Biker bekent moorden in ingezonden verhalen aan Easyriders 🇺🇸

Kizmiaz

Born to be mild
20 aug 2020
802
978
Limbürg
Onder de noemer van "wat een raar verhaal", het volgende:

Ik zat onlangs wat ouwe motortijdschriften door te nemen. In een Easyriders van ergens begin jaren 1980 zag ik de volgende foto. Een lekker melancholisch gedicht:

IMG_3856 3.JPG


Ik google voor de grap eens op die naam, "Jody Via". Blijkt dat een (wannabe) schrijver was die altijd veel verhalen instuurde naar Amerikaanse biker magazines zoals Easyriders en Outlaw Biker. In 1972 ging 'ie de bak in voor een moord, en schreef zijn verhalen vanuit daar. Regelmatig werd er wat gepubliceerd.

Fast forward naar vorig jaar. Een cold case team onderzoekt wat moorden uit dezelfde plaats en dezelfde tijd als waar deze gast destijds is gepakt. Bij toeval stellen ze vast dat een paar moorden akelig precies overeenkomen met verhalen van Jody Via in de diverse biker magazines. Blijkt die gast nog meer moorden op zijn naam te hebben staan, die hij gebruikte als inspiratie voor zijn verhaaltjes.

Hele verhaal: https://www.washingtonpost.com/nation/2019/09/09/larry-via-cold-case-poetry-murder-outlaw-biker/

Anyway, ik vond het wel een geinig verhaal, wellicht beetje stom om hier te posten, maarja, in mijn directe omgeving wil ook al niemand motorverhaaltjes horen van me. Dus dan jullie maar ;-)
 
Ik ook niet. Toch las ik in de jaren 80 ook de Easyrider, had destijds een 1200 Shovel. Dat duurde niet lang, want had er meer problemen mee dan dat ie reed.
De middenpostertjes van dat blad waren echt heel mooi, weet de naam niet meer van de man die ze maakte, maar dat waren leuke schilderingen.
 
Jezus man, als ik er zo uit zou zien als die kerel ging ik sporten..
Ik kan er 2 keer uit denk ik zo. En nee, sporten doe ik niet.:N:)
 
Mijn hoofd kan twee keer in die boezem links.

(Iedere boez één hoofd dan, he)
 
Ik ook niet. Toch las ik in de jaren 80 ook de Easyrider, had destijds een 1200 Shovel. Dat duurde niet lang, want had er meer problemen mee dan dat ie reed.
De middenpostertjes van dat blad waren echt heel mooi, weet de naam niet meer van de man die ze maakte, maar dat waren leuke schilderingen.
David Mann, heel coole tekeningen!
 
David Mann, heel coole tekeningen!
Ja! David Mann inderdaad. :t Die is overigens ook al een jaar of 15 niet meer onder ons helaas.
Ik heb op zolder nog steeds die Easyrider tijdschriften hier liggen, ben nogal slecht met weggooien van motortijdschriften, dus ondertussen staan er al ettelijke dozen vol erbij nu.. Heb ik wat te lezen, later.:+
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Terug
Bovenaan Onderaan