Bikkels

Prikkie

MF veteraan
24 okt 2001
2.637
37
Als we het over bikkels hebben laten we gelijk dan even peilen bij welke laagste temperatuur je gereden hebt en welke afstand je daarbij hebt afgelegd.Hier komt de mijne :bij -18 graden 50 km
Bij - 11 graden 150 km
En jullie ?
p.s. zonder handvatverwarming
 
-18??? ik denk dat in Nederland niet meer dan -8 gehaald heb, dat is wel dan 120 km... met sneeuw ;)
 
Als we het over bikkels hebben laten we gelijk dan even peilen bij welke laagste temperatuur je gereden hebt en welke afstand je daarbij hebt afgelegd.Hier komt de mijne :bij -18 graden 50 km
Bij - 11 graden 150 km
En jullie ?
p.s. zonder handvatverwarming

Nou zo\'n bikkel ben ik nou ook weer niet. Ik heb wel eens bij -12 gereden, maar niet meer dan een kilometer of 25. Wel ben ik vorig jaar bij -6 van Nijmegen naar Heerenveen gereden. Fijn was anders hoor...
 
Oeps, ben hiet niet op mijn plaats bij de heren bikkels, maar ben ook net begonnen. Afgelopen zondagochtend -2 bijna 30 km (vond ik persoonlijk al heel dapper, bij neerslag bij deze temperaturen haak ik voorlopig echt af)
 
is SM niet meer iets met z\'n twee of zo? dit was echt helemaal alleen... kweet niet of dit ook onder die categorie valt...

Nou, een ding weet ik zeker, mij krijg je misschien nog zo gek om bij die temps op de motor te stappen, maar me vriendin weet dan zeker, volgens haar dan, dat ik gek geworden ben.
Dus geen SM met z\'n tweeen. :(
 
Wat is trouwens dan de hoogste temperatuur waarbij je gereden hebt? Ik vond 49 graden vorig jaar in Hongarije al te gek. Ik dacht dat mijn hoofd van de warmte uit elkaar zou springen.
Dit was trouwens ook met motorjas en broek aan ivm ruimtegebrek, pfffffffffff....
 
Laatst bewerkt:
Ik had geen auto en ik moest wel op de motor( vfr 750 F )en het vroor echt 18 graden.Was volgens mij winter 1996.Het was errrrrrrrrrug koud! En ik houd niet van SM. Nou ja een beetje vastbinden en blinddoeken lijkt me wel spannend. :9
 
Wat is trouwens dan de hoogste temperatuur waarbij je gereden hebt? Ik vond 49 graden vorig jaar in Hongarije al te gek. Ik dacht dat mijn hoofd van de warmte uit elkaar zou springen.
Dit was trouwens ook met motorjas en broek aan ivm ruimtegebrek, pfffffffffff....
36 graden in La france. 49 is wel weer errug doorgeschoten naar de andere kant.Ook SM ? :}
 
36 graden in La france. 49 is wel weer errug doorgeschoten naar de andere kant.Ook SM ? :}

Zou je bijna zeggen hè? er was toen net een hittegolf in Hongarije, Roemenie enzo. heb een dik half uur in een lauw/koud bad gezeten om mijn lichaamstemperatuur omlaag te krijgen
 
Heppie ook wasknijpers bij je dan ? Volgens mij gaat je pak steeds makkelijker aan omdat je lekker afvalt. Ja tog nie dan ?
 
Nou als Chopperrijder heb ik geen leren pak aan, maar textiel en dat valt best mee, bij welke temperatuur ook, om aan en uit te doen *D
 
heb nog nooit echt gereden als het vroor dat het kraakte. lijkt mij wel erg koud zonder stevig winterpak!

bij 100km/u ligt de gevoelstemperatuur al 15 graden lager!
 
-8 vorst 1985(elfstedentochtjaar)eigeblijk gekkenwerk om te rijden met dit soort temperaturen maarja wat een bikkel ben je dan zeg :? ,warmste dag denk iets van 35 graadjes.

Lekkerste temperatuur om te rijden 20/22 graden.
 
Weet niet hoe koud het morgen wordt maar dat zal dan wel de koudste keer zijn...hoeveel km\'s? geen idee.

En als het een paar graden boven nul is, is het ook niet echt prettig om zonder handschoenen te rijden, zelfs op een brommer niet, op motor straks (en nu met les) natuurlijk altijd wel handschoenen aan.
 
heb geen flauw idee

heb een keer ijspegels aan m\'n ruitje gehad tijdens het rijden :)
 
Koudste temp was afgelopen zondag, iets van -1°C en dan 60 km gereden (het was al glad).

Warmste temp: ergens in de zomer met 33°C, met textielen broek door de stad.
Dat was wel wat schrikken, want ik stond stil bij een kruising met stoplichten en keek eens ff langs mijn motorfietske. Zag ik dat er opeens allemaal vloeistof uitlekte. Toevallig werd het net groen, dus ik kon niet goed kijken. Een stuk verder stopte ik en keek nog eens goed. Bleek dat die \'vloeistof\' dus een hele hoop transpiratievocht was, dat werd opgezameld in mijn broek en zo uit de broekspijpen droop.
 
Koudste temp was -13 ofzo...maar wel bijna 300km :( van Z\'meer all the way up to Groningen...toen ik er aankwam heb ik eerst een half uur ijs van mn kleding af lopen slaan....het was ook nog mistig...waardoor ik constant moest krabben op mn vizier...en warmst...zal ergens rond de 35 geweest zijn...
 
Met 42 graden gehuld in zwart leer op de motor door/over de Alpen heen scheuren: da\'s wel warm! Alles plakt, drijft en probeer dan maar eens zo\'n leren broek uit te trekken als je op de camping bent :(

Met een graadje of -7 een km. of 55 gereden, best frisjes moet ik zeggen 8-) .
 
Laatst bewerkt:
65 km bij -4. Had vooral koude vingers. Verder viel het best mee.
Heb het geloof ik kouder gehad tijdens mijn rijlessen maar precieze waarden weet ik niet meer.
 
Met 42 graden gehuld in zwart leer op de motor door/over de Alpen heen scheuren: da\'s wel warm! Alles plakt, drijft en probeer dan maar eens zo\'n leren broek uit te trekken als je op de camping bent :(

zoiets heb ik ook gehad, rond de 38 graden in Italië, wow, wat heet in je leren pak... echt mijn laarzen stonden vol!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan