bimota tesi vering?

Af en toe kraakt het gewoon en komt er rook uit m'n oren...



En dan ben ik nog bezig met de achterbrug,tank,stuurdemper etc


ik kan me er iets bij voorstellen, pieker mezelf ook suf bij vlagen over de meest uiteenlopende zaken mbt. projectje :)

die van die cbr600 is inderdaad een kleintje, wellicht een haalbare optie mits die niet te lang,fors is?
 
Je gaat dus zonder link systeeem werken? Wellicht kan je een linksysteem ontwerpen zodat je een grotere veer kan plaatsen
 
moet ie perse geveerd wezen? zoveel guzzi hardtails zijn er toch niet? ;)
 
Zag op de Italdag ven de zomer een naakte Bimota Tesi...en zag ook dat daar hele korte schokbrekers op zitten..voor en achter dezelfde...
Nu zit de importeur een paar dorpen verderop dus ik bellen: ik zal eens navragen bij de fabriek...Italiaanse meuk/temperament...geen antwoordt..3 maanden verder...
Wie weet er wat over die motor en met name de vering...heb al gegoogeld :+


Ik weet dat het luchtvering is ,als je hem moet verstellen moet je een pompje hebben
Als ik me de prijs van zo'nn bimota herinner kosten ze een godsvermogen ze heten Double system komen uit italie en hebben geen veren
 
Ik weet dat het luchtvering is ,als je hem moet verstellen moet je een pompje hebben
Als ik me de prijs van zo'nn bimota herinner kosten ze een godsvermogen ze heten Double system komen uit italie en hebben geen veren


Daar was ik al bang voor en tweedehands vind je zoiets niet...dan maar Honda :X
 
hey Guzzigek...weet niet of het wat is maar op de Yamaha FZX700/750 zitten ook red korte luchtveren zonder poespas...kan de lengte niet inschatten..
full


gr Ron.
 
Ik weet niet meer hoe het heet maar er is een franse veringbouwer die luchtgeveerde achterschokbrekers maakt waarvan je zelf de lengte kan bepalen. Ik zal dit topic markeren. Als ik morgen weer nuchter ben kan ik me misschien weer het merk herrinneren? herinneren? herineren? (weet ik ook niet meer, morgen beter :) )
 
Ik weet niet meer hoe het heet maar er is een franse veringbouwer die luchtgeveerde achterschokbrekers maakt waarvan je zelf de lengte kan bepalen. Ik zal dit topic markeren. Als ik morgen weer nuchter ben kan ik me misschien weer het merk herrinneren? herinneren? herineren? (weet ik ook niet meer, morgen beter :) )


Fournales?...hebben die ook mono's?....tres expensieve...frans?
 
Fournales?...hebben die ook mono's?....tres expensieve...frans?

Of ze mono zijn weet ik niet maar het is wel een mooie franse naam. Ja zekerseweten frans. Ik heb er een keer bij staan kwijlen. Het was gemonteerd op een fzr1000 die helemaal verandert was. Het was afgemonteerd met een mooi alu gefreest luchtdrukstelschroef en bijbehorende slangen. Zo kan je ook bij wisselend gewicht toch een optimale vering maken. Theoretisch gezien is luchtdrukvering superieur, wist jij dat?

PS1: Ik loop nu weer naar de koelkast;
PS2: Ik heb geen idee wat ze kosten;
 
Zag op de Italdag ven de zomer een naakte Bimota Tesi...en zag ook dat daar hele korte schokbrekers op zitten..voor en achter dezelfde...
Nu zit de importeur een paar dorpen verderop dus ik bellen: ik zal eens navragen bij de fabriek...Italiaanse meuk/temperament...geen antwoordt..3 maanden verder...
Wie weet er wat over die motor en met name de vering...heb al gegoogeld :+
Deze Tesi betreft er eentje van de tweede generatie. Itt tot de eerste generatie is deze uitgerust met luchtvering. Rijdt overigens perfect; maar heeft wel een knap prijskaartje. Voor het overige het bekende Ducati luchtgekoelde 3 1000cc blok met pak 'm beet 90 PK'tjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan