Bilstain Adventure meeting

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.788
4.961
Lemelerveld
Een tijdje terug zijn @Traffic Taurus en @MotoRobin langs geweest op hun Adventure motoren toen wij op Bilstain waren met onze enduro's. Het was erg gaaf om te zien wat deze jongens daar konden doen met hun Adventure motoren als ze uitgedaagd (en half gedwongen :9 ) werden.

Hierdoor lijkt het mij ook gaaf eens op mijn eigen 990 Adventure te gaan. Waarna het idee ontstond: Waarom niet een (kleine) MF meeting er van maken!
Het idee is dan om s'ochtends (of de avond van tevoren) aan te komen, de dag te rijden en s'avonds onder het genot van BBQ'en op het terrein af te sluiten (al dan niet daar overnachten).

Dus lijkt het jullie wat om met meerdere Adventure/TET motoren een hard enduro terrein op te gaan?

Uiteraard is deze dag voor iedereen die aan wil sluiten, het terrein is niet van ons, maar het idee is dit te doen met Adventure/All-road motoren.
Een gezond stuk masochisme en gebrek aan respect voor je eigen materiaal is wel gewenst, het is geen zandbak:9

Wij zullen een bus bij ons hebben waar een rijkelijk gevulde gereedschapskist, bandenlepels, binnenbanden enz met mee zijn. In geval van pech kan zelfs in overleg je motor thuisgebracht worden.

De praktische info:
- Datum: Pinksterweekend, 3/4/5 juni.
- Inschrijfkosten: €25 per dag te voldoen aan Bilstain zelf. Je koopt je ticket voor jezelf, we doen geen groepsaankoop en bij overtreding van de regels van het terrein (eigenlijk enkel geluid en in de rivier rijden) is het dus jouw toegang die verder ontzegd wordt.
- Overnachting: Zie Le Domaine de Bilstain, tent, camper/caravan, hostel of hele appartementjes zijn op het terrein mogelijk. Overnachting regel je zelf. Camper/tent is eigenlijk altijd mogelijk. Accomodaties moet je reserveren.
- Kom aan met een volle tank, er is geen tankstation in de directe nabijheid, op een volle tank van willekeurige Adventure motor kun je er meerdere dagen rijden.
- Madame en ik kennen de weg op het terrein, we kunnen daarom wat gidsen en tips geven. We zijn echter GEEN instructeurs of medewerkers van het terrein. Wij nemen dan ook geen verantwoordelijkheid voor schade.

Zie hieronder een impressie van wat Adventure motoren te wachten staat, al kan het natuurlijk zo gek als je wilt!
Op Enduro motoren, of kundige Adventure rijders kan het er zo uit zien:

Tips en tricks:
- Zorg dat je een zo licht mogelijke overbrenging hebt. De eerste versnelling is op Adventure motoren aan de lange kant. Hoe langzamer je kunt, hoe makkelijker je boven komt! Een kleiner voortandwiel kost bijna niks en maakt je dag een stuk relaxter.
- Stel je koppeling zo dat je er altijd bij kunt en je je vingers niet volledig hoeft te strekken.
- Maak je niet te druk om de banden. Op Adventure snelheden heeft dat niet zo gek veel toegevoegde waarde. Het overgrote deel is steen en heeft dus best goede grip, zelfs op straatbanden.
- Spiegels er af!

Laat even weten of je geïnteresseerd bent!

Inschrijvingen:
- Erwin P: KTM 990 Adventure
- ''Madame P'': Kawasaki Versys-X 300
- ''Bernard'': KTM 790 Adventure
- ''Patrick'': KTM 790 Adventure

Geïnteresseerden:
- Gwiedert: Yamaha Tenere 700
- Bommes: Moto Guzzi V85TT
- MotoRobin: BMW F650GS (zie filmpje)
- Buellbloke:
 
Laatst bewerkt:
Een tijdje terug zijn @Traffic Taurus en @MotoRobin langs geweest op hun Adventure motoren toen wij op Bilstain waren met onze enduro's. Het was erg gaaf om te zien wat deze jongens daar konden doen met hun Adventure motoren als ze uitgedaagd (en half gedwongen :9 ) werden.

Hierdoor lijkt het mij ook gaaf eens op mijn eigen 990 Adventure te gaan. Waarna het idee ontstond: Waarom niet een (kleine) MF meeting er van maken!
Het idee is dan om s'ochtends (of de avond van tevoren) aan te komen, de dag te rijden en s'avonds onder het genot van BBQ'en op het terrein af te sluiten (al dan niet daar overnachten).

Dus lijkt het jullie wat om met meerdere Adventure/TET motoren een hard enduro terrein op te gaan?

Uiteraard is deze dag voor iedereen die aan wil sluiten, het terrein is niet van ons, maar het idee is dit te doen met Adventure/All-road motoren.
Een gezond stuk masochisme en gebrek aan respect voor je eigen materiaal is wel gewenst, het is geen zandbak:9

Wij zullen een bus bij ons hebben waar een rijkelijk gevulde gereedschapskist, bandenlepels, binnenbanden enz met mee zijn. In geval van pech kan zelfs in overleg je motor thuisgebracht worden.

De praktische info:
- Datum: Later te bepalen.
- Inschrijfkosten: €25 per dag te voldoen aan Bilstain zelf.
- Overnachting: Zie Le Domaine de Bilstain, tent, camper/caravan, hostel of hele appartementjes zijn op het terrein mogelijk.
- Kom aan met een volle tank, er is geen tankstation in de directe nabijheid, op een volle tank van willekeurige Adventure motor kun je er meerdere dagen rijden.

Zie hieronder een impressie van wat Adventure motoren te wachten staat, al kan het natuurlijk zo gek als je wilt!

Laat even weten of je geïnteresseerd bent!

Inschrijvingen:
- Erwin P: KTM 990 Adventure
- ''Madame P'': Kawasaki Versys-X 300

Geïnteresseerden:
Ik heb interesse. Het hangt wel af van de dag en datum of ik ook daadwerkelijk aanwezig kan zijn.
 
Dat is echt super! Zijn er geluidsresticties op het terrein of enkel op de baan?
 
Een straatlegale demper is verplicht.

Ingangscontrole is niet echt van toepassing, maar ze kunnen wel komen over het geluid. Als je echter flink gas durft te geven daar ben je dapperder dan mij _O-
 
Heel gaaf.. ik volg ff.
Beetje afhankelijk van de datum en de grote van mijn ballen op dat moment :P
 
Leuk! Ga graag nog een keertje mee, maar zal natuurlijk wel af hangen van de datum
 
Een straatlegale demper is verplicht.

Ingangscontrole is niet echt van toepassing, maar ze kunnen wel komen over het geluid. Als je echter flink gas durft te geven daar ben je dapperder dan mij _O-
De mijne is niet straatlegaal, maar wel voorzien van db-killer en zolang je geen gas geeft, is hij net zo stil als standaard motor...ish
 
"Een straatlegale demper is verplicht." <=> "De mijne is niet straatlegaal"
Dan ben je dus niet welkom.
Dat was niet eens zo moeilijk.
 
Met dB killer ben je al een heel end, maar je kunt van het terrein verwijderd worden. Inschrijfgeld en rijdag weg. Aan jou natuurlijk de gok.

Vraag je sowieso af of je zo'n demper op je Adventure wilt. Geeft op de TET en overal gezeik, maar dat is voor een ander topic.
 
Ik heb die db killer ook uit m'n standaard uitlaat geboord. Je ziet er niks van, maakt alleen iets meer geluid dan het standaard stofzuiger gesis.
 
Ik heb die db killer ook uit m'n standaard uitlaat geboord. Je ziet er niks van, maakt alleen iets meer geluid dan het standaard stofzuiger gesis.
En ik maar druk om de 990 het zwijgen op te leggen:')

Maar schat het voor jezelf een beetje in. Als mensen hun gesprekken stoppen als jij met je motor aan komt rijden dan is hij wel echt te luid.
 
Laatst bewerkt:
Datum bekend!
Pinksterweekend, 3/4/5 juni.

Wij komen zelf 3 juni aan. Gaan 4 en 5 juni rijden.
 
Laatst bewerkt:
Met dB killer ben je al een heel end, maar je kunt van het terrein verwijderd worden. Inschrijfgeld en rijdag weg. Aan jou natuurlijk de gok.

Vraag je sowieso af of je zo'n demper op je Adventure wilt. Geeft op de TET en overal gezeik, maar dat is voor een ander topic.
Nee hoor, als je rustig rijdt maakt hij niet meer herrie dan de standaard demper.
 
Met dB killer ben je al een heel end, maar je kunt van het terrein verwijderd worden. Inschrijfgeld en rijdag weg. Aan jou natuurlijk de gok.

Vraag je sowieso af of je zo'n demper op je Adventure wilt. Geeft op de TET en overal gezeik, maar dat is voor een ander topic.
De vraag is of ze iedere motor nakijken bij aanvang, of dat ze optreden als er iemand teveel herrie maakt. Als het dat laatste is dan durf ik de gok wel aan.
 
De vraag is of ze iedere motor nakijken bij aanvang, of dat ze optreden als er iemand teveel herrie maakt. Als het dat laatste is dan durf ik de gok wel aan.
Dat laatste, door de regel zijn ze niet zo moeilijk, maar voorkomen is beter dan genezen.

Zal ik je bij de deelnemers zetten? Zo ja met welke motor?
 
Hmm ik heb die data al iets staan. Vrijdag kan ik evt rijden, maar daar moet ik vrij voor nemen en dan zijn jullie ook nog niet aan het rijden.
 
Nee inderdaad, niet zo moeilijk maar toch ben ik trots op je zoals ook een moeder trots kan zijn op een kind dat niets gepresteerd heeft.
Dat is mooi.
Ik zal trots op jou zijn als je wel iets presteert. Bijvoorbeeld dat hellinkje beklimmen zonder gas te geven.
Of als je toch even die 10 minuten pakt om je wel straatlegale demper erop te zetten, al is het alleen maar voor dat dagje Bilstein.

Kijk, dit jaar ga ik niet mee, maar het zou mooi zijn als Bilstein ook volgend jaar nog open is en niet gesloten wegens geluidoverlast.
 
Ik ben dan al aan het raggen met de motor, geen zorgen:+
Dan kan het ook wel hier. Ben heel benieuwd hoe zo'n T7 dat oppakt :9

Edit:
Tip voor degenen die mee gaan: Zorg even dat je het kleinst mogelijke voortandwiel dat je vinden kunt er tussen frut.
De eerste versnelling is op Adventure motoren aan de lange kant. Hoe langzamer je kunt, hoe makkelijker je boven komt!
 
Dan kan het ook wel hier. Ben heel benieuwd hoe zo'n T7 dat oppakt :9

Edit:
Tip voor degenen die mee gaan: Zorg even dat je het kleinst mogelijke voortandwiel dat je vinden kunt er tussen frut.
De eerste versnelling is op Adventure motoren aan de lange kant. Hoe langzamer je kunt, hoe makkelijker je boven komt!
Ik heb een rit geplant met een groepje. Zelfuitgedokterde route. Zal wel veel zand worden...

Organiseer nog is zo'n bilstain feestje en regel het dan met een datumprikker. Heb je meer kans dat mensen niet al iets anders hebben gepland.

Ben ook heel benieuwd hoe de T7 het daar doet. Of nja hoe ik het doe, want de T7 kan alles.

Ik zou vooral nooit in z'n 1 rijden. Gewoon in z'n 2 op de koppeling ;)
 
Ik heb een rit geplant met een groepje. Zelfuitgedokterde route. Zal wel veel zand worden...

Organiseer nog is zo'n bilstain feestje en regel het dan met een datumprikker. Heb je meer kans dat mensen niet al iets anders hebben gepland.

Ben ook heel benieuwd hoe de T7 het daar doet. Of nja hoe ik het doe, want de T7 kan alles.

Ik zou vooral nooit in z'n 1 rijden. Gewoon in z'n 2 op de koppeling ;)
Mijn ervaring met datumprikkers is dat het uitgesteld, uitgesteld en afgesteld wordt :9

In de 2 gaat veel te hard op bijna alles wat technisch is daar. Maar ook je 2 maak je langzamer met een tandje (of 2) kleiner. In de 1 heb je ook wat meer kracht om het voorwiel licht te maken. Altijd fijn.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met datumprikkers is dat het uitgesteld, uitgesteld en afgesteld wordt :9

In de 2 gaat veel te hard op bijna alles wat technisch is daar. Maar ook je 2 maak je langzamer met een tandje (of 2) kleiner. In de 1 heb je ook wat meer kracht om het voorwiel licht te maken. Altijd fijn.
Ja daar heb je een punt ;)
Laat maar weten wanneer jullie weer gaan!

Je 1 reageert vaak te fel waardoor je wielspin hebt en niet omhoog komt en ingraaft. In zn 2 tokkel je met het koppel makkelijker omhoog. Voor zover ik heb ervaren...
Verschilt natuurlijk erg per motor. De tenere loopt vanuit onderin zn toeren heel makkelijk weg. Ik rij zelden tot nooit in z'n 1.
 
Ja daar heb je een punt ;)
Laat maar weten wanneer jullie weer gaan!

Je 1 reageert vaak te fel waardoor je wielspin hebt en niet omhoog komt en ingraaft. In zn 2 tokkel je met het koppel makkelijker omhoog. Voor zover ik heb ervaren...
Verschilt natuurlijk erg per motor. De tenere loopt vanuit onderin zn toeren heel makkelijk weg. Ik rij zelden tot nooit in z'n 1.
Ligt ook veel aan de banden i.c.m. traction control als je die hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan