Binnenbroek voor motorjeans

meinonA

Rookie
4 dec 2022
9
0
Hallo allemaal,
Al een tijdje overweeg ik motorjeans te kopen van het merk John Doe. Ik zou deze broek ook voor algemeen gebruik willen dragen.
Toen ik hem paste heb ik gemerkt dat die erg winddoorlatent is.
Is er een legging/universele binnenbroek die niet winddoorlatent (evt waterdicht) is die ik hieronder zou kunnen dragen?
Het hoeft niet perse bedoelt te zijn voor de motorwereld, maar dat heeft wel de voorkeur.

alvast bedankt voor jullie ideeën hierin.
 
een regenbroek er onder, die zijn wind en waterdicht. maar een regenbroek wordt normaal gesproken over de jeans gedragen dus ik denk niet dat het lekker zit
 
een regenbroek er onder, die zijn wind en waterdicht. maar een regenbroek wordt normaal gesproken over de jeans gedragen dus ik denk niet dat het lekker zit
Zou ik dan eerder eroverheen doen, als je dan toch gaat lopen kutten met een regenbroek.....

En anders gewoon een thermolegging oid eronder.
 
Een thermolegging werkt inderdaad goed. Is uiteraard niet waterdicht en ook niet helemaal winddicht maar tot zo'n graad of 8 is er prima mee te rijden als het droog weer is. Voor de eventuele regen een regenbroek eroverheen. De warmte vind ik vergelijkbaar met een textielen motorbroek over een spijkerbroek maar dan zonder de voering erin.
 
Mijn advies is een thermolegging. Toen het vorige week zo koud was, heb ik er nog een extra laagje tussen gedaan. Werkt goed, lekker warm en maar 12 euro:

 
Ik heb een motorbroek van John Doe en hou er vaak mijn gewone broek onderaan. Dit kan prima zolang het een spijkerbroek oid is. Bij een wat nettere broek zou ik het niet aanbevelen.

Erg goedkoop
 
Doorgaans zijn motorjeans toch juist wat steviger/warmer?
Als ik geen zin heb in de dikke textielbroek doe ik er warmteondergoed van de legerdump (niet duur, wel merino-wol) onder aan..
Als je alleen winddicht wilt; regenbroek?
 
Je hebt gewoon winddichte leggings. Die doe ik altijd onder mijn spijkerbroek aan als het koud is, scheelt enorm!
 
Waterdichte legging? Maarja als je vervolgens met een kletsnatte broek rondloopt de rest van de dag, krijg je toch koude benen. Kun je niet beter een regenpak/broek kopen? Kun je vaak tot een minimaal propje inrollen. Dat is vaak wel winddicht en dan heb je ten minste nog een laag stof eronder als isolatie. Met een winddichte broek onder je jeans hou je inderdaad de wind tegen, maar je hebt geen isolatie die de warmte bij je benen houdt. My 2 cents...
 
Als ik het vragen mag...

Dat je motorjeans overweegt voor de mooiere dagen begrijp ik... Maar op het moment dat je begint moeilijk te doen met extra lagen aan alle kanten tegen wind en regen, wordt het niet makkelijker om voor slecht weer een textiele broek met winter- en regenvoering te hebben?

Die kan je dan over een gewone spijkerbroek aantrekken, dus als het gaat om makkeijk weer in casual wear rond te lopen wordt het niet veel ingewikkelder dan die extra lagen te verwijderen.

En inderdaad, hoef je niet in een natte spijkerbroek rond te lopen als je voor een waterdichte onderlaag bent gegaan.
 
Dat je motorjeans overweegt voor de mooiere dagen begrijp ik... Maar op het moment dat je begint moeilijk te doen met extra lagen aan alle kanten tegen wind en regen, wordt het niet makkelijker om voor slecht weer een textiele broek met winter- en regenvoering te hebben?

Ik snap de vraag wel, als ik ergens voor mijn werk heenga vind ik het een stuk makkelijker om motorjeans te dragen met kistjes zodat ik ter plekke niet met een motorbroek hoef rond te sjouwen. Dus ik probeer zo lang mogelijk voor dat soort ritjes die motorjeans te dragen. Deze tijd van het jaar heb ik ook gewoon een textielbroek aan over mijn gewone broek.

Als ik een plezierritje maak draag ik sowieso liever een leren motorbroek.
 
Waterdichte legging? Maarja als je vervolgens met een kletsnatte broek rondloopt de rest van de dag, krijg je toch koude benen. Kun je niet beter een regenpak/broek kopen? Kun je vaak tot een minimaal propje inrollen. Dat is vaak wel winddicht en dan heb je ten minste nog een laag stof eronder als isolatie. Met een winddichte broek onder je jeans hou je inderdaad de wind tegen, maar je hebt geen isolatie die de warmte bij je benen houdt. My 2 cents...
Kleding die winddicht is, is niet altijd waterdicht, maar kleding die waterdicht is is wel altijd winddicht. Vandaar dat ik "evt waterdicht" erbij schreef.
De jeans van John Doe zijn water repelent waardoor ze snel droog zijn na een plensbui.

Ik heb net de motorkledingstore in Capelle gesproken en die adviseerde een zogeheten windstopper. Dat is een legging die niet poreus is zoals een algemene legging zodat die ook wind tegen houd.

Daarom ben ik het met @Mike Schenk eens dat als je op je werk zit je niet de hele tijd met een extra textiel motorbroek wil rondsjouwen.
 
Dan heb je meer een ‘zomer’ jeans gekocht….. :? Ik heb een PMJ motorbroek (en dikke stof) en die voelde bij de frisse ochtenden prima…geen koude tocht gevoeld.

Nu is het voor mij te koud voor motorrijden, dus heb nu met de huidige temperaturen geen ervaring.
 
Ik snap de vraag wel, als ik ergens voor mijn werk heenga vind ik het een stuk makkelijker om motorjeans te dragen met kistjes zodat ik ter plekke niet met een motorbroek hoef rond te sjouwen.
Ik kan me niet echt in iedere werksituatie inleven... Maar dat snap ik ook...
Dus ik probeer zo lang mogelijk voor dat soort ritjes die motorjeans te dragen. Deze tijd van het jaar heb ik ook gewoon een textielbroek aan over mijn gewone broek.

Als ik een plezierritje maak draag ik sowieso liever een leren motorbroek.
Ik draag persoonlijk geen motorspijkerbroeken... Ik heb 2 leren pakken, die draag ik vooral bij mooier weer op de wat sportievere motor, nu rijd ik meer op de tourer, en ik heb recentelijk een textielpak gekocht. En bij echt warm weer heb ik een doorwaai pak hangen.
 

Bijlagen

  • 1934D303-A3F3-4BE0-8AB2-82873B2AC538.png
    1934D303-A3F3-4BE0-8AB2-82873B2AC538.png
    81,4 KB · Weergaven: 21
Ik maak al jaren met veel plezier gebruik van een Rukka Windstopper broek. Dit is winddicht dat je over je ondergoed draagt. Ik draag het onder mijn geperforeerde lederen motorbroek op de wat koudere dagen. Moet ook prima passen onder een motorjeans lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan