Binnenband in een tubeless?

cbx550

Die hard MF'er
2 jun 2004
500
0
Mijn tubeless voorband scheen lek te zijn (schroefje in) en nu is er een binnenband ingezet omdat t profiel van de band nog zo goed was.

Is dit minder? gevaarlijker? Normaal?
 
had em liever van binneuit geplakt...
binnenband in een tubeless band (tenzij op spaakvelgen) is niet aan te raden...
je hebt geen kanon, dus het zal op zich wel weer meevallen.

wiens idee was dat?
kzou diens deskundigheid sowieso in twijfel trekken....
(je woont ook in A'dam, dus ik ben wel nieuwsgierig!)
 
Paraplu is veiliger als prop. Het verplicht je tot demonteren van de band, zodat je de binnenband/velg kunt inspecteren op verdere beschadiging door schroef ed. Stiaanke denkt dat de binnenband zich direct netjes zet in de buitenband, en dat eventuele luchtbel aan andere kant van ventiel tussen binnen/buitenband naar buiten kan ontsnappen????
 
Ik heb geen spaakwielen, maar zou toch denken dat die lucht er wel tussenuit komt?
Verder ben ik niet van plan (?!) erg hard te gaan rijden (misschien eens proberen 150 te rijden, maar verders meer toer-fietsje...)

Maar ja.. Ik wil ook bij 80km/h geen klapband hebben natuurlijk
 
Ik heb geen spaakwielen, maar zou toch denken dat die lucht er wel tussenuit komt?
Verder ben ik niet van plan (?!) erg hard te gaan rijden (misschien eens proberen 150 te rijden, maar verders meer toer-fietsje...)

Maar ja.. Ik wil ook bij 80km/h geen klapband hebben natuurlijk
Een tubeless buitenband dicht luchtdicht af op de velg (natuurlijk ;) ). Dus de enige plaats waar de lucht nog zou kunnen ontsnappen is bij het ventiel van de binnenband en bij het gaatje in de buitenband.
 
Een tubeless buitenband dicht luchtdicht af op de velg (natuurlijk ;) ). Dus de enige plaats waar de lucht nog zou kunnen ontsnappen is bij het ventiel van de binnenband en bij het gaatje in de buitenband.

eeeeuuuhh, ja...sorry orpheus |( Ben weer wakker nu :+
 
Binnenband in een tubeless buitenband mag niet, dit werkt korrelvorming in de hand omdat de materialen teveel dezelfde eigenschappen vertonen.
Ik zou dit alleen als noodmaatregel doen, en dan ook alleen met de explicite toezegging v/d klant. ( na uitleg natuurlijk)
 
Doe veilig en zet er een nieuwe op zo duur zal het bandje niet kosten! Een klapband wil je echt niet meemaken :X

Ik weet niet wie die binnenband gemonteerd heeft maar als het een dealer is
wegwezen daarzo blijkbaar heeft tie het niet zo op veiligheid.
 
Is niet een dealer maar een ervaren monteur die zelf wat bijklust en probeert op de kosten te letten.

En hij weet natuurlijk dat ie me nou niet echt een racer verkocht heeft.
 
bij het lekgaan zal een binnenband hoogstwaarschijnlijk "klappen" en een tubeless band loopt leeg, weliswaar kan dit ook hard gaan, maar een tubeless band "klapt" in elk geval nooit bij mijn weten, wellicht heeft iemand dat hier al eens meegemaakt, maar dat neemt niet weg dat een tubeless band dus gewoon meeerdere malen veiliger is dan een binnenband.
 
Maar als er dan nog een stevige tubeless omheen zit met een piepklein gaatje erin, dan zal die toch alsnog alleen maar langzaam leeglopen?
Of loopt t er dan allemaal in een paar tellen langs t ventiel uit?
 
Maar als er dan nog een stevige tubeless omheen zit met een piepklein gaatje erin, dan zal die toch alsnog alleen maar langzaam leeglopen?
Of loopt t er dan allemaal in een paar tellen langs t ventiel uit?


op het moment van klappen van de band, zal de buitenband direkt van de velg lopen en ben je dus ook direkt al je lucht kwijt, vergeet niet dat een wiel ernstig vaak ronddraaid, ook bij 50/U.
Als je bij een tubeless een lek krijgt heb je denk ik meer kans om stil te komen staan, nog voordat je band van de velgrand afschiet, dan bij een binnenband.
Ik zou er overigens gewoon mee doorrijden, vroegah had ik op mijn Honda MB tje ook geen tubeless bandjes zitten en daar ging je ook vlot 100/U mee, nooit een klapband gehad, dus de kans op een echt probleem is niet zo groot, je vraag was alleen of het onveiliger was, en daar kan ik alleen maar JA op antwoorden ;)
 
Ik denk ook wel dat t onveiliger is.
Tis meer een heel klein risico met heel grote gevolgen of zoiets.

Mja, Ritzen zij ook dat een tubeless van binnen ander materiaal is als een buitenband die voor een binnenband gemaakt is. Dan zou je dus veel sneller problemen kunnen krijgen
 
Mja, Ritzen zij ook dat een tubeless van binnen ander materiaal is als een buitenband die voor een binnenband gemaakt is. Dan zou je dus veel sneller problemen kunnen krijgen

Je hebt goed gelezen.
Bij een tubeless band is in de binnenzijde v/d band een 'binnenband-coating' gespoten, waardoor deze luchtdicht is.
Een tube-type buitenband heeft deze coating uiteraard niet.
Er zijn sommige tubeless banden waarin wel een binnenband gelegd mag worden, maar dan moet dit expleciet op de buitenband aangegeven zijn......
 
Is niet een dealer maar een ervaren monteur die zelf wat bijklust en probeert op de kosten te letten.

En hij weet natuurlijk dat ie me nou niet echt een racer verkocht heeft.
ga nou gewoon ff langs ridders....
een ervaren monteur gaat niet met een binnenband lopen kloten maar plakt de buitenband, mits deze verder in orde is, van binnenuit.

voor bijklussen neemt ie maar een krantenwijk....
 
En hoe gebeurd dat dan bij een SM????
Zijj ook zeer vaak geen speciale banden, gaat gewoon een binnenband in.
Rij met de SM ook makkelijk 150.
Weet wel dat wat talkpoeder in de band geen kwaad kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan