Bimota importeren uit duitsland!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bimotacorse

Die hard MF'er
3 sep 2006
848
331
Amersfoort
hoi,
Heb een beetje rondgezocht op MF maar mijn vraag kan ik niet beantwoorden met behulp van andere topics dus....
-Is er een bepaalde km stand die een motor minimaal gedraaid moet hebben voor ie goedkoper is om te importeren??(zit te denken om een ander cockpitje erop te zetten voor de keuring..aangezien de aanschafprijs van deze motor bijzonder hoog was hoop ik de bpm terug te kunnen dringen op deze manier...groot nadeel is dat er dan een onjuiste km stand op kenteken komt te staan en als je daar mee gaat klooien daalt ook de marktwaarde...dillema!!!).
-welke gegevens heb ik precies nodig van de motor??(wil hem van een particulier gaan kopen en denk dat die alleen een kenteken bewijs heeft(duits)dus hoe kom ik aan de overige papieren???
Hoop dat iemand me hier antwoord op kan geven...mailen mag ook :suzukicarbon@hotmail.com

mvg johan
 
ff een teller omwisselen met een iemand die ook zo'n motor heeft, die dan wel meer dan 6000 km erop heeft staan ;)
Daarna weer omwisselen.
 
BPM-korting gaat op leeftijd, niet op kilometerstand. Als hij al op kenteken staat dan zal de douane af willen rekenen op basis van datum eerste toelating in Duitsland.
 
- BPM: Moet jij sowieso betalen (des te ouder, des te minder BPM)
- Meer als 6000 km gelopen en ouder als 6 maanden? Geen BTW (19% van aanschafsprijs) betalen aan Douane.
- Minder als 6000 km gelopen? BTW verschuldigd
- Jonger dan 6 maanden? BTW verschuldigd

Dus of een motor kopen met wat hogere km stand dan 6000km, of teller omruilen met iemand, of km stand 'corrigeren'.
Je km stand wordt uiteraard wel gevraagd bij de Douane, maar komt niet op je kenteken te staan, dus daar zou ik me niet druk over maken.

By the way, er is een topic over importeren uit Duitsland, daar staan al je vragen in.
 
:^
Alles staat inderdaad in dat topic. Hier weer een nieuw topic voor openen is overbodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan