je bent wel erg agressief in het verkeer, of niet?’. Wederom als een halve gare kijk ik hem weer aan omdat ik er met mijn volle verstand niet bij kon waarom hij dat vroeg, en zei ‘hoezo agressief? Door u ging ik bijna op m’n plaat, een keer toeteren, zwaaien en knikken valt volgens mij niet onder agressief gedrag.’ ‘Jawel,’ zegt de agent, ‘want u had geen reden zo te reageren.’ Tegen die tijd keek ik al helemaal alsof ik zojuist een hersenbloeding had gehad, want dit kon hij toch niet menen?
‘Jij rijd wel vaker hier rond’ merkte hij plots op, ‘gisteren ook’. Gisteren? Gereden? Huh? Hoe komt hij daar nou bij, heb alleen de auto gebruikt. ‘Nee,’ zei ik dus lichtelijk geïrriteerd, ‘gisteren heb ik alleen in de auto gereden omdat het de hele dag regende.’ ‘Ga me nou niet voor de gek houden,’ zei hij, ‘want ik zag je op je achterwiel rijden, alleen konden we je niet aanhouden omdat we en melding kregen waar we heen moesten.’

Nu werd het me echt teveel. Ze hebben mij op het achterwiel zien rijden in de gietende regen, op de dag dat ik de motor niet eens heb aangeraakt?!
Logischerwijs zei ik dus; ‘ wat is dat nou voor onzin, ik heb gisteren geen motor gereden. Heeft u mijn kenteken dan?’ ‘Niet nodig,’ zegt de agent, ‘ik weet dat jij het was want die motor en dat pak zijn heel herkenbaar. Ik geef je een bekeuring voor het niet bij hebben van je kenteken papieren en een artikel 5 voor gevaarlijk weggedrag waarvan je binnen 4 weken een brief kunt verwachten. Je rijbewijs ben je in dit geval niet kwijt. Rij voorzichtig en haal dat soort fratsen voortaan niet meer uit, want we houden je in de gaten. Een fijne dag verder.’

Misschien stom dat ik er verder niets aan deed, maar ik keek toe hoe ze instapten en wegreden. Omdat hij me zojuist bijna voor mijn flikker had gereden vertoonde ik blijkbaar agressiviteit, krijg een boete omdat ik mijn kenteken papieren niet bij me heb EN krijg een boete voor een wheelie ik verdomme niet eens heb gemaakt :S

Kunnen ze dit zomaar maken? Heb namelijk wederom geen papiertje of iets dergelijks meegekregen of legitimatie gezien. En mogen ze me zomaar bekeuren omdat ze denken mij gezien te hebben een dag van tevoren zonder mijn kenteken te hebben gezien? En dat terwijl ik de motor die dag niet eens heb aangeraakt :’(

Weer zo'n verhaal.. je hoort de laatste tijd wel vaker dit soort vreemde dingen van sommige agenten. Je zou er bijna aan gaan denken om voor zulk soort dingen een camera te kopen net als in rusland de dashcams.

Ik zou toch wel in beroep gaan tegen de boete voor die wheelie als je de dag ervoor geen motor gereden hebt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan