Bimota_boy
Rookie
Hallo,
Ik ben helemaal nieuw hier op dit forum en ben eigenlijk op zoek naar wat informatie en/of meningen van motor-geinteresseerden van nederland.
Ik heb mijn auto te koop staan en nu kreeg ik een mailtje van iemand die tegen mijn auto zijn motor in wil ruilen. Het is een Bimota DB2SR. Aangezien mijn auto nou niet echt super verkoopt ben ik misschien wel geinteresseerd in dit aanbod.
Maar nu mijn vraag....
Hoe ligt de verkoop van zo'n motor? En wat is de prijs wat er voor zo'n Bimota gevangen kan worden. Het gaat mij erom dat het bedrag wat ik voor mijn auto in mijn hoofd heb zitten er uithaal bij de eventuele verkoop van deze motor.
Ik heb een paar foto´s van de motor gekregen en hij ziet er erg mooi uit. (ik ga de foto´s er niet bijzetten aangezien het niet mijn motor is.) Wel kan ik het verhaal erbij zetten wat deze meneer mij mailde.
Dat is het volgende verhaal:
Van deze Bimota zijn slechts 157 stuks geproduceerd. Hij is van bouwjaar 1994, staat thans op 29000 km en heeft 1 maand geleden een vrij ingrijpende onderhoudsbeurt gehad. Hierbij zijn zuiger van 1 cilinder, cilinderkop, zuigerringen, distributieriemen, koppeling, olie, tapeinden en pakkingen vervangen. Voor mij een kostbare aangelegenheid echter wel met als voordeel dat qua onderhoud je voorlopig geen omkijken meer hebt met deze motor. Wat we echter niet gerepareerd hebben gekregen is de toerenteller. Ik ben naarstig op zoek naar een electronische variant daarvan.
Hij is voorzien van een Ducati motorblok 900 cc met injectie. De motor weegt slechts 164 kg en is voorzien van de beste remmen (Brembo Goldline Oro) en vering (Ohlins). Verder carbon voor- en achterspatbord. De motor is volkomen origineel en is ontworpen door ene mr. Tamborini, de ontwerper van de Ducati 916. In 1994 kostte deze motor de lieve som van fl. 38.000,- en behoorde daarmee tot het duurdere segment.
De combinatie van een lichtgewicht motor in combinatie met een betrouwbaar blok zorgen voor opmerkelijke prestaties.
Dit is de originele kleur en striping. De motor is gewoon voorzien van NL-kenteken; er rijden er hier maar een paar van rond in Nederland.
DUS GRAAG UW MENING/REACTIE!!!
En eventueel geinterreseerde mogen natuurlijk ook reageren!!!
Groeten, Tristan
Ik ben helemaal nieuw hier op dit forum en ben eigenlijk op zoek naar wat informatie en/of meningen van motor-geinteresseerden van nederland.
Ik heb mijn auto te koop staan en nu kreeg ik een mailtje van iemand die tegen mijn auto zijn motor in wil ruilen. Het is een Bimota DB2SR. Aangezien mijn auto nou niet echt super verkoopt ben ik misschien wel geinteresseerd in dit aanbod.
Maar nu mijn vraag....
Hoe ligt de verkoop van zo'n motor? En wat is de prijs wat er voor zo'n Bimota gevangen kan worden. Het gaat mij erom dat het bedrag wat ik voor mijn auto in mijn hoofd heb zitten er uithaal bij de eventuele verkoop van deze motor.
Ik heb een paar foto´s van de motor gekregen en hij ziet er erg mooi uit. (ik ga de foto´s er niet bijzetten aangezien het niet mijn motor is.) Wel kan ik het verhaal erbij zetten wat deze meneer mij mailde.
Dat is het volgende verhaal:
Van deze Bimota zijn slechts 157 stuks geproduceerd. Hij is van bouwjaar 1994, staat thans op 29000 km en heeft 1 maand geleden een vrij ingrijpende onderhoudsbeurt gehad. Hierbij zijn zuiger van 1 cilinder, cilinderkop, zuigerringen, distributieriemen, koppeling, olie, tapeinden en pakkingen vervangen. Voor mij een kostbare aangelegenheid echter wel met als voordeel dat qua onderhoud je voorlopig geen omkijken meer hebt met deze motor. Wat we echter niet gerepareerd hebben gekregen is de toerenteller. Ik ben naarstig op zoek naar een electronische variant daarvan.
Hij is voorzien van een Ducati motorblok 900 cc met injectie. De motor weegt slechts 164 kg en is voorzien van de beste remmen (Brembo Goldline Oro) en vering (Ohlins). Verder carbon voor- en achterspatbord. De motor is volkomen origineel en is ontworpen door ene mr. Tamborini, de ontwerper van de Ducati 916. In 1994 kostte deze motor de lieve som van fl. 38.000,- en behoorde daarmee tot het duurdere segment.
De combinatie van een lichtgewicht motor in combinatie met een betrouwbaar blok zorgen voor opmerkelijke prestaties.
Dit is de originele kleur en striping. De motor is gewoon voorzien van NL-kenteken; er rijden er hier maar een paar van rond in Nederland.
DUS GRAAG UW MENING/REACTIE!!!
En eventueel geinterreseerde mogen natuurlijk ook reageren!!!
Groeten, Tristan