Bijna

DemonGPX 600r

Rookie
7 mrt 2004
19
0
Groningen
Hoi, was ik vanavond aan het rijden (ff mijn net nieuwe leren lookwell pak proberen, bevalt goed trouwens).
Ik rijd door een dorpje heen met een snelheid van ongeveer 80 km/h, ineens hoor ik wat geratel bij de motor vandaan komen en vlak voordat ik kon denken "wat was dat"?, ineens een oorverdovend "klak" geluid en geratel alsof alle tandwielen van de versnellingsbak mij om de oren vliegen, direct na deze "klak" en tijdens het geratel blokkeerd mijn achterwiel en ik slip een behoorlijk stuk door (klap zowat met mijn bek op het stuur en bijna onderuit gegaan).
En daar stond ik dan midden op de weg stil.
Kameraad gebeld en die is mij en mun bike komen halen (Thanks Pete!!!)
Wat er nu mis is? Geen idee. Ik hoop de koppeling maar het kan maarzo zijn dat de hele versnellingsbak ontploft is (zo klonk het wel).
Binnnenkort maar ff naar Motoport om de schade op te laten nemen.

Was by the way wel zwaar zeg, een dode motorfiets rechtomhoog tillen in een aanhanger.

Maar ja weer een belevenis rijker moet je maar denken


Groeten Demon.
 
Das je straf voor te hard rijden door een dorpje :+


maar ff serieus..damn je hebt dan wel geluk gehad zeg dat je niet onderuit bent gegaan....keep us posted over wat t nou was
 
erg klote voor je
en erg veel suc6 met de kawa

zoals je het vertelt klinkt het niet goedkoop :S
 
Op een brommer blokkeerde het achterwiel van een vriend ook een keer. Vastloper, zijn hele blok in gruis...

Ik vrees dat hier iets soortgelijks aan de hand is.

Ik heb wel een keer een enorm aanloop geluid gehad vanuit het blok. Ik rij rustig verder, met de acceleratie was niks mis. Totdat ik het briljante idee had te stoppen en eens in stilstand door de versnellingen te gaan. Eenmaal in de hoogste versnelling wil hij er niet meer uit. Ik laat de koppeling opkomen en hoor iets verschieten. Schakelvork verkeerd geschoten toen ik van het gas af ging vlak voor een bocht. Sindsdien geen last meer gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan