Bijrijdster krijgt lamme arm

R@in

MF'er
28 jul 2004
30
0
Amstelveen
Even een vraagje aan de motor rijders die hun vriend/vriendin vaak achterop mee nemen.
Heb laatst een motor(fazer 600) gehuurd en samen met mijn vriendin een weekend lang wezen toeren (ik reed en zij achterop) Na een weekend lang toeren kreeg zij op geleidelijk aan steeds meer last van d'r arm. Dit werd op een gegeven moment zo erg dat ze er geen eens meer een glas water mee opkon tillen.

De huisarts zei dat er een spiertje tussen het schouderblad heeft klem gezeten en dat dat dus de oorzaak is dat zij die arm niet meer kon gebruiken. na 2 weken is het lamme gevoel weg en kan ze hem weer voor 80 % normaal gebruiken.
Vraag me dus af of dit een vaak voorkomend iets is of dat mijn vriendin weer is een uitzondering moet zijn ;)
 
meer zwaaien :+
maar ik snap dat t nie echt fijn gevoel is, kon ze dr armen niet af en toe tussen jullie inleggen ofzo? even lekker ontspannen zitten, moet toch zeker kunnen.
 
Wij zijn op de ZZR-600 naar Italie geweest. Vriendin heeft zo'n 5500km achterop de motor gezeten, en behalve wat 'normale' stijve spieren zo hier en daar heeft ze geen last gehad.

Is het geen kwestie van te krampachtig vasthouden?
 
Ik heb er nog nooit van gehoord. Hoe/ waar hield ze zich aan vast?? Aan de handvaten of om jouw??
 
Wij zijn op de ZZR-600 naar Italie geweest. Vriendin heeft zo'n 5500km achterop de motor gezeten, en behalve wat 'normale' stijve spieren zo hier en daar heeft ze geen last gehad.

Is het geen kwestie van te krampachtig vasthouden?
:^ grote kans dat dat het is, maar in principe hoef je toch niet echt goed vast te houden achterop
 
Wij zijn op de ZZR-600 naar Italie geweest. Vriendin heeft zo'n 5500km achterop de motor gezeten, en behalve wat 'normale' stijve spieren zo hier en daar heeft ze geen last gehad.

Is het geen kwestie van te krampachtig vasthouden?

Waarschijnlijk wel.. ik zit ook altijd achterop en heb soms ook wel eens last van mijn rug of schouders maar nooit zo erg... dat is met een dag weg. Ik denk idd dat ze wat meer ontspannen moet gaan zitten en af en toe even haar rug en armen moet strekken en gaan verzitten.

Hoop dat het snel beter gaat met haar arm!
 
Had laatst lessen over RSI op mijn werk wat doet je vriendin voor werk misschien komt het ook wel daar door?

[motordevil heeft eigenlijk niet heel veel verstand van RSI]
 
Ik heb jarenlang achteropgereden, voor ikzelf op een motor kroop.
Het enige dat ik me voor kan stellen is te lang, wellicht te gespannen, in één houding zitten.
Als jij niet als een malloot optrekt en afremt kan ze met minimale spierspanning achterop zitten, vnl. benen, buik en billen zijn gespannen, je torso en armen kunnen relaxed zijn.
Ik kwam op het punt van te vaak in slaap vallen, zo relaxed zat ik, ben maar zelf gaan rije ;)
Sterkte! Ik hoop dat ze achterop een beter "vorm" kan vinden en anders...ZELF gaan rijden :]
 
ik denk ook dat het vermeden kan worden ik rij zelf op ebe TL en die dingen hebben nog veel trillingen maar echt zoals gij het zegt heb ik nog nooit gehoord mss een paar stopkjes meer inlassen en wat gewennen denk ik.
 
bedankt voor de reacties...denk dat ze idd te krampachtig heeft vast gehouden dan. naar mijn eigen mening (en die van haar) rij ik niet als een maloot ;) (niet de hele tijd in ieder geval.. O-) )

maar goed dan weet ik dat en kan ik daar rekening mee houden en zij ook. volgend voorjaar gaan we waarschijnlijk dan is een eigen motor aanschaffen en kunnen we dan weer kijken hoe het gaat.... heb nu geen geld meer om weer een motor te huren ;( dus moet ik tot die tijd op me fiets blijven doen alsof :)

en als ze het blijft houden zou ze toch zelf d'r rijbewijs moeten halen :+
 
Wat misschien ook nog wel wil schelen is een Niergordel.
Dan is haar onderrug wat meer ondersteund waardoor ze wat relaxter kan zitten.
Mijn vriendin heeft daar erg veel profijt van in ieder geval.

Suc7

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan