binnenband in tubeless

jakob

Die hard MF'er
8 dec 2004
406
0
31
Brugge
gisteren heb ik een nieuwe voorband gekocht, niet gezien dat er tubeless op stond.
Ik rijd met spaakwielen, mag ik hier een binnenband inleggen??

Matthieu

Die hard MF'er
9 feb 2003
622
0
Eindhoven
Het mag zeker.. Je leest er ook meerdere verhalen over.. Soms gaat het goed, soms niet... Daarom zou ik het aanraden, wil niet zeggen dat het niet kan uiteraard.
Het zou iig te maken hebben met de vervorming en het verdraaien van de band geloof ik...

Marc Keijsers

MF veteraan
9 sep 2001
3.275
0
Sevenum
Als het maar op een spaakwiel is, waar de lucht bij de spaken kan ontsnappen. Anders kan er een "luchtruimte" tussen binnen en buitenband ontstaan. Dus niet bij gietwielen doen of bij bv wielen van R1100GS.

De Kale

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.321
106
Soest
Ze zeggen dat het door de wrijving te warm kan worden...

Waarom ga je niet terug om te ruilen. Nee heb je een klap voor je kop kan je krijgen.

/V\ad/V\ax

MF veteraan
1 nov 2005
1.772
0
33
Genemuiden
mijn neef rijd op een GS 550 en heeft een nieuw bandje laten monteren. De bandenman vertelde hem dat op zijn motor met spaakwielen juist een band met binnenband moest worden gelegd omdat de lucht bij de spaken kon ontsnappen. :Y

Zodoende zou een tubeless altijd leeglopen. Het kan natuurlijk dat bij nieuwere banden de spaken wel luchtdicht zijn gemonteerd.

Ik zou zeggen: laten zitten ;) :]

edit: omdat het oudere motoren betreft uiteraard... de moto van mijn neef is een '77 er

GuZ

MF veteraan
4 jun 2001
12.005
1
WAT NOU! (Amsterdam-Oost)
mijn neef rijd op een GS 550 en heeft een nieuw bandje laten monteren. De bandenman vertelde hem dat op zijn motor met spaakwielen juist een band met binnenband moest worden gelegd omdat de lucht bij de spaken kon ontsnappen. :Y
je hebt tybe-type banden en tubeless banden... je hebt dus speciale banden voor de combinatie met een binnenband...

maar op een SM worden bijna alleen maar tubeless banden gemonteerd met binnenband. (de battlaxjes, pilot powers, supercorsa's etc)

Den The Man

MF veteraan
18 jul 2003
12.845
21
Bezoek site
Het kan zonder problemen :Y Maar je moet wel in de gaten houden dat de max.snelheid van de band (aangegeven dmv een letter op de band) 1 stapje terug gaat!

>boomhauwer<

MF veteraan
5 mrt 2005
2.470
0
thuis
Het mag zeker... Ik zou het alleen niet aanraden... en het zelf ook zeker niet doen...

tenzij jouw (TS) spaakwielen afgekit zijn met een tubeless kit (carbon kevlar strip aan de binnenkant van de velg, dan hoeft een binnenband niet

als je geen tubeless kit hebt geïnstalleerd, dan MOET je een binneband hebben, of anders loopt de lucht langzaam langs de nippels van de velg weg...

als er op de band tubeless staat, wilt dat zeggen dat hij geschikt is zonder binnenband voor gegoten velgen.
ik heb ook spaakvelgen en pilots eronder, en rarara, er zit ook een binnenband in.