Bijna weer een file-rijder minder

Om reefer een plezier te doen, ik ben een:

  • Perfecte chauffeur

    Stemmen: 5 8,8%
  • Goede chauffeur

    Stemmen: 18 31,6%
  • Bovengemiddelde chauffeur

    Stemmen: 20 35,1%
  • Matige chauffeur

    Stemmen: 3 5,3%
  • Slechte chauffeur

    Stemmen: 11 19,3%

  • Totaal aantal stemmers
    57

wouter_p

MF'er
27 aug 2004
130
0
Vannochtend was het voor het eerst weer lekker druk op de a2 van Amsterdam naar Utrecht. Zo hier en daar stonden we stil. Maar toen we ongeveer 70-80 reden, kwam er ineens een motorrijder voorbij. Ik denk met ongeveer 40km/h verschil. Hij reed zich bijna dood tegen een automobilist die van baan verwisselde. Normaal zou je zeggen, die automobilist kan ook uitkijken, maar dit sloeg werkelijk alles. Gelukkig gebeurde er niets.

Hebben jullie een bepaalde grens wanneer je er wel tussendoor gaat? Is dat een snelheid of gewoon een algeheel veilig gevoel?
 
Vannochtend was het voor het eerst weer lekker druk op de a2 van Amsterdam naar Utrecht. Zo hier en daar stonden we stil. Maar toen we ongeveer 70-80 reden, kwam er ineens een motorrijder voorbij. Ik denk met ongeveer 40km/h verschil. Hij reed zich bijna dood tegen een automobilist die van baan verwisselde. Normaal zou je zeggen, die automobilist kan ook uitkijken, maar dit sloeg werkelijk alles. Gelukkig gebeurde er niets.

Hebben jullie een bepaalde grens wanneer je er wel tussendoor gaat? Is dat een snelheid of gewoon een algeheel veilig gevoel?
Mijn grens is een beetje afhankelijk van mijn bui op dat moment, probeer het kleine beetje verstand erbij te houden, maar soms heb je van die momenten dat net goed gaat :)
 
heeeeeeeeeeel erg opletten met tussen-de-file-rijden is mijn devies. Is er en gaatje links/rechts, wat kan iemand doen.

Wat me niet weerhoudt om met 60 km verschil er tussendoor te bleren als m'n kop er naar staat ;)
 
Ik ben bang dat ik er pas tussendoor ga als alles stilstaat of heeeeeeel erg langzaam rijdt. Anders rij ik gewoon 50-60 mee met de file en ga er pas weer tussendoor als het langzamer gaat of iemand me ruimte geeft.
 
Ik rij max 40 KM/h tot dat er een daap op een motor tussen de file komt die harder wil dan dat.
Dan laat ik hem voor en volg hem dan op redelijke afstand met dezelfde snelheid.
Dat is meer dan die 40 KM/h.
Voordeel is wel dat die daap de eerste klap opvangt en ik nog op tijd kan remmen.
Ben ik dan een eikel? nee niet echt, hij kiest er voor om richtlijn niet te volgen, ik ook alleen hij rijdt voorop ;)
 
Mijn grens is een beetje afhankelijk van mijn bui op dat moment, probeer het kleine beetje verstand erbij te houden, maar soms heb je van die momenten dat net goed gaat :)
:^

En er zijn van die dagen dat het lekker gaat en je jezelf er op betrapt dat je met 130 aan het weaven bent :o
 
collegaatje van me heeft een paar maanden geleden met d'r voet onder d'r motor klem gezeten toen daar een vrachtwagen op stond.....

Sinds die tijd ben ik wat voorzichtiger in files en vooral met die grote krengen
 
:^

En er zijn van die dagen dat het lekker gaat en je jezelf er op betrapt dat je met 130 aan het weaven bent :o

:^


Je begint langzaam en de file gaat steeds sneller en sneller tot je uiteindelijk weer een normale snelheid rijdt en ineens beseft dat je nog steeds tussen de "file" door aan het rijden bent :X
 
Ik rij tot zo'n 60 km/u door de file. Dan is het nog redelijk voor te kijken en kan je, als er een koekblik opeens van baan wisselt, nog mee sturen het gat in. Ik vind dat het overigens best wel meevalt in de file, de meeste koekblikkers zijn inmiddels toch wel aan ons gewent (al is 1 lomperd genoeg natuurlijk).
 
Als ik me niet vergis wordt tussen de fille door rijden van af 45 km/u met een verschil van max. 10km/u gedoogd... Natuurlijk hou ik me daar altijd aan. O-)
Maar ook dan zijn er nog altijd momenten dat je merkt dat de automobillisten naast je erg ver voor zich uit kijken en schrikken als je langs rijd... Zeker als je hun spiegels aantikt wegens ruimte gebrek.
Een nadeel vind ik meestal de grote vrachtwagen met constructiemateriaal met wiielen van zo'n 1.2 meter, zeker als de auto naast je ff naar rechts uitwijkt |(
 
collegaatje van me heeft een paar maanden geleden met d'r voet onder d'r motor klem gezeten toen daar een vrachtwagen op stond.....

Sinds die tijd ben ik wat voorzichtiger in files en vooral met die grote krengen

Dus de voet van je collega stond onder de motor terwijl er een vrachtwagen op de motor stond? Ik hoop dat je collega er niets ernstigs aan overgehouden heeft.
 
Officieel is het volgens mij file tot 30 km/u en dan met een snelheid waarbij men binnen 1.5 auto afstand kan stoppen. Persoonlijk ga ik er nog vaak tussendoor als er 60 wordt gereden. Idd goed opletten en je 6e zintuig gebruiken voor wisselende koekblikkers die te lui zijn om hun knippers te gebruiken.
 
depends on the mood
en t weer en of ik uitgeslapen ben
en of ik vertrouwen heb in mn remblokken en de mogelijkheid om mn motor dwars te zetten

maar soms ben je idd aan t weaven met 100+ km zonder dat je t door heb.
Tja die koekblikken schrikken zich de pleuris maar ja dan letten ze de volgende keer misschien beter op motorrijders hoop ik dan... B|
 
O god, nog steeds zijn er motorrijders die niet weten dat door de file rijden niet gedoogd is maar gewoon toegestaan :X


moet je nagaan, als ik tegen familie zeg (allemaal koekblikkers) dat ik met mijn twee wielen gewoon door de file mag rijden kijken ze me allemaal aan of ik debiel geworden ben.....
Er zijn helaas nog veel te veel mensen die niet weten dat het mag. Helaas heb je er dan ook eikels tussen zitten die dan maar voor jou de baan dichtrijden... expres...
Naja ff geduld hebben dan komt het gaatje vanzelf wel kun je er alsnog voorbij.
 
Je begint langzaam en de file gaat steeds sneller en sneller tot je uiteindelijk weer een normale snelheid rijdt en ineens beseft dat je nog steeds tussen de "file" door aan het rijden bent :X

:^

Maar meestal probeer ik me in te houden O-)
 
O god, nog steeds zijn er motorrijders die niet weten dat door de file rijden niet gedoogd is maar gewoon toegestaan :X

Je mag er idd tussendoor rijden, maar met een heel laag tempo. En dan alleen als het verkeer stapvoets of niet rijdt. Dus niet zoals een stel rukkers hier met 40km/h of sneller tussen auto's doorjagen. Rukkers?? Ja, RUKKERS ja!

En vergeet niet dat bij een ongeval beiden schuld hebben. Dus ook als de automobilist zonder te kijken uitwijkt.

En dan vinden jullie het nog vreemd dat automobilisten vaak vinden dat motorrijders aso's zijn. Goh, hoe zou dat nou toch kunnen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan