Bijzondere circuitfietsen

Ik heb nog geen actie foto’s. Maar ik ben met vrienden bezig om zelf een circuit motor te maken.

Op een paar details na is hij er klaar voor😍

Ik vind hem er zelf echt super vet uitzien!
 

Bijlagen

  • EDF09CCA-02FA-4FD8-97F3-B4DFB226D3DD.jpeg
    EDF09CCA-02FA-4FD8-97F3-B4DFB226D3DD.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 56
  • A465DCCB-531F-42A5-A11B-E336B011E51B.jpeg
    A465DCCB-531F-42A5-A11B-E336B011E51B.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 57
Het betreft een ZXR750L van 1993.

We zijn er al een tijdje mee bezig.
- Al het glas is verwijderd.
- De snelheidsmeter is weg.
- Er is een GI opgebouwd.
- Complete Kuip is mat zwart gespoten.
- Voorpoten zijn vervangen voor een gereviseerde set
- braking wave remschijven met sinter remblokken erop met stalen remleidingen
- supercorsa banden eronder
- kabelboom compleet aangepast, lees alle overige kabels en stekkers uitgezocht en verwijderd.
- bos uitlaat met db killer
- iridium bougies erin
- Verder veel onderhoudsdingen gedaan zoals schone vloeistoffen en filters,

Ik hoop dit jaar nog een eerste ronde te doen op het circuit☺️
 
Laatst bewerkt:
Dat is zo. Ach ja. Bijzonder voor mij moet je maar denken:P
Hij is hard op weg naar een oldskool machine. :Y
De meeste mensen zien dan weer geen verschil met een moderne supersport. 8-)

Gelukkig nog niet zo hoekig als eind jaren tachtig machines. :+
 
Yamaha TRX 940 met R1 voorvork, Hyperpro vering, als basis een TDM900 blok in een TRX850 frame, het blok is opgeboord naar 940cc met JE zuigers, cilinderkop geflowed, grotere kleppen ingebouwd, 41mm Keihin flatslide carburateurs, airbox, eigenbouw uitlaatsysteem met laser Hotcam dempers. beste tijd op Assen 2.02. Coureur: Mariska van Wijngaarden.
35846518_1675970642498214_4446435644180267008_o.jpg
 
Yamaha TRX 940 met R1 voorvork, Hyperpro vering, als basis een TDM900 blok in een TRX850 frame, het blok is opgeboord naar 940cc met JE zuigers, cilinderkop geflowed, grotere kleppen ingebouwd, 41mm Keihin flatslide carburateurs, airbox, eigenbouw uitlaatsysteem met laser Hotcam dempers. beste tijd op Assen 2.02. Coureur: Mariska van Wijngaarden.
Bekijk bijlage 1333334
Ziet er uit als een mooi aparaat, niet helemaal probleemvrij las ik, maar dat heb je soms als je iets vets in elkaar knutseld:P
Hoeveel paarden hobbelen er nu uit dat blok? het rijwielgedeelte moet wat kunnen hebben zou ik zeggen. Met die TRX-en werd vroeger soms heel hard gereden in ieder geval!

2.02 is een beetje 600cc supersport terrein toch? dus dat is wel netjes lijkt me, die hebben wel een beetje meer PK's gok ik maar weer minder koppel....

Dit soort fietsen verdient trouwens een eigen topic vind ik, met lekker veel foto's en details van de techniek!

Later,

Loek
 
Yamaha TRX 940 met R1 voorvork, Hyperpro vering, als basis een TDM900 blok in een TRX850 frame, het blok is opgeboord naar 940cc met JE zuigers, cilinderkop geflowed, grotere kleppen ingebouwd, 41mm Keihin flatslide carburateurs, airbox, eigenbouw uitlaatsysteem met laser Hotcam dempers. beste tijd op Assen 2.02. Coureur: Mariska van Wijngaarden.
Bekijk bijlage 1333334

Ik ben wel benieuwd hoe zwaar die fiets is? Ik heb ook eens een TRX blok in mijn armen gehad, hield ik niet lang vol....:9
 
Ziet er uit als een mooi aparaat, niet helemaal probleemvrij las ik, maar dat heb je soms als je iets vets in elkaar knutseld:P
Hoeveel paarden hobbelen er nu uit dat blok? het rijwielgedeelte moet wat kunnen hebben zou ik zeggen. Met die TRX-en werd vroeger soms heel hard gereden in ieder geval!

2.02 is een beetje 600cc supersport terrein toch? dus dat is wel netjes lijkt me, die hebben wel een beetje meer PK's gok ik maar weer minder koppel....

Dit soort fietsen verdient trouwens een eigen topic vind ik, met lekker veel foto's en details van de techniek!

Later,

Loek

Snelste tijden voor de 600 supercup op Assen zijn +/- 1:43 1:44 maar dat is echt de top 5 van het veld, daarna loopt het hard op.
 
Ja die supersnelle tijden met een 600 zijn er zeker. Maar als je zo'n beetje in het rondetijdentopic kijkt staat deze fiets tussen een aardig clubje 600 fietsen. Dus vandaar mijn opmerking.
Winnen in een echt sterk veld met 600 fietsen zal niet lukken ben ik bang.
 
Ja die supersnelle tijden met een 600 zijn er zeker. Maar als je zo'n beetje in het rondetijdentopic kijkt staat deze fiets tussen een aardig clubje 600 fietsen. Dus vandaar mijn opmerking.
Winnen in een echt sterk veld met 600 fietsen zal niet lukken ben ik bang.

Hij gaat deze winter eens op de testbank, vermoedelijk zitten we nu rond de 110 pk en een 100Nm, hij blijft nu wel goed lopend, dus we zijn op de goede weg na een uitgelopen bigend en gebroken kleppen..
Vanwege jou 2e opmerking, winnen in een 600cc veld hebben wij van HPS Racing voor Mariska een R6 van 2008 aangeschaft. Ze heeft gisteren haar debuut op deze motor gemaakt en haar PR op 1.55 gesteld! ze reed constant zo tussen de 1,55 en 1,58 en finishte 17 seconden voor de 2e rijder. Dus dat belooft meer voor de toekomst.
 
Ja die supersnelle tijden met een 600 zijn er zeker. Maar als je zo'n beetje in het rondetijdentopic kijkt staat deze fiets tussen een aardig clubje 600 fietsen. Dus vandaar mijn opmerking.
Winnen in een echt sterk veld met 600 fietsen zal niet lukken ben ik bang.

Tja dat heb ik dan weer niet gedaan:$ ;)
 
hij weegt rijklaar 184 kg

Ah ja dat is niet een van de lichtste, ik denk toch zo'n 15 kilo zwaarder dan de gemiddelde 600.
Ik denk als je vandaag de dag serieus wil racen dat een R6 een betere optie is idd. Wel een beetje saai dat iedereen op zowat het zelfde materiaal rond rijdt maar dat is niet voor niets.;) Een beetje R6 met YEC onderdelen haalt ook makkelijk +/- 130 pk.

Ik ben ook wel een fan van dit soort fietsen hoor, maar helaas de klasse van de BOTT / supermono uit de jaren 90 zijn er niet meer. Kan altijd weer terug komen natuurlijk ligt gedeeltelijk aan onszelf.....:+
 
Ah ja dat is niet een van de lichtste, ik denk toch zo'n 15 kilo zwaarder dan de gemiddelde 600.
Ik denk als je vandaag de dag serieus wil racen dat een R6 een betere optie is idd. Wel een beetje saai dat iedereen op zowat het zelfde materiaal rond rijdt maar dat is niet voor niets.;) Een beetje R6 met YEC onderdelen haalt ook makkelijk +/- 130 pk.

Ik ben ook wel een fan van dit soort fietsen hoor, maar helaas de klasse van de BOTT / supermono uit de jaren 90 zijn er niet meer. Kan altijd weer terug komen natuurlijk ligt gedeeltelijk aan onszelf.....:+

Ligt zeker aan ons zelf ;) Maar het is helaas f**king kostbaar om zo'n BOTT of supermono fiets in elkaar te sleutelen. Eenheidsworst is gewoon goedkoper.... Bij de ZAC of OW-cup zou een knutselklasse wel vet zijn, gewoon mee starten in het veld alleen een eigen regelement en dan het liefst op basis van PK's vs. gewicht ofzo. Dan heb je relatief gezien de laagste kosten denk ik, en kun je met een ouder blok (lees bijv. carburateurs en niet te veel vermogen) een betaalbare fiets in elkaar draaien.

In Duitsland heb je nog het "classic endurance" gebeuren, ook relatief goedkoop en lekker lange potjes met een team van 2. Maar zelfs daar zijn er gewoon weinig deelnemers :/

Later,

Loek
 
Loek, wij zitten redelijk op 1 lijn ja. Ik ken jou project en ben zelf ook met een twin project bezig, en ik wil daar graag mee gaan racen. Maar ik heb niet zo heel veel zin om tussen de eenheidsworsten van na 2010 te rijden.
Idd een zelfbouwklasse is wat we op dit moment missen in Nederland. In Duitsland is er bijv nog wel een Twincup en daar rijden ze met allerlei fietsen met verschillende cc inhoud door elkaar. Misschien zou er met zo'n organisatie een samenwerking op te zetten zijn voor een zelfbouw twin klasse. Maar binnen de ZAC is misschien ook mogelijkheid voor een aparte klasse. OW cup wordt hem denk ik niet (heeft ook niet mijn voorkeur), die zijn meer van de eenheidsworsten idd. Lekker makkelijk. :+

Ik heb al wel eens na zitten denken over een reglement, dit moet vooral uit niet te veel regeltjes bestaan volgens mij. Dit had ik ongeveer bedacht: watergekoelde 2 cilinders tot 1000 cc (houdt panicales en 1098 buiten), en luchtgekoelde 2 cilinders onbeperkt. Dat trekt misschien de oude BOTT fietsen weer onder het stof vandaan.:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan