binnenband in tubeless

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakob

Die hard MF'er
8 dec 2004
406
0
Brugge
gisteren heb ik een nieuwe voorband gekocht, niet gezien dat er tubeless op stond.
Ik rijd met spaakwielen, mag ik hier een binnenband inleggen??
 
1.60 zou wel 1.60 moeten zijn lijkt me.... maarja, jij hebt vast ook goed gemeten, dus ik kan het je niet uitleggen ;)

Ja ik heb met schuifmaat gemeten. vreemd dat er 10mm verschil in breedte is bij dezelfde velgmaat . en je ziet op het zicht ook zo dat de voor velg van de CR smaller is dan van de XR. misschien dat iemand anders die bekend is met een Honda CR 250 97/99 nog weet hoe het zit..
 
Ik heb toch iets gevonden van 1.60 velgen met verschillende afmetingen, ik vraag mij alleen af waarom?

op bovenste foto die wat klein is. is de buitenmaat 55mm zoals bij mijn CR 250.

pz76gkkrzk4a8.png

7dng4ap.60-velg.jpg
 
ik zie niet in waarom de buitenkant van belang zou zijn vermits de band aan de binnenkant zit....



Niet belangrijk als de binnenkant even wijd is.zo te zien is dat niet het geval omdat het verschil van 1 cm nogal erg veel is. dan zouden de velgranden bij de xr aan weerskanten 5mm dikker zijn?
ik ben aan het bekijken of ik voor de cr beter een 80/90/21 of 90/90/21 band moet nemen. ik weet dat een te brede band voor een te smalle velg smaller en hoger uit kan vallen ..
 
Er is wel een verbeterslag in de bandenwereld geleverd natuurlijk maar of het zo slecht was dat er een BiBa in moest weet ik niet...
Dunlop Slicks van deze tijd zie je helemaal wit worden als je de spons met zeep over de flanken haalt... :(
 
Ik heb toch iets gevonden van 1.60 velgen met verschillende afmetingen, ik vraag mij alleen af waarom?

op bovenste foto die wat klein is. is de buitenmaat 55mm zoals bij mijn CR 250.

pz76gkkrzk4a8.png

7dng4ap.60-velg.jpg
Wat is precies je vraag? 1.6 inch is 40,64mm maar er zou best een paar tienden verschil in kunnen zitten. Op de bovenstaande foto’s zie ik 39 en 40,2 staan. Waar haal jij die 10mm verschil vandaan dan?
 
...
Om je toch maar weer ff bang te maken:😨
It is NOT recommended to install tubes in tubeless tyres, because of the potential danger of experiencing a sudden loss of pressure due to the tube not being seated properly or the tyre being punctured. This could lead to a fatal accident.
Bron?
Komt dit van een bandenfabrikant?
Of quote je een andere hoax?
 
Bron?
Komt dit van een bandenfabrikant?
Of quote je een andere hoax?
Hij quote een hoax, Het is niet ondenkbaar dat het gebeurt maar de kans dat je onder een stoomlokomotief loopt is groter... daar waarschuwen ze trouwens ook voor. Het is RG-Gamma en die vindt altijd iets waardoor je niet overleeft. Hoe off topic het ook is.
 
Vroegâh (50? jaar geleden) had iedereen binnenbanden. Ik kan me niet voorstellen dat fabrikanten van TubeLess banden met opzet hun banden slechter maken voor binnenbanden dan 50 jaar geleden. Ik kan er ook niks over vinden op de websites van bandenfabrikanten.

Vandaar: als iemand echte info van een A-merk bandenfabrikant heeft, dan lees ik die graag.
 
Mijn motor staat ook fabrieksaf op tubeless banden met binnenbanden... In de gebruiksaanwijzing staat echter wel dat het tube type banden moeten zijn, óf tubeless met een vermelding erop dat er ook binnenbanden in kunnen.

Ok kan ik dat ook ergens aflezen op de band zelf? bij Mitas zie ik deze band niet meer staan op hun website
Nee dat staat meestal op de website van de fabrikanten,of leveranciers

Het staat wel op de band, net zoals bij deze:

IMG_1111.JPG
 
Simpel;

Als je ipv een tt band een tl band op een tt velg legt, MOET daar een biba bij. MOET.

Of dat altijd goed gaat is, is vers twee. Eigenlijk altijd wel. Maar daar gaat t niet om :)
 
Welke fabrikant raad dat af? Waar staat dat?
Hier bijvoorbeeld bij Metzeler,
The fitment of tubes in radial tyres is possible under certain specific conditions. You will find the correct indications in the
operating manual of the motorcycle. It is not recommended to fit a tube in a Radial Tubeless tyre marked “ZR”.
En nog een stukkie,
You can fit tubeless tyres with tubes, but there are caveats. The first is that the rim has to be an MT-type rim. If it is marked as a WM-type rim you can only fit tubed tyres. If the inside of the tyre is ribbed, that can chafe against the tube, generating heat and wear.
So ideally you want a tyre with a smooth interior, or get the tyre fitters to use loads of French chalk to ‘lubricate’ the tube/tyre.


Be aware that fitting a tube reduces the speed rating of the tyre, so a W-rated tyre that’s good for 167mph, becomes an H-rated tyre that has a maximum rating of 130mph

Avon banden,
Inner tubes should never be used as a means of repairing a puncture to a tubeless tyre
Bridgestone,
Do not fit tubes in radial motorcycle tires, nor fit radial tires on rims requiring tubes
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan