Bijzonder kleine sproeier in mn carb?

Ik denk dat je meer détails van die machines erbij nodig hebt voor de vergelijking; is het motor-type allemaal eender (tweetakt/viertakt), toerental, aanzuigend vermogen ("vacuum")? Hebben ze ook allemaal DEZELFDE carburateur, diameter venturi enzo?
Aantallen cilinders?
 
Laatst bewerkt:
willem1940
het zijn allemaal 4takt 1 cilinders en ze hebben verschillende carbdiameters en misschien zelfs verschillende soorten carbs maar zijn volgens mij allemaal constant vacuum.

Als je aan zijn sproeiergrootte twijfelt dan moet je even zijn CO laten meten.
 
Met "diameter venturi" bedoel ik inderdaad "de" (kleinste) doorlaat-diameter van een carburateur, bij veel merken/ typen het middelste in een rijtje van 3 getallen; sorry, ik weet er gewoon geen andere naam voor te verzinnen.

Een grotere cilinder zal bij gelijk toerental meer aanzuigkracht ontwikkelen dan een kleine.
Verder werken kleine verschillen in diameters erg hard door, want een gat van 2x de diameter betekent 4x de doorlaat (oppervlak van de opening).
(34) 3,14 x 17 x 17 = 907,46 qmm
(36) 3,14 x 18 x 18 = 1017,36 qmm
(40) 3,14 x 20 x 20 = 1256 qmm

Ik denk echt wel dat die carburateurs technisch verantwoord zijn uitgekozen.
 
Laatst bewerkt:
de techneuten van de fabrikant zijn vele malen slimmer op dit gebied als ons bij elkaar opgeteld.
als je een grotere of kleinere sproeier monteert kun je het effect zelf proeven (let op; te arm kan schade veroorzaken aan kleppen en zuigers) voor meer informatie gewoon naar een goed bedrijf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan