Binnenkant helm reinigen?

Fast Bas

Black bikes matter
Donateur
1 mrt 2002
2.011
1.392
Regio Eindhoven
Ik heb met de zoekfunctie op oude topics gezocht, maar kan niets vinden dus:

Is er een manier om de voering van je helm te reinigen? Deze is bij mijn helm niet uitneembaar.

Ik ben voor een nieuwe helm aan het kijken maar wil deze ook blijven gebruiken, vandaar. :)
 
Bestaan speciale spuitbussen voor, inspuiten, laten intrekken, afwrijven en laten drogen

En hoef ik daarna nooit meer naar de kapper? })

Verkopen ze dat overal? Ben vanmiddag bij Gericke en Safe geweest, maar ben het vergeten te vragen |(
 
Dan heb ik ook een vraag: Mijn helm heb ik dus net nieuw. en bij lang dragen word mij voorhoofd rood :(
Ik ben denk ik allergisch voor of de stof of het schoonmaak middel wat ooit gebruikt is bij de fabriek.
kan ik er een soppie teegenaan gooien? Of gaat de voering dan naar de maan?????


Wat betreft t schoon maken van je helm met reinigings spul : Delo;huismerk van motozoom; helmvoeringreiniger zie www.motozoom.com
 
Laatst bewerkt:
Bestaan speciale spuitbussen voor, inspuiten, laten intrekken, afwrijven en laten drogen
Ik heb zo'n spuitbus gewonnen met een kraslot op de Moto73-stand op de motorbeurs in Utrecht.
Is erg simpel in gebruik en werkt goed.
Het heet:"Racing helm-interieurreiniger" van Liqui Moly. Waarom het Racing moet heten is me niet helemaal duidelijk maar het spul heeft wel citroengeur :P
M'n nieuwe helm kan ik overgens de binnenvoering uithalen en wassen ook wel handig.
 
Op donderdag 30 mei 2002 00:26 schreef TurboTeunis het volgende:Het heet:"Racing helm-interieurreiniger" van Liqui Moly. Waarom het Racing moet heten is me niet helemaal duidelijk maar het spul heeft wel citroengeur :P

Thanks, daar kan ik wat mee. Misschien hebben ze nog wel meer smaken. Aardbeien of zo... :)
 
Als TIP:
Gebruik een dunne bivakmuts, zodat het vet van je haren etc (gel, wax, natuurlijk smeersel (jechie)) niet in de voering van je helm trekt.
Zo kan je helm enkele jaren langer mee en blijft ie tenminste aardig schoon.
Zo doe ik het ook
 
Bivakmuts, ook lekker in de zomer...

Tip van Arai: washadje met shampoo, effe laten schuimen, inpoetsen, washandje goed uitspoelen, helm napoetsen met dat goed uitgespoelde washandje, laten drogen, klaar.
 
Als TIP:
Gebruik een dunne bivakmuts, zodat het vet van je haren etc (gel, wax, natuurlijk smeersel (jechie)) niet in de voering van je helm trekt.
Zo kan je helm enkele jaren langer mee en blijft ie tenminste aardig schoon.
Zo doe ik het ook

Heb ik ook voo 's winters dan, als het lekker warm is vind ik het toch niet echt comfortable zitten...

Maar er zijn inderdaad spuitbussen voor. Is het zelfde als droogschuim of zoiets voor bekleding van stoelen en zo van schoon te maken.
 
Ik gebruik een soort mutsje die erg dun is.
Kun je vastmaken met klitteband.
Dus ook voor grote/kleine hoofden.
Iig minder warm dan een bivakmutsje, dat in nl wel erg warm in de zomer.
 
Bivakmuts, ook lekker in de zomer...

Jah...bivakmuts....hmm, zit gewoon een groot gat in het dunne katoene mutsje
En ik vind het juist WEL fijn zitten, ook in de zomer. Als ik dat ding niet op heb, vind ik dat mijn helm gewoon niet lekker zit. *gewenning*
 
Terug
Bovenaan Onderaan