Bijwerken / herstellen zwarte velgen Suzuki GSX-F 650 (2009)

jlimberger

Rookie
19 feb 2012
1
0
Zwijndrecht
Facebook
Twitter
Instagram
Hi all,

De velgen van mijn recent aangeschafte Suzuki GSX-F 650 zijn beschadigd en bladderen verder af, zie foto's. Weet iemand waar ik de kleurcode kan achterhalen, staat niet in het lijstje met beschikbare kleuren van Suzuki van dit model. Lijkt ook niet hetzelfde zwart parelmoer / blauwe schilfers (YAY) te zijn als van de tank.
Mogelijk misschien standaard zwart o.i.d.?
Iemand nog tips om dit zelf bij te werken, of dit te laten herstellen?

Zie foto's;

Alvast dank, Groet, Johan
 

Bijlagen

  • tempImagem4W0yU.png
    tempImagem4W0yU.png
    873,1 KB · Weergaven: 49
  • tempImagec38rOM.png
    tempImagec38rOM.png
    832,2 KB · Weergaven: 49
  • tempImage0WsnCV.png
    tempImage0WsnCV.png
    987,2 KB · Weergaven: 45
Schilfers bijwerken is ellende, want je ziet door de onregelmatige structuur dat er dus iets van corrosie ONDER de lak zit.

Tijdelijke beunhaasoplossing: dikke zwarte viltstift.

Medium oplossing: de randen van de velgen polijsten. Het is dan wel belangrijk dat je ze altijd beschermd houdt ivm risico op corrosie.

Goede, lange termijn oplossing: wielen eraf, banden eraf en fatsoenlijk spuiten of laten spuiten.

Let er op dat het benzine bestendige verf is, want velgen komen nog al wat kettingvet etc tegen.
 
Laatst bewerkt:
wbt bijwerken zou ik niet meer dan een zwarte viltstift of misschien een lakstiftje proberen, zoals je zelf al kan zien is de laklaag flinterdun en is de betere oplossing opnieuw spuiten of laten poedercoaten. Dat laatste is volgens mij de meeste hufterproof oplossing, maar ook iets bewerkelijker omdat de wielen dan afgebakken moeten worden.

Ceracoaten is tegenwoordig ook populair, kan zover ik begreep zonder afbakken, maar is niet goedkoop..
 
In zo n geval laten stralen en poedercoaten lijkt me een juiste oplossing. Wellicht een ander kleurtje voor de leuk?
Inderdaad,poedercoaten is veruit de beste oplossing,veel sterker dan natlak en normaal goedkoper.
Maar de wielen moeten wel helemaal kaal zijn,dus ook lagers er uit en gaten met schroefdraad afdekken.
Er zijn nogal grote prijsverschillen,dus vraag prijs bij meerdere bedrijven,best iemand die gewend is om kleinere zaken te coaten die mooi afgewerkt moeten zijn.
Industriële coaters letten dikwijls niet op details en spuiten alles vol.
Vraag of zij alles afdichten,pasvlakken afplakken of jij dat moet doen want dat is heel belangrijk.
 
Ik kan ze eventueel wel voor je stralen en poedercoaten?
Doe dit tegenwoordig thuis ;)

Heb al meerdere forumleden voorzien van frisse deeltjes

Edit:
Zoals boven al benoemd, niet om mezelf aan te prijzen maar de grote industriële coater zijn gewend om meters te maken,
Dit is helaas vaak bij kleine onderdelen goed terug te zien (zelf carters gezien die van binnen en buiten zijn gecoat terwijl er beloofd werd het netjes af te plakken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan