Binnen handschoen winter

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.373
625
Gelderland
Moest een lange rit maken van een uur (10 dec), -1.5-0.5 ~ celcius en had mijn verwarmde handschoen (Alie express) nog niet binnen. Had alleen mijn herfst handschoenen.
En op de wijsvinger zat een laagje goretex. Qua warmte vasthouden is dat niet perfect.

Met mijn handvat verwarming wist ik dat het niet genoeg was. Komt doordat de vingertoppen sneller afkoelen.
dus heb ik even snel een binnen handschoen gemaakt:

- dunne werkhandschoen
- Reddingsdeken (zilver / goud kleurig)
- wat powertape

Mijn test ritje was 67 km. Met temperaturen van -0,5 tot -1.5 graden celcius. Ik kreeg na 30 km het goed te voelen in mijn vinger toppen. Ging een tankstation binnen, warmde mijn handen aan de luchtgekoelde motorblok en ging daarna weer verder.

Conclusie: 1 stop met dit soort temperaturen is volgens mijn ervaring op mijn huidige motor best goed. Die zelfgemaakte binnen handschoen is bruikbaar.
 

Bijlagen

  • goud-vingers.jpg
    goud-vingers.jpg
    268,2 KB · Weergaven: 8
Als je teveel lagen op elkaar drukt gaat ook het effect van isolatie weg. Misschien is het een idee om juist wat over je handschoenen te doen,
Wel een plus voor de inventiviteit. 😍😍

Als je op korte termijn weer weg moet voor een soortgelijke rit zou ik haast willen vragen of je het een keer wilt proberen mer die deken aan de buitenkant getaped
 
Laatst bewerkt:
Ik zou deze er over aan trekken
Bekijk bijlage 1572904
Dank je voor het delen. Mijn handvat is door de verwarmings element al iets van 4 mm dikker. Een dikkere handschoen erbij zou mijn grip moeilijk maken. Daarom haat ik dikke handschoenen. Een 2de handschoen zou iets werken. Maar ik weet niet of het beter is dan een dunne reddingsdeken. Had ook wel eens een Merino binnen handschoen geprobeerd, maar die zijn ook dun, maar qua warmte vasthouden vind ik ze gemiddeld. Merino helpt wel wat. hmm, waar ligt die eigenlijk??
 
Ik heb wel eens gehoord dat een paar van die plastic tankhandschoenen aardig de boel tegenhouden... Misschien die eens over je binnenhandschoen doen.
 
Ik heb wel eens gehoord dat een paar van die plastic tankhandschoenen aardig de boel tegenhouden... Misschien die eens over je binnenhandschoen doen.
Omdat leder wel altijd wat doorlaat heb ik wel het experiment in de regen gedaan met latex handschoenen, eigenlijk die dikkere zwarte die bij een bodybag zitten :X maar dat helpt wel. je handschoenen worden nat maar je handen niet
 
Ik heb zo een keertje met vuilniszakken om mijn crosslaarzen en 2 boterhamzakjes om mijn handschoenen in de stortregen op vakantie gereden.
Fijn zo'n regen pak maar dat werd toch nog nat.
Het zag er niet uit maar het werkte wonderbaarlijk goed
 
Tell me about it... Ik heb nog foto's dat ik met heel mijn familie ga skieen in van die blauwe vuilzakken, hele dag natte sneeuw, kurkdroog aan het diner...
 
Moest een lange rit maken van een uur (10 dec), -1.5-0.5 ~ celcius en had mijn verwarmde handschoen (Alie express) nog niet binnen. Had alleen mijn herfst handschoenen.
En op de wijsvinger zat een laagje goretex. Qua warmte vasthouden is dat niet perfect.

Met mijn handvat verwarming wist ik dat het niet genoeg was. Komt doordat de vingertoppen sneller afkoelen.
dus heb ik even snel een binnen handschoen gemaakt:

- dunne werkhandschoen
- Reddingsdeken (zilver / goud kleurig)
- wat powertape

Mijn test ritje was 67 km. Met temperaturen van -0,5 tot -1.5 graden celcius. Ik kreeg na 30 km het goed te voelen in mijn vinger toppen. Ging een tankstation binnen, warmde mijn handen aan de luchtgekoelde motorblok en ging daarna weer verder.

Conclusie: 1 stop met dit soort temperaturen is volgens mijn ervaring op mijn huidige motor best goed. Die zelfgemaakte binnen handschoen is bruikbaar.
Weeralert: het wordt morgen -35 C!
 
Stuurmoffen in combinatie met handvatverwarming = niet te overtreffen!
Handvatverwarming op lage stand, zomerhandschoenen en gewoon de winter door rijden gaat prima.
 
het ziet er niet uit maar stuurmoffen werkt echt het beste. Gevolgd door een goede verwarmde handschoen, daarna de handvatverwarming

benno
Inderdaad...ik heb ze ook op mijn Deauville en heb lekker nog zomerhandschoenen aan.
Mocht het ineens heeeeeeeeel erg koud worden, heb ik nog verwarmde handschoenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan