Bijzondere verrichtingen op (super)sport

DMonster

Die hard MF'er
23 mei 2002
709
10
Eindhoven
Sinds gisteren nieuwe motor dus vandaag flink wat km. gemaakt. Toen dacht ik van: 'laat ik de bijzondere verrichtingen eens doen O-) '. Ik had hiervoor een CB500 dus dat was hetzelfde als met een ER-5 of GS500. Nou, 't ging dus voor geen meter met m'n nieuwe SV.
Ik zat met m'n stuur tegen de aanslag en bijna klem met m'n hand tussen stuur en tank bij de achtjes en keren op de weg. :( Alleen de remproef ging wel beter maar dat kon ook niet anders want die remmen + veren van ER-5/GS500/CB is niet te vergelijken.

Nou ga ik me volgende week opgeven voor VRO dus dan ga ik af als een gieter B| met m'n nieuwe brommert
 
Nee hoor, heeft eenieder die probeert met een (super)sport om speciale verrichtingen te doen. Heb t ook wel ns geprobeerd met mn Gixxer.
Die kl*tedingen ;) kunnen gewoon alleen heel erg hard, verder heb je dr helemaal niks an :X
Wellicht dat een VRO-instructeur meer kan, maar je hebt altijd te maken met stuuruitslag enz.
 
Sinds gisteren nieuwe motor dus vandaag flink wat km. gemaakt. Toen dacht ik van: 'laat ik de bijzondere verrichtingen eens doen O-) '. Ik had hiervoor een CB500 dus dat was hetzelfde als met een ER-5 of GS500. Nou, 't ging dus voor geen meter met m'n nieuwe SV.
Ik zat met m'n stuur tegen de aanslag en bijna klem met m'n hand tussen stuur en tank bij de achtjes en keren op de weg. :( Alleen de remproef ging wel beter maar dat kon ook niet anders want die remmen + veren van ER-5/GS500/CB is niet te vergelijken.

Nou ga ik me volgende week opgeven voor VRO dus dan ga ik af als een gieter B| met m'n nieuwe brommert
Waarom :? Dat is nou het mooie van VRO.

Als niemand het nodig zou hebben, zou zo'n soort training geen lang bestaan hebben.
 
Sinds gisteren nieuwe motor dus vandaag flink wat km. gemaakt. Toen dacht ik van: 'laat ik de bijzondere verrichtingen eens doen O-) '. Ik had hiervoor een CB500 dus dat was hetzelfde als met een ER-5 of GS500. Nou, 't ging dus voor geen meter met m'n nieuwe SV.
Ik zat met m'n stuur tegen de aanslag en bijna klem met m'n hand tussen stuur en tank bij de achtjes en keren op de weg. :( Alleen de remproef ging wel beter maar dat kon ook niet anders want die remmen + veren van ER-5/GS500/CB is niet te vergelijken.

Nou ga ik me volgende week opgeven voor VRO dus dan ga ik af als een gieter B| met m'n nieuwe brommert

das raar, ik heb op een SV gelest, en had nergens problemen mee :?

(ik krijg de BV op mijn gsx1100f ook niet voor elkaar, dat ding is gewoon te zwaar denk ik)
 
Het al dan niet goed kunnen uitvoeren van de bijzondere verrichtingen, ligt in het geheel niet aan het type motor.
Maar aan de :] , nog even oefenen ;) Wellicht is het even wennen op een andere motor. Een VRO ne de winter (zeker als je niet de winter doorrijdt) kan zeker geen kwaad.
 
is helemaal niet raar, ik deed precies hetzelfde, eindelijk me nieuwe motor *D lekker wezen touren, en toch ff proberen de BV's maar alleen de remproef wilde beter lukken. Met achtje kwam ik een heel eind, maar niet net zo goed :(

ik heb een gsx600f
 
is helemaal niet raar, ik deed precies hetzelfde, eindelijk me nieuwe motor *D lekker wezen touren, en toch ff proberen de BV's maar alleen de remproef wilde beter lukken. Met achtje kwam ik een heel eind, maar niet net zo goed :(

ik heb een gsx600f
is inderdaad helemaal niet waar raar. Wat ik zeggen wil is dat het nooit aan de motor ligt. Die kunnen scherp draaien en wat niet meer. Tis vaak een kwestie van wennen als je net van een andere brommert afkomt.
 
even over dat lessen op een sv
dat is waarschijnlijk de naakte geweest
die heeft een draai cirkel van net 6 meter
de versie met kuip heeft een andere stuuruitslag
deze draaicirkel is 6,6 meter en kan het dus niet (de bv's)
 
lessen op een sv? damn wat een rijschool :}

ik dacht dat ik het al "getroffen" had met nieuwe ER5jes (ook brak maar ja)
 
Ik kreeg van mijn dealer het advies om eerst aan de fiets te wennen voordat je zaken als BV-s gaat proberen. Leer eerst je fiets kennen. Ik oefen ook regelmatig nog wat, maar dat zijn de dingen waar je wat aan hebt: halve draai (=keren in een straat), Slalom (basis voor uitwijken en geeft je gevoel over de balans van de motor) en uiteraard remmen.
 
Nou ga ik me volgende week opgeven voor VRO dus dan ga ik af als een gieter B| met m'n nieuwe brommert

Ach met een beetje geluk heb je iemand met een Ducati (SS,748 oid) in je groep, dan val jij elemaal niet op hoor. Mensen daar een achtje mee zien trachten draaien, das pas lachen. Alsof ze op een rodeostier zitten. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan