Bijna weer een gsx-r 750 in het rijtje van gestolen motoren

darklord

Die hard MF'er
8 jul 2006
730
0
maastricht
Loop ik rustig op mn gemak vanuit mn werk naar buiten richting mn motor.
Ik wil mn sleutel in het slot steken en zie het volgende:

r8uqm8.jpg


flws3q.jpg


Stuurslot naar zn mallemoer geholpen en kroonplaat gebarsten. Vraag me niet hoe ze het gedaan hebben, maar als ik ze te pakken krijg :(

Toen het stuurslot kapot was (wat dus ook niks waard is) hebben ze geprobeerd m te verplaatsen, wat niet lukte want ik had een abus alarm schijfremslot (gelukkig aan de achterkant) erop zitten waardoor hij niet verder wilde.

Waarschijnlijk is het alarm van dat ding toen afgegaan en zijn ze op de vlucht geslagen.

Collega's hebben 2 man op een motor zien wegrijden en vrijdag heb ik de mogelijkheid om de videobeelden terug te zien. Helaas alleen van de ingang, maar daar staan ze zeker op.

Dit op een prive bedrijventerrein waar bijna constant vrachtauto's af en aanrijden en waar bijna altijd wel mensen hem in het zicht hebben.

Ik heb m moeten laten afslepen en nu wachten tot vrijdag of zaterdag voor een schade offerte.

Dit zijn de bewakingsbeelden:

vgkl5f.jpg


2zpl5oi.jpg


10ih0yf.jpg


Al met al zijn ze iets meer dan een minuut binnen geweest
En maar blijven geloven in de goedheid van de mens :(
 
Laatst bewerkt:
Eigen risico kom ik sowieso aan het dokken en weet iemand hoe het zit met noclaim korting? gaat me dat ook nog extra kosten?

En maar blijven geloven in de goedheid van de mens :(

Is het middelste gedeelte van je contactslot wat je kan indrukken ook gezakt?

Bij de meeste verzekeringen, als er schade wordt uitbetaald, gaat dat ten koste van je no-claim. Ik zou even de voorwaarden erbij pakken. Bij kleine schades als ruitschade bij auto's, wordt bij centraal beheer alleen terugval in schadevrije jaren toegepast wanneer er 2 keer schade wordt vergoed.
 
Jeetje hufters, hopelijk kun je ze traceren! Succes in elk geval met de afhandeling van de schade...

Realiseer je wel dat je blij moet zijn en geen 'hij is gestolen' topic hoefde te openen
 
is toch niet voor te stellen op een prive terrrein. Ben benieuwd hoe ze t willen gaan maken.
Nou ik heb m 6 maanden, 1 keer van mn sokkel gereden en 1 keer breekschade. Gaat super eens per 3 maanden. Ik kijk het eens na.

Ik heb het even nagelezen mbt noclaim:

Dingen die worden gedekt onder beperkt casco hebben geen invloed op de noclaim.
en daaronder staat schade veroorzaakt door diefstal of poging daartoe.

Gelukkig, anders zou ik van 45% naar 10% terugvallen en was ik nog wel ff jarig.

Iemand enig idee hoe ze dat frame zouden kunnen maken of moet er een heel nieuw frame in?
 
Laatst bewerkt:
Gaat lekker ,de GSX-R 750's zijn in trek dit jaar :/ :(

Succes met het afwikkelen en ik hoop dat et vlug gerepareerd is :Y
 
Is het middelste gedeelte van je contactslot wat je kan indrukken ook gezakt?

Bij de meeste verzekeringen, als er schade wordt uitbetaald, gaat dat ten koste van je no-claim. Ik zou even de voorwaarden erbij pakken. Bij kleine schades als ruitschade bij auto's, wordt bij centraal beheer alleen terugval in schadevrije jaren toegepast wanneer er 2 keer schade wordt vergoed.
Ik heb nog nooit no-claim terugval gehad door diefstal-/vandalismeschade.
 
Wow ik zou me rot schrikken als ik dat zag op mijn slot.

Thank god dat je hem nog hebt en ik hoop dat die mensen krijgen wat ze verdienen (een motor die uit de hemel op hun schedel crasht) artikel 1 in de motorhemel voor mishandeling van andersmans motoren
 
jah, ik schrok me ook rot.
Eerst denk je wat heb ik nu weer gedaan.
Dan denk je van wat is hier op gevallen?
En dan begint het langzaam te dagen dat er iemand met zn gore fikken aan gezeten heeft.
 
Zal hem ook nog even wat beter op slot zetten...die gixxer worden
gejat als warme broodjes... :(

Hoop voor je dat hij snel weer in orde is... :]
 
ik ga m vanaf nu wel vastzetten, dat deed ik al op mn werk, maar nog niet op stage.
Ik heb het dikste schijfremslot over de achterschijf zitten met alarm en stuurslot.
Ik zou niet weten wat ik nog meer moet doen.
 
damn wat een klote zooi

maar ik zou eens navragen of je verzekering poging tot uberhaupt verzekerd
er zijn verzekeringen die poging tot niet verzekeren (meestal wel bij WA+)
stuurslot is ook nix waard en in principe op een gsxr geen enkel los slot omdat de SS fietsen gewoon met een paar man achter in een busje gegooit worden


maar zoals Mad Max al zei ben maar blij dat je geen ander topic hebt hoeven openen

overigens die van mij staat altijd (zelfs in de inpandige garage) vast met stuurslot plus ketting slot en zo'n mooi allarm schijfremslot jammer dat het weer eens nodig blijkt te zijn
 
Damn. Ik ga m'n motor ook beter in de gaten houden want het is de laatste tijd echt raak. Dit is echt fucked up. Hoop dat het allemaal goed afgehandeld wordt.
 
Poging tot diefstal,vandalisme joyriding ed is bij wa+ al verzekerd en heeft geen invloed op de noclaim (gelukkig anders zou ik van 45% naar 10% terugvallen).

Ik heb een
Abus-Granit-Detecto-loop.jpg


Maar door de constructie krijg ik m niet met ketting over mn voorschijf. De ketting komt dan tegen de velg. Dus ben verplicht om m over de achterschijf te zetten. Dit is naar mijn mening sowieso veiliger aangezien daar duidelijk minder werkruimte is en bij per ongeluk wegrijden heb je niet snel schade, want je merkt meteen dat ie vast zit.

Nu had ik vorige week een gsx650f als leenmotor. Bij deze kreeg ik ook niet de ketting+schijfremslot over de schijf. Achter lukte bij deze motor al helemaal niet.
Vind het wel schandalig dat abus dergelijke sloten maakt die gewoon op het gross van de motoren niet past.
 
Damn. Ik ga m'n motor ook beter in de gaten houden want het is de laatste tijd echt raak. Dit is echt fucked up. Hoop dat het allemaal goed afgehandeld wordt.

Mij net zo ,hij staat(ze staan) bij mij in een hok met alarm,wil ook nog een anker met slot erbij hebben,tis te gek voor woorden maar het scheint dat t moet -O-
 
en daarom heb ik geen combi maar appart
voor schijfremslot met allarm (mocht ik het vergeten en ik haal stuurslot eraf bleep bleep bleep
achter ketting en als het ff gaat aan een paaltje of iets dergelijks
 
Mij net zo ,hij staat(ze staan) bij mij in een hok met alarm,wil ook nog een anker met slot erbij hebben,tis te gek voor woorden maar het scheint dat t moet -O-


collega van m'n pa had een anker in z'n garage
fiets gejat

jaar later poort verstevigd met ijzeren balken
dubbel anker (voor en achter)
allarm op de motor
allarm op de garage

tegen de tijd dat de beveiligings dienst kwam was z'n poort aan de gort z'n ankers naar de kl*te beveiligings camera in 1000 stukjes
en z'n fiets weg
 
ow jah meer schade aan het gebouw dan de motoren bij elkaar gekost hadden

kunt doen wat je wil als ze hem willen hebben is ie zo weg

hij heeft nu z'n bed in de garage neergezet waar hij slaapt met z'n hond
 
Terug
Bovenaan Onderaan