Bimota DB2SR????

Bimota_boy

Rookie
6 nov 2006
7
0
Amsterdam
Hallo,

Ik ben helemaal nieuw hier op dit forum en ben eigenlijk op zoek naar wat informatie en/of meningen van motor-geinteresseerden van nederland.

Ik heb mijn auto te koop staan en nu kreeg ik een mailtje van iemand die tegen mijn auto zijn motor in wil ruilen. Het is een Bimota DB2SR. Aangezien mijn auto nou niet echt super verkoopt ben ik misschien wel geinteresseerd in dit aanbod.

Maar nu mijn vraag....

Hoe ligt de verkoop van zo'n motor? En wat is de prijs wat er voor zo'n Bimota gevangen kan worden. Het gaat mij erom dat het bedrag wat ik voor mijn auto in mijn hoofd heb zitten er uithaal bij de eventuele verkoop van deze motor.

Ik heb een paar foto´s van de motor gekregen en hij ziet er erg mooi uit. (ik ga de foto´s er niet bijzetten aangezien het niet mijn motor is.) Wel kan ik het verhaal erbij zetten wat deze meneer mij mailde.

Dat is het volgende verhaal:

Van deze Bimota zijn slechts 157 stuks geproduceerd. Hij is van bouwjaar 1994, staat thans op 29000 km en heeft 1 maand geleden een vrij ingrijpende onderhoudsbeurt gehad. Hierbij zijn zuiger van 1 cilinder, cilinderkop, zuigerringen, distributieriemen, koppeling, olie, tapeinden en pakkingen vervangen. Voor mij een kostbare aangelegenheid echter wel met als voordeel dat qua onderhoud je voorlopig geen omkijken meer hebt met deze motor. Wat we echter niet gerepareerd hebben gekregen is de toerenteller. Ik ben naarstig op zoek naar een electronische variant daarvan.

Hij is voorzien van een Ducati motorblok 900 cc met injectie. De motor weegt slechts 164 kg en is voorzien van de beste remmen (Brembo Goldline Oro) en vering (Ohlins). Verder carbon voor- en achterspatbord. De motor is volkomen origineel en is ontworpen door ene mr. Tamborini, de ontwerper van de Ducati 916. In 1994 kostte deze motor de lieve som van fl. 38.000,- en behoorde daarmee tot het duurdere segment.

De combinatie van een lichtgewicht motor in combinatie met een betrouwbaar blok zorgen voor opmerkelijke prestaties.

Dit is de originele kleur en striping. De motor is gewoon voorzien van NL-kenteken; er rijden er hier maar een paar van rond in Nederland.


DUS GRAAG UW MENING/REACTIE!!!

En eventueel geinterreseerde mogen natuurlijk ook reageren!!!

Groeten, Tristan
 
Er heeft hier een keer eentje te koop gestaan voor 8000 euro.

edit: scrnshotje, omdat link schijnbaar niet wilt werken -O-
link
=======================screenshot=======================
2dtbsc6.jpg

=======================screenshot=======================
 
Laatst bewerkt:
De waarde van mijn auto is 7.500 á 8.000 eurie...

qua waarde komen ze opzich wel overeen, maar ik weet wat ik heb (en dat is gewoon een hele goeie auto) en weet niet wat ik krijg... Het blijft een grote gok als ik de ruil doe. Vandaar jullie reactie gevraagd, misschien kan ik zo op een besluit komen...

Tristan
 
Omdat dit een motorforum is, zou ik zeggen gelijk omruilen die auto voor zo'n mooie motor. Dit zou ik trouwens ook zeggen als het geen motorforum was.
 
Ik vind het ook een pracht van een ding, maar ik denk niet dat er veel mensen happig op zijn, buiten liefhebbers.
Als je em zelf wilt houden, zou ik het wel doen :Y :} :]

Stukken vinden (buiten voor het motorblok, remmen, ophanging) lijkt me echter niet vanzelfsprekend. -O-
 
Je kan hem altijd ruilen dan heb je iig een motor *O*

Maar dan blijf over...raak je die motor weer kwijt(voor €8000)?

Appelflap vermoedt dat TS geen motorrijbewijs heeft en dus ook niks aan een motor heeft -O-
 
Volgens mij zit daar dus injectie van Bimota op... Ik kan me niet voorstellen dat Ducati in '94 injectie leverde.

Gezien m'n eerdere hele korte ervaring met een DB9 (Thundercat blok met injectie) kan ik je vertellen dat het een verdomd akelige injectie was ;) .
En een rendabel benzineverbruik moet je ook niet op rekenen.

Maarja, dan heb je wel een een hele mooie Bimota :Y
 
Tot zo ver alvast bedankt! Ik ga er toch nog maar een nachtje over slapen...

Het probleem is dat mijn auto ook een liefhebbers auto is, en daar kom ik al moeilijk vanaf. En of ik nou een liefhebbers-auto of liefhebbers-motor verkoop, moeilijk blijft het dus waarschijnlijk toch...

Of er moet zich natuurlijk een liefhebber melden die deze motor voor die prijs wil hebben....

Maar die kans is zeer klein ben ik bang...

Tristan
 
Juist, en dat is nou precies de vraag!!! Raak ik hem weer kwijt...

(ps, heb inderdaad geen motor rijbewijs)

Nee niet meer voor die prijs,misschien particulier maar dan
moet je echt een liefhebber vinden,een motordealer geeft je
ca 4000/5000 eurie's terug bel ze maar, geen handel voor ze.
Ik heb het met mijn YB11 uit'96 aan de hand gehad,bij inruil
5500 euro terug gekregen met veel pijn en moeite,advies ver-
koop eerst je auto,en koop dan een motor,de vraag blijft
moet je deze Bimota kopen,ik zou het niet doen gezien
de history van dit type.Vraag eea na bij de Bimota club.
In iedergeval succes.
 
Blik???

Als je mijn auto bedoeld.. Dat is een Porsche 944 Turbo. Gekieteld naar 260 pk, 0 - 100 in onder 6 sec. (voor een motor niks, maar voor een auto snel...) zwart, opnieuw overgespoten in originele kleur, volleder enz... enz....
 
doe je gewoon die renaults de deur uit dan ben er ook :? of pleur je 1000 pleuro van je vraagprijs af ... klaar

maar vraag je af waarom die Bimota te koop staat ... en die liefhebbers markt lijkt me gewoon weer wat kleiner
 
quote van TS's homepage:
"Mijn 944 turbo is gebruikt als 2e auto"

Tja, nu snap ik wel waarom :Y


25[1].jpg
 
Misschien komt het door de vele scam-topics hier, maar ik vind transacties waarbij niet gewoon contant wordt betaald altijd verdacht...
 
Ik zou dat ding lekker bij z'n eigenaar laten. :W
Bimota is in de afgelopen 10 jaar geloof ik 4 keer bijna failliet en 1 keer echt failliet geweest. Blok is al ingrijpend gerepareerd wat totaal niet hoort bij die tellerstand, onderdelen zijn amper te krijgen behalve voor het (ducati)blok. Bimota weet altijd goed lopende blokken slechter te krijgen: "We hebben het in en uitlaattraject aangepast blablabla..." en vervolgens loopt ie slechter dan origineel. Ding is al oud, je weet niet wat er mee gebeurd is en ik zou die Porsche lekker houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan