binnekant leren pak reinigen?

sideburns

MF veteraan
7 nov 2001
1.384
0
s-Hertogenbosch
Kort vraaggie:
Heb dus net twee weken Zuid-Bretegna gehad. Veel gereden bij temp. boven de 25 graden. Ikkus dus zweten als een otter.

Nu 'ruikt'mijn pak dus ook een beetje. Iemand die daar een oplossing voor heeft?

Graag ook wat serieuse antwoorden ;)
 
Kun je dat pak binnenstebuiten keren? Dan zou je het kunnen wassen (voorzichtig) misschien.

En anders die goedjes zoals Febreze enzo, van die opspuit-1-2-stank-weg prut, misschien is dat wat?
 
gewoon in bad leggen, en daar een middagje laten liggen. :?
Iemand dit al geprobeert? Zat er zelf ook aan te denken hem gewoon een keer goed met de hand uit te wassen en dan te laten drogen/invetten.

ennuh..Febreze werkt aardig maar niet voor erg lang. Heb ikkus al geprobeerd.

De boosdoener is denk ik mijn rugbescherming.
 
Iemand dit al geprobeert? Zat er zelf ook aan te denken hem gewoon een keer goed met de hand uit te wassen en dan te laten drogen/invetten.

ennuh..Febreze werkt aardig maar niet voor erg lang. Heb ikkus al geprobeerd.

De boosdoener is denk ik mijn rugbescherming.

Het zal wel kunnen maar ik zou niet het hele pak uren in het water laten liggen.
Is laatst ook nog eens een topic over geweest, ging alleen over de buitenkant, maar ook over "met je pak onder de douche" enz.
Even zoeken...

edit: deze dus!!
 
of een uurtje laten weeken, een middag is wel een beetje lang misschien.

edit: en dan zorgen dat ie niet als een steigerplank opdroogt.
 
binnenstebuiten keren, en een dag aan de waslijn hangen, ben je in ieder geval de nare luchtjes kwijt :)

heeft z'n eigen pakkie 8jaar en doet dit 2-3 keer per jaar, daarna ff lekker luchhie inspuiten, dan kun je weer een hele tijd

[edit]of een paar keer goed in de regen rijden met je leren pak, wordt die ook nat van, laten drogen en invetten maar weer :P [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Poets je je pak nooit?? Bah viespeuk.


even serieus: is dat wel goed voor het leer, in water leggen? Zou er geen stomerij ofzo zijn waar je naar toe kunt?
 
Als je in een fikse bui hebt gereden is alles toch nat.........dan met pak en al onder de douche en als het goed is zijn alle insecten e.d. al geweekt door de regen.......schrobben en schoon.......door de wasstraat is misschien een optie :)
 
.......door de wasstraat is misschien een optie :)

op je motor door de wasstraat, LOL, dat lijkt me een mooie aktie! Daar wil ik wel een filmpie van zien.

Trouwens, mijn pak is vanbinnen voorzien van een glad stukje textiel :9 ,om geurtjes e.d. te absorberen? Dat geeft wastechnisch gezien nog meer complicaties...
 
Zoals al eerder gepost, als je een uur in de regen rijdt is je pak ook door en door nat.
Je kunt een pak dus gewoon nat maken in douche of bad.
Geen zeep gebruiken, 't is leer! Je kunt ook de binnenkant met een doekje met een BEETJE sop afnemen (nadat het hele pak nat is, binnenstebuiten draaien)
en daarna goed afspoelen en laten drogen in de tocht.
Geen zon of fohn gebruiken en het leer extra goed invetten (goed laten intrekken).
Volgens mij heb je dan weer een zogoedalsnieuw pak.
Ik heb het op deze manier nu 2 keer gedaan in 2 jaar en het pak is nog prima, zonder geurtjes en lekker soepel.
 
Zoals al eerder gepost, als je een uur in de regen rijdt is je pak ook door en door nat.
Je kunt een pak dus gewoon nat maken in douche of bad.
Geen zeep gebruiken, 't is leer! Je kunt ook de binnenkant met een doekje met een BEETJE sop afnemen (nadat het hele pak nat is, binnenstebuiten draaien)
en daarna goed afspoelen en laten drogen in de tocht.
Geen zon of fohn gebruiken en het leer extra goed invetten (goed laten intrekken).
Volgens mij heb je dan weer een zogoedalsnieuw pak.
Ik heb het op deze manier nu 2 keer gedaan in 2 jaar en het pak is nog prima, zonder geurtjes en lekker soepel.
Dit was de redenatie die ik zelf ook al had bedacht! Thanks!
Ga na dit weekend toch eens proberen.
Eerst zondag nog ff een uurtje of wat in de zon rijden/stilstaan.
Zal wel een zweter worden zondag. OBT2 gaat rollen en de vorige keer hebben we, geloof ik 60 km 5 uur gedaan. 8-)
Zou geen goede OBT worden als er niet op z'n minst weer een motor uitvalt.

FF snel een stuk blank hout zoeken. :9

Groeten
 
Ik denk dat je voor de binnekant (als dat ook leer is) ook die leerzeep kan gebruiken die in dat topic van mij staat.
Wordt het lekker schoon van en het ruikt ook wel weer fris.
Je hoeft je pak ook niet zeiknat te maken.
Doekje in het water, leerzeep erop, over het leerheen en met een schone lap met alleen wat weer afspoelen.

Ik heb aan de binnekant minder problemen omdat ik eigenlijk altijd een 'sloerie legging' onder mijn pak draag.
Zit niet warm en die gooi je gewoon in de machine. En nog een voordeel van zo'n legging.... je kan je pak met warm weer op een normale manier uittrekken!

Suc6 ermee!
 
Gisteren avond dus maar een geprobeerd m'n pak schoon te spoelen. Ik heb het hele pak binnenstebuiten gekeerd in de badkuip gemikt, kwartiertje laten weken, alles weer afgespoeld met koud water. Daarna de buitenkant met een beetje groene zeep schoongemaakt en buiten (in de schaduw) te drogen gehangen.

Dit was gisteren rond 18.00, vanochten nog even gekeken, alles was nog zeiknat.

Ik laat nog wel weten hoe het afgelopen is, het ruikt in elk geval weer fris.

Etienne
 
Nou sideburns, heb je gisteren met pak en al in bad gelegen of niet? Het was wel hoog tijd ja, pfffffff wat een ruften zeg!! :P :)

P.S. heb je nog ontdekt waar dat rare geluid op die rotondes vandaan kwam??? :P
 
Er betaat een bedrijf die leren pakken reinigt een soort stomen maar dan anders.
Enkele jaren geleden heeft hier een artikel over in de moto73 gestaan.
Helaas weet ik niet meer wat en waar maar misschien kan je eens bij moto73 informeren wie weet kunnen ze je helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan