binnenband in tubeless

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakob

Die hard MF'er
8 dec 2004
406
0
Brugge
gisteren heb ik een nieuwe voorband gekocht, niet gezien dat er tubeless op stond.
Ik rijd met spaakwielen, mag ik hier een binnenband inleggen??
 
Het mag zeker.. Je leest er ook meerdere verhalen over.. Soms gaat het goed, soms niet... Daarom zou ik het aanraden, wil niet zeggen dat het niet kan uiteraard.
Het zou iig te maken hebben met de vervorming en het verdraaien van de band geloof ik...
 
mijn neef rijd op een GS 550 en heeft een nieuw bandje laten monteren. De bandenman vertelde hem dat op zijn motor met spaakwielen juist een band met binnenband moest worden gelegd omdat de lucht bij de spaken kon ontsnappen. :Y

Zodoende zou een tubeless altijd leeglopen. Het kan natuurlijk dat bij nieuwere banden de spaken wel luchtdicht zijn gemonteerd.

Ik zou zeggen: laten zitten ;) :]

edit: omdat het oudere motoren betreft uiteraard... de moto van mijn neef is een '77 er
 
mijn neef rijd op een GS 550 en heeft een nieuw bandje laten monteren. De bandenman vertelde hem dat op zijn motor met spaakwielen juist een band met binnenband moest worden gelegd omdat de lucht bij de spaken kon ontsnappen. :Y
je hebt tybe-type banden en tubeless banden... je hebt dus speciale banden voor de combinatie met een binnenband...

maar op een SM worden bijna alleen maar tubeless banden gemonteerd met binnenband. (de battlaxjes, pilot powers, supercorsa's etc)
 
Het mag zeker... Ik zou het alleen niet aanraden... en het zelf ook zeker niet doen...




tenzij jouw (TS) spaakwielen afgekit zijn met een tubeless kit (carbon kevlar strip aan de binnenkant van de velg, dan hoeft een binnenband niet

als je geen tubeless kit hebt geïnstalleerd, dan MOET je een binneband hebben, of anders loopt de lucht langzaam langs de nippels van de velg weg...

als er op de band tubeless staat, wilt dat zeggen dat hij geschikt is zonder binnenband voor gegoten velgen.
ik heb ook spaakvelgen en pilots eronder, en rarara, er zit ook een binnenband in.
 
Ik zal wat anders vertellen , ik heb een niet tubeless band zonder binnen band op mijn shovel

Daar heb ik nog nooit van gehoord maar het zou kunnen werken. ik was mij een beetje aan het inlezen hier omdat ik een tubeless flattrack band heb gekocht en deze op mijn gespaakte achter velg wil leggen van mijn crossmotor. de band is goedgekeurd tot 210 km p/u maar zo hard ga ik natuurlijk nooit rijden. ook zal de band niet heel zwaar worden belast door het lichte gewicht van de motor dus binnenbandje erin lijkt mij het makkelijkste .. ik vroeg mij nog wel af of de bandenklem er dan nog terug in moet of eruit kan aangezien ik op de weg en niet in de blubber wil gaan rijden.
 
Je kan niet zomaar een binnenband in een tublessband doen,eerst controleren wat de bandenfabrikant daarover
aangeeft,bij sommige merken kan het bij andere weer niet,dat heeft te maken met de inwendige constructie van de band,
daardoor kan bij sommige merken de wrijving te hoog worden en de binnenband beschadigen.
 
Je kan niet zomaar een binnenband in een tublessband doen,eerst controleren wat de bandenfabrikant daarover
aangeeft,bij sommige merken kan het bij andere weer niet,dat heeft te maken met de inwendige constructie van de band,
daardoor kan bij sommige merken de wrijving te hoog worden en de binnenband beschadigen.

Ok kan ik dat ook ergens aflezen op de band zelf? bij Mitas zie ik deze band niet meer staan op hun website
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan