Binnenkant tank: coating ook nodig bij geen gaatjes?

Kizmiaz

Born to be mild
20 aug 2020
804
983
Limbürg
Jeetje, wat zijn er over dit onderwerp al veel topics. Maar wat ik niet 100% snap is of je na het ontroesten een coating moet aanbrengen. "Half litertje tweetaktolie erin" lees ik in het veel gelinkte Tank ontroesten met elektrolyse. Geldt dat dan ook voor een viertaktfiets?!

Er zit alleen wat heel oppervlakkig vliegroest in de tank. Geen dikke roest, geen gaatjes. Is ontroesten en de tank niet te lang (half) leeg laten dan voldoende?
 
Waar zijn benzinetanks van auto`s (sorry voor deze rare niet MF-waardige denkrichting) dan van gemaakt?
Daar hoor ik nooit iets over roesten en/of vervormen door Ethanol.
Dan kan ik je wel uit de droom helpen.
Ik had een Mazda 626 waarvan de benzinepomp stuk was. Stuk omdat ie was 'vastgelopen' door de prut.
Ik reed LPG dus de pomp pompte alleen maar rond. Maar soms moet/ wil je toch op benzine rijden. Dan moet ie het wel doen!
Was gewoon een heel slechte pomp, want in Toyota waar dezelfde pomp in zat, waren er ook altijd problemen.
De pomp was IN de tank gebouwd, Gelukkig was reparatie nog garantie.
Maar bij demontage van de pomp kon je in de tank kijken. Je wil niet weten hoe dat de tank er van binnen uitzag.
Veel roest en drek aan de binnenzijde. De garage heeft toen de hele tank gedemonteerd en deze inwendig gespoeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan