Bimota KB1 rebuild

Ik denk dat ik alle Leo-topics gewoon blind in m'n favorietenlijst kan zetten. Wat een geweldige collectie motorfietsen!

In dit geval zou ik voor een kleine topkuip gaan. Een kuip hoort op een racer en dit houdt het frame nog een beetje in het zicht. Misschien een beetje ala Ducati Sport Classic...
 
Thanx Sjiefke :)
Nou maar wachten op die misser van mij, zal gerust eens komen.
Ik denk dat je gelijk hebt wat kuip betreft.
Misschien moet ik de volle kuip die er bij zit opknappen en nog een mooie tophalf scoren.
Dan komt iig het frame tot zijn recht, want dat is en blijft een stukje kunst.
Morgen trouwens mijn frame ophalen bij de straler *O*
 
Ik denk dat ik alle Leo-topics gewoon blind in m'n favorietenlijst kan zetten. Wat een geweldige collectie motorfietsen!

In dit geval zou ik voor een kleine topkuip gaan. Een kuip hoort op een racer en dit houdt het frame nog een beetje in het zicht. Misschien een beetje ala Ducati Sport Classic...

Daar zeg je wat,ik kijk ook alle topics met veel plezier :P
 
Ik zie op de eerste foto een vierkante koplamp. Hoort dit geen ronde te zijn?

Klopt, de KB1 werd volgens mij af fabriek met een ronde afgeleverd in het begin.
Maar je kon ze ook als kit kopen en zelf bouwen naar eigen idee.
Ik heb geen idee hoe deze zijn loopbaan begonnen is.
Hier is ook een 78er KB1 met een rechthoekige lamp, maar deze heeft ook de 5 spaaks campagnolo's.
Zou dus ook een zelf opgebouwde motor kunnen zijn geweest;
:W
full
 
Laatst bewerkt:
Cees Cornwall: doet of deed ook "iets" met V-MAXen.

Heeft het blokje van mijn Max keurig gereviseerd. :}

Aardige vent! :Y
 
klopt Cees is volgens mij nog aardig druk met de V-maxen.


Ik heb mijn kerstboom voor dit jaar al binnen, alleen nog even een kleurtje er op en de ballen kunnen er in *D
full
 
Framepje staat weer even in de garage om gedeeltelijk op te gaan bouwen.
full

@Smams,
Dit is waar ik denk dat iets gezeten heeft om een kettinggeleider op zijn plek te houden.
full

Het ziet er alleen anders uit als op jouw fiets, of het is gezichtsbedrog.
Mooie kleine details;
full

full

Vanavond maar eens kijken of ik kan achterhalen hoe dat er uit gezien heeft, het lijkt alsof er een rolletje op een asje heeft gezeten :?
:W
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad mooi laswerk, ik begrijp dat je hem helemaal origineel wilt maken?
Weet jij toevallig of je een smaller voortandwiel kunt vullen met pasringen om je ofset te halen?
Vb: 630 naar 530
 
Ik zeg zo min mogelijk plaatwerk ! Hoeveel projecten heb jij eigenlijk door elkaar lopen Leo ? Ook deze ga ik volgen !
 
`t is toch echt wel bijzonder hoor zo`n Bimota, die details :9~ , neem trouwens aan dat de naam te maken heeft met het 2(bi) motoren(mota) samenvoegen?
 
Bimota: Italiaanse motorenfabriek, genoemd naar de oprichters BIanchi, MOrri en TAmburini, die in 1966 begonnen met verwarmingen, airco's en ventilatoren
 
Klopt , Valerio Bianchi, Giuseppe Morri, en Massimo Tamburini. Deze zijn in 1965 begonnen in
Rimini, Italie met het vervaardigen van een frame voor MV augusta, Ik dacht in 1977 voor de eerste
KB1.
Onlangs is Massimo Tamburini overleden in het weekend van5/6 april 2014 op 70 jarige leeftijd.
Bimota is in 2014 overgenomen door Wilbers. www.bimota-by-wilbers.de
 
Ah ok, thanks......maar het is wel heel toevallig dat ze uiteindelijk op deze manier van motoren bouwen zijn gekomen..gaaf!
 
Bimmetje maar weer eens op de wieltjes gezet.
Eerst maar eens alles gaan passen voordat het frame een kleurtje krijgt.
full

full

Even een kijkje op de bizarre voorvork constructie die de heren bedacht hadden;
full

Later deze week ga ik een leeg blok monteren en zo veel mogelijk passen en meten.
Vooral eens kijken of ik alles heb van deze puzzel.
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan