Bimota KB1 rebuild

hydroleo

MF veteraan
15 sep 2009
3.213
172
Schellinkhout
Het begin is gemaakt, de komende winter moet het er maar eens van komen
full


Het frame ligt bij de straalmeneer :)

:W
 
Ik vond hem ongeveer 2,5 jaar geleden geloof ik.
Toen stond hij alweer héél wat jaartjes stil in een schuur..
Hij was ook niet zo goed meer te herkennen als zijnde een KB1 Bimota.
De vorige eigenaar had hem omgebouwd tot straatvechter met een Suzuki usd, Yamaha wieltjes en een ZX10 tank geloof ik;
full

Ik had de foto,s bekeken en was toch maar even afgereist naar het hoge Noorden.
Gelukkig had de beste man bijna alle originale delen op zolder bewaard.
Ceriani vorkje, Campagnolo wielen, originele achtervork, kuip zit en tank vonden we snel weer terug.
Helaas waren de Bremo remmen al weg gelazerd, maar die heb ik al weer gescoord.
full

Wat ik nog zoek is zo'n old-skool achterrempompje van Brembo met een reservoirtje eraan.
full


Dan rest nog de vraag of ik hem helemaal in de oorspronkelijke srtaatversie ga opbouwen
full

Of toch liever wat meer in een endurance stijl.
De originele polyester tank heb ik trouwens niet zo heel veel vertouwen in, wellicht ga ik proberen een aluminium exemplaar te maken.
Deze fiets is ook van Arie van de Pauw Kraan geweest, net als de Motoplast Kawa.
Ik heb geen idee of hij er alleen op straat mee heeft gereden of dat deze indertijd ook voor races is gebruikt.
Het blok is ooit klaargemaakt door Cees Cornwall, zijn naam stond ingeslagen in het cylinderblok.
Misschien komt er hier iemand voorbij die iets over de geschiedenis van deze Bimota kan vertellen.

:W
 
Laatst bewerkt:
Prachtig frame en superproject! *O*
Arie PK....wie kent hem niet. :+
Succes met de opbouw.
 
Oehhhh, 1-1 is het, ik weet het nog niet.
Hij is waarschijnlijk nooit helemaal origineel geweest en bovendien; wat is origineel :?
Ik heb zo vreselijk veel verschillen gezien tussen alle foto,s van KB1 Bimota's.
Maar wees gerust, ik zal er geen zaag in zetten 8-)
 
Prachtig! Hebook zo ding en weet ook nog niet of ik de kuip er weer op zet.
Vraagje wat voor ingslagen merkteken heb jij tussen KB 1 en het framenummer staan. Op het balhoofd?
 
Dat moet ik even bekijken voor je als ik volgende week het frame weer terug krijg.
Ik kan even snorren of ik een foto heb hier.
Ik heb iig nr 00018 dat weet ik nog wel.
Je kunt ook kiezen voor een klein kuipje natuurlijk, dan blijft het frame mooi in het zicht;
full


Zou jij een keer een foto kunnen maken van de binnenzijde frame links ter hoogte van de achterbrug?
Het lijkt of daar bij mij iets weg geslepen is, een kettinggeleider oid???


Groet,
Leo.
 
Zal straks even een foto maken. Het lijkt er op dat er niet zoveel in Nederland zijn. Jij, Ton et moi? En blijkbaar is de eerste serie KB naar Nederland verscheept. Ik heb de nummer 3. Nummer 2 staat in Italie, 1 is zoek?
Overigens zit er op de brug eenkunstof blokje waar de ketting op ligt
 
Terug
Bovenaan Onderaan