binnenkort 25kw+ hoe testen of sportmotor wat is

Edoll

Die hard MF'er
12 jun 2002
527
0
Hoogezand
Is er een (goedkopere :) ) manier om eens een stuk op een sportmotor te rijden dan er een te huren voor een weekend? ik zat er aan te denken om dit te doen maar als ik er over na denk is het al gauw een behoorlijk percentage van het aanschaffen van één, en dan is het eigenlijk best weggegooid geld.

Ik heb nu 2 jaar (heerlijk) op een chopper gereden en wil nu eignelijk wel eens kijken hoe ik een sportmodel / naked vind rijden, qua zit en stuur gedrag.

Nou heb ik geen ervaring met proefrijden, ik begrijp dat je met autos gewoon bij een dealer binnen kan stappen en zo de testauto mee krijgt no questions asked. Zijn dit soort praktijken ook normaal met motoren? of kan ik toch beter gewoon even die paar honderd? euro neertellen voor een weekendje huren?
 
Nieuw of tweedehands? Een nieuw model krijg je bij een grotere dealer snel mee voor een kort proefritje als je wat interesse toont, daar heeft ie immers zijn proefrittoestellen voor.
Als je er een heel weekend weg mee wilt kan je mogelijks voorstellen om de motor te huren en dat het huurbedrag verrekend wordt als je een motor koopt bij die dealer, ik heb nog gehoord dat er mensen dit zo gedaan hebben, zelf geen ervaring hiermee. Bevalt het je dan ben je niks extra kwijt, bevalt het je niet ben je hooguit je 'huur'kosten kwijt.

Tweedehands zal je niet snel meekrijgen voor een echt lange proefrit denk ik, als jij in een weekend 1000 km op de teller zet wordt de motor snel minder waard...
 
huren voor 1 dag? bijv bij silverline. die hebben een hele mooie collectie. kost je zo'n 60 tot 100 euro per dag incl. 100 km vrij.
 
Ik zou idd gewoon bij een dealer binnenlopen een zeggen dat je een proefritje wilt maken op een bepaalde motor. Meestal doen ze niet moeilijk en dan kan je zo een uurtje rijden om te kijken wat je ervan vindt. Stukken goedkoper dan er een huren ;)
 
kost je 15 p/d euro bij m`n dealert , (moet je wel je motor daar brengen die dag voor onderhoud) :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan