Bijrijder grip

Moto_Marcel

Die hard MF'er
6 apr 2012
473
78
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje rijd ik af en toe met mijn vriendin achterop, nu ben ik op zoek naar iets zodat ze zich goed kan vasthouden.
Op internet kwam ik het volgende tegen Klik! Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Heb al verschillende tips gelezen wat betreft het rijden met passagier, maar vind dit toch niet ideaal. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.

Alvast bedankt voor de reacties ;)

Groetjes Marcel
 
Laatst bewerkt:
leer haar hoe ze goed mee kan kijken..dat scheelt al een hoop..
jij als rijder kan rustig optrekken en rustiger remmen..
als ze schuift over het zadel kan ze beter een lederen broek aantrekken of zo'n motorantislipmatje over het zadel heentrekken..

zo'n ring helpt wel, maar gaf bij mijn bijrijdster vooral veel nek en schouderklachten..ze zitten dan wat naar binnen gedraaid)
 
Gewoon met de knieën knijpen, als het goed is kun je prima zonder je met je handen vast te houden achterop blijven zitten.

Ja,op een rijdend bankstel maar niet op een beetje sportieve fiets o.i.d.
Heb op mijn Speed Triple(eerste type)een beugel achter de duozit en dat voldoet haar prima bij optrekken en remmen.Want dat is het belangrijkste.
Weet niet hoe zo'n tankop beugel voldoet.Is ook persoonlijk. O-)
 
dit werkte bij mij altijd prima, gewoon om mijn middel over mijn overall.
full
 
Ik rijd ook met vriendin achterop, en het voldoet als ze mij om mn middel pakt. En met lange rechte stukken of zo, dan heb ik een 'pakkendrager' waar ze perfect grip op heeft achter/onder dr kont. En zoals hierboven ook al gezegd is, zorg dat ze inderdaad mee durft te hangen in de bochten. Mij is het geleerd dat ik tegen haar moet zeggen dat ze over mijn schouder moet kijken aan welke kant de bocht is. Dus ga ik rechtse bocht in, moet zij zorgen dat ze over mijn rechterschouder de bocht kan zien. En dan krijgt ze het gevoel vanzelf te pakken. En dan is een extra grip echt niet meer nodig.

Over die ring: ik vind hem er ook niet comfy uit zien. Lijkt me niet dat ze dan nog heel veel bewegingsruimte heeft aangezien ze met dr armen helemaal om jou heen moet. Zeker voor die prijs zou ik dat zeker niet doen. Dan inderdaad beter een riem om je pak heen waar zij zich aan kan vast houden.
 
voor sportfietsen schijnt zo'n ring inderdaad wel goed te werken. Ook een beetje afhankelijk van de lengte van de armen van de passagier en je eigen omtrek natuurlijk ;)

maar laat haar eerst eens de bovenbenen gebruiken bij het remmen, dat helpt het beste
 
Nou, ik heb verleden week voor het eerst achterop mijn eigen motor gezeten - wou dat ook wel eens meemaken ;) Kan je vertellen dat ik veel met m'n billen maar weinig met m'n knieen kon knijpen.
En na een uurtje had ik ook een uur nodig om mezelf weer recht te trekken. Vind een topkoffer vreselijk, maar als ik vaak met duo zou (moeten) rijden, dan dat maar ipv zo'n ringding.
 
zo'n ring lijkt mij ook comfortabel voor de bestuurder, ik vond het zelf altijd vervelend dat bij hard remmen haar gewicht extra op mijn armen/polsen drukte, was trouwens ook een sportmotor.
een steun achter haar rug werkt denk ik niet bij hard acceleren en onbedoeld klein wheelies, je kan daar niet mee voorkomen dat je achter van de motor lazert.

heb ooit (20 jaar terug) een maat achterop gehad die wou weten hoe hard een motor accelereert, en hij wou mij natuurlijk niet goed vastpakken......ben geen homo ;)...ik geef gas en zie 2 benen omhoog langs mij heen schieten..hoe hij het voor mekaar kreeg weet ik niet, maar hij bleef op de motor.
2 andere maten piste in de broek van het lachen....dat heeft hij nog lang moeten horen, en nog zo nu en dan.
 
zo'n ring lijkt mij ook comfortabel voor de bestuurder, ik vond het zelf altijd vervelend dat bij hard remmen haar gewicht extra op mijn armen/polsen drukte, was trouwens ook een sportmotor.
een steun achter haar rug werkt denk ik niet bij hard acceleren en onbedoeld klein wheelies, je kan daar niet mee voorkomen dat je achter van de motor lazert.

heb ooit (20 jaar terug) een maat achterop gehad die wou weten hoe hard een motor accelereert, en hij wou mij natuurlijk niet goed vastpakken......ben geen homo ;)...ik geef gas en zie 2 benen omhoog langs mij heen schieten..hoe hij het voor mekaar kreeg weet ik niet, maar hij bleef op de motor.
2 andere maten piste in de broek van het lachen....dat heeft hij nog lang moeten horen, en nog zo nu en dan.
Kwestie van aanleren dat ze der handen op de tank duwt bij remmen.
En als ze daar niet bij kan vriendin zoeken met langere armen of zelf eens ff afvallen :+
 
zo'n ring lijkt mij ook comfortabel voor de bestuurder, ik vond het zelf altijd vervelend dat bij hard remmen haar gewicht extra op mijn armen/polsen drukte, was trouwens ook een sportmotor.
een steun achter haar rug werkt denk ik niet bij hard acceleren en onbedoeld klein wheelies, je kan daar niet mee voorkomen dat je achter van de motor lazert.

heb ooit (20 jaar terug) een maat achterop gehad die wou weten hoe hard een motor accelereert, en hij wou mij natuurlijk niet goed vastpakken......ben geen homo ;)...ik geef gas en zie 2 benen omhoog langs mij heen schieten..hoe hij het voor mekaar kreeg weet ik niet, maar hij bleef op de motor.
2 andere maten piste in de broek van het lachen....dat heeft hij nog lang moeten horen, en nog zo nu en dan.

heb je er al eens aan gedacht wat zo'n steuntje met je rug doet
als je van achter aangereden wordt?
in het gunstigste geval breek je een ruggewervel, in het slechtste een dwarslaesie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan