Binnenband in een tubeless?

cbx550

Die hard MF'er
2 jun 2004
500
0
Mijn tubeless voorband scheen lek te zijn (schroefje in) en nu is er een binnenband ingezet omdat t profiel van de band nog zo goed was.

Is dit minder? gevaarlijker? Normaal?
 
En hoe gebeurd dat dan bij een SM????
Zijj ook zeer vaak geen speciale banden, gaat gewoon een binnenband in.
Rij met de SM ook makkelijk 150.
Weet wel dat wat talkpoeder in de band geen kwaad kan.

Het feit dat je dat doet wil nog lang niet zeggen dat het goed is!, en idd talkpoeder helpt best wel.
Iig weet je wat je voor jezelf doet en wat de risico's daarvan zijn, maar ik kan/mag/wil een klant niet op deze manier wegsturen, hou er tevens ook rekening mee dat een supermotard een heel andere motor is dan een reguliere wegmotor, waarbij ook andere band-belastingen optreden, waarbij de snelheid lang niet alles wil zeggen.
Veiligheid gaat bij mij nog voor alles, en alleen als de klant het uitdrukkelijk anders wil, dan maak ik het, maar wel ff vantevoren een papiertje tekenen als eea fout mocht gaan......
 
En hoe gebeurd dat dan bij een SM????
Zijj ook zeer vaak geen speciale banden, gaat gewoon een binnenband in.
Rij met de SM ook makkelijk 150.
Weet wel dat wat talkpoeder in de band geen kwaad kan.

Omdat je bij een sm wel een binnenband MOET hebben, de velg is niet luchtdicht.
Een gespaakte velg kan beter klappen opvangen dan een gegoten velg, omdat er enige werking in de spaken zit. Elk voordeel heeft zijn nadeel ofzo :?
Nouja, tenzij je de velg laat sealen, maar dan heb ik het voordeel van het gebruiken van lekke banden niet meer ;)
 
Rijd al jaren met een binnenband in een tubeless band (BT45) redelijk standaard bij oude fietsen.

en nog niet verongelukt?

Ik blijf wel wisselende verhalen horen. Ik begrijp dat nieuwe band altijd t veiligste is, maar vraag me af wat het extra risico is van de rest van het seizoen (rustig) rijden en dan de banden (begin) volgend jaar vervangen...
(begin echt de kosten proberen te spreiden nu '( )

Zoveel ga ik nu ook weer niet rijden; schat nog zo'n 1000 km dit jaar. Maar ja, als zo'n constructie ook na 500 km al fout kan gaan....... :?

hmm
 
Terug
Bovenaan Onderaan