Binnenkant tank ontroesten & coaten. Tips want

'Flyin' Dutchman

MF veteraan
9 sep 2004
1.126
0
'K wil m'n peanut tankje van binnen ontroesten en misschien, als dat nodig is, coaten aan de.

Heeft er iemand goeie tips..? Wat voor goedje(s) kan ik hier voor gebruiken?

Thanks,

Maurice
 
Kreem, het beste, the original! Ik heb m'n (nieuwe) flatsides ermee gedaan, in drie fases: etsen (= ontroesten-ontvetten), cleanen en coaten. Werkt perfect, verkrijbaar bij elke betere motorzaak. Je kan het zelfs over roest heen doen, hoef je niet moeilijk te doen met grit in je tank, die je er net zo moeilijk uitkrijgt als de roest zelf.

Wel uitkijken waar je je afval heen giet, bij mij groeide pas na 5 maanden weer gras op het plekje waar ik de tanks had laten uitlekken.......... sterk spul, die Kreem.

ps
Je had natuurlijk ook kunnen zoeken op het MF, had je bijvoorbeeld deze lead gevonden tankcoating ?
 
Kreem, het beste, the original! Ik heb m'n (nieuwe) flatsides ermee gedaan, in drie fases: etsen (= ontroesten-ontvetten), cleanen en coaten. Werkt perfect, verkrijbaar bij elke betere motorzaak
Omdat Bugeaters in principe een totale technische nono is ben ik het in principe nooit met hem eens maar hier moet ik hem gelijk geven ;) :)

biertje El Bianco ?!?!?!
 
Ik denk dat echte gewone ijzerroest wel uit de tank verdwijnt als je hem 1x volkomen afvult met diesel en na enige dagen dan aftappen en met perslucht na-blazen; maar ja, waar moet je dan met die vervuilde diesel heen want bijna niemand heeft meer oliestook.
 
Ik denk dat echte gewone ijzerroest wel uit de tank verdwijnt als je hem 1x volkomen afvult met diesel en na enige dagen dan aftappen en met perslucht na-blazen; maar ja, waar moet je dan met die vervuilde diesel heen want bijna niemand heeft meer oliestook.

Nooit gehoord van 'chemokar'? dat is een verzamelpunt voor dat soort bende. Batterijen, accu's, afgewerkte olie enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan