Binnenkort niet meer 25Kw

Mattia

Die hard MF'er
10 mei 2004
535
0
België
hoi,

had even de vraag of iemand op de hoogte was van wanneer deze wet zou aangepast worden en wat het dan zou worden ipv 25Kw. Ik heb hier al is rond gesnuffeld en er werd gespeculeerd dat het 35Kw zou worden maar toen begon iedereen te zeveren hoe snel up gefuckte koekedoze waren en of ze sneller waren als motoren. Dus ik heb hier nog steeds geen antwoord op gevonden.

Dus moest iemand informatie hebben :} ik ben btw van belgië en de informatie dat het binnenkort zou veranderen komt van mijn moeder, die het op haar beurt van haar vriend heeft die het uit het Mag-Magazine had. Maar ze kon me niet vertellen wanneer en hoeveel het zou worden vandaar...

Alle info welkom

greetz
mattia
 
Nou in NL iig niet. Voor wat betreft die 35kW... Het is in NL toegestaan dat de motor waarop je afrijdt voor je 25kW rijbewijs tot maximaal 35kW vermogen heeft. Dit om rijscholen de mogelijkheid te bieden leerlingen voor zowel zwaar als licht rijbewijs op dezelfde motor af te laten rijden en het zo niet nodig is om verschillende motoren te hebben. Je rijdt dan dus af op een motor met max. 35kW, maar je krijgt gewoon een 25kW rijbewijs.

En een 25kW motor trekt normaliter nog steeds 99% van de auto's eruit bij het stoplicht, hoor.
 
Het gaat er mij niet om of hij vliegt als een kanon of zoveel pk's, kilowat enzo... heeft. Want ik heb opzich niets tegen 25Kw. maar ik zou binnenkort een motor willen kopen die al 25Kw is ingeschreven en het is mss dom om eerst een motor te kopen die 25Kw is om dan erachter te komen dat je zwaarder mag.

Ik zou gewoon willen weten hoe het nu juist in elkaar steekt en waar ik me kan aanverwachten en wat dan het slimste is van te doen.

Maar alvast bedankt ;)

greetz
 
Ik durf met 100 procent zekerheid te zeggen dat de 25kW grens niet met 10 kW verhoogd zal worden.

Dit heeft vele redenen. Zo kan de overheid het bijv. absoluut niet verkopen tegen idereen die al een 25kW-fiets bezit en zo flink in de maag zou zitten met de kentekenpapieren etc.

En het fabeltje komt inderdaad doordat je mag afrijden met een 35kW fiets, zoals Orpheus al meldde.
 
dat klopt, het word trapsgewijs verhoorgd naar 49,631KW. Vanaf 10 december om 12 uur s'middags komt er elke week 2kw bij! nog een kleine 6 weekjes wachten dus! :}


























B| er zijn al een miljoen topic over geweest hoor, dat 35kw verhaal is bs, het blijft gewoon 25kw!
 
B| er zijn al een miljoen topic over geweest hoor, dat 35kw verhaal is bs, het blijft gewoon 25kw!


Ik weet dat er al een hoop topics over zijn geweest maar daar beginnen ze na 10 postes te lullen over iets anders B|

ik veronderstel als je het uit het MAG-Magazine hebt dat ze daar niet zitten te lullen ofwel mss. Maar mits mijn moeder het geheugen heeft van een visnet kon ze me details niet meer vertellen.

Dat het er aan komt of dat het overwogen wordt door de (belgische) regering is dus blijkbaar een feit dat juist is. Maar nu wil ik weten of iemand op de hoogte is over wanneer het er aankomt en hoeveel het dan wel wordt en of diegene die een 25Kw rijbewijs hebben ook automatisch geupdate worden (om het zo maar te zeggen).

Als je een topic wilt afzeiken gaat dat dan ergens anders doen.
Ik zit dit niet te schrijven voor m'n plezier of om dit forum nog wat op te vullen maar om te weten hoe het ervoor staat en wat er dan juist veranderd wordt.

Mocht je dus WEL informatie hebben dan is deze nog steeds van harte welkom

(ps: neen ik heb me niet vergist in het je mag wel je examen doen met 35kw maar je mag maar 25Kw rijden. Dus no bullshit)

alvast bedankt :)

greetz
 
Lieve mattia

Allereerst moet het mij van mijn hart dat het mij verschikkenlijk spijt als ik je gekwetst heb met mijn eerdere reactie. Na je post nog even hebben te doorgelezen kan ik je idd niet anders an gelijk geven! Bij de mag zullen ze nooit fouten maken natuurlijk, en ik weet ook zeker dat je moeder of haar vriend ook geen fout heeft gemaakt! Ik twijfel er dan ook niet meer over, 25 kw wordt absoluut 35kw! Geweldig! Hoop dat er snel hier iemand post waneer die regel in gaat, mar dat zou vast niet meer lang duren! Ik ga nu alvast maar even naar de dealer om een neiuw 35KW setje te bestellen! Bedankt voor de info, en nogmaal mijn excuses als je je aangevallen voelde ofzo!

Kusjes,

Kristiaan
 
Laatst bewerkt:
Magoed, misschien dat er nu iemand gewoon kan vertellen of het in België misschien anders is dan in Nederland?
 
Lieve mattia

Allereerst moet het mij van mijn hart dat het mij verschikkenlijk spijt als ik je gekwetst heb met mijn eerdere reactie. Na je post nog even hebben te doorgelezen kan ik je idd niet anders an gelijk geven! Bij de mag zullen ze nooit fouten maken natuurlijk, en ik weet ook zeker dat je moeder of haar vriend ook fout heeft gemaakt! Ik twijfel er dan ook niet meer over, 25 kw wordt absoluut 35kw! Geweldig! Hoop dat er snel hier iemand post waneer die regel in gaat, mar dat zou vast niet meer lang duren! Ik ga nu alvast maar even naar de dealer om een neiuw 35KW setje te bestellen! Bedankt voor de info, en nogmaal mijn excuses als je je aangevallen voelde ofzo!

Kusjes,

Kristiaan


1. B|
2. Als je kan lezen heb ik nooit gezegd dat het 35Kw wordt maar dat dit vroeger al op het forum gezegd is geweest
3. Wil ik dan wel graag weten hoe het zit
4. Heb ik niet gezegd dat ze bij MAG geen fouten maken, maar heb ik gevraagd of iemand wist wat er zou gebeuren als er iets zou gebeuren en of iemand dit ook kon staven
5. Heb ik gezegd dat m'n moeder een geheugen als een visnet heeft

Dus ipv proberen intressant te doen, kan je me alleen maar helpen met gegevens en informatie

En als je denkt dat ik 1 of ander eigenwijs jochie ben, dan ben je fout, anders zou ik hier niet komen vragen of er iemand van op te hoogte is en of die mij zou kunnen vertellen hoe het dan wel zit.

Maar als je u te goed voelt om een gewone reply te geven mag je ook gerust ergens anders gaan posten ook :9

Met een beetje geluk krijg ik vandaag nog een mailtje terug van de MAG en zal ik dit hier uitgebreid ten toonstellen zodat er zeker geen misverstanden zijn, ok?


B|
 
Het gaat er mij niet om of hij vliegt als een kanon of zoveel pk's, kilowat enzo... heeft. Want ik heb opzich niets tegen 25Kw. maar ik zou binnenkort een motor willen kopen die al 25Kw is ingeschreven en het is mss dom om eerst een motor te kopen die 25Kw is om dan erachter te komen dat je zwaarder mag.

Ik zou gewoon willen weten hoe het nu juist in elkaar steekt en waar ik me kan aanverwachten en wat dan het slimste is van te doen.

Maar alvast bedankt ;)

greetz
Als het je toch niet uitmaakt of het een kanon is of niet, waarom word je dan zo boos als er een geintje wordt gemaakt... het boeit je niet (zeg je) of het 25 of 35kW is. Dus boeie of het nou wel of niet gaat veranderen, 25kW is genoeg zeg je.

Geen dank :)
 
1. B|
2. Als je kan lezen heb ik nooit gezegd dat het 35Kw wordt maar dat dit vroeger al op het forum gezegd is geweest
3. Wil ik dan wel graag weten hoe het zit
4. Heb ik niet gezegd dat ze bij MAG geen fouten maken, maar heb ik gevraagd of iemand wist wat er zou gebeuren als er iets zou gebeuren en of iemand dit ook kon staven
5. Heb ik gezegd dat m'n moeder een geheugen als een visnet heeft

Dus ipv proberen intressant te doen, kan je me alleen maar helpen met gegevens en informatie

En als je denkt dat ik 1 of ander eigenwijs jochie ben, dan ben je fout, anders zou ik hier niet komen vragen of er iemand van op te hoogte is en of die mij zou kunnen vertellen hoe het dan wel zit.

Maar als je u te goed voelt om een gewone reply te geven mag je ook gerust ergens anders gaan posten ook :9

Met een beetje geluk krijg ik vandaag nog een mailtje terug van de MAG en zal ik dit hier uitgebreid ten toonstellen zodat er zeker geen misverstanden zijn, ok?


B|
Je heb helemaal gelijk :}
maar dat zei ik toch al?

full


sorry, dit was echt mijn llaatste post hier
 
Ik wou alleen maar duidelijk maken dat Als het meer wordt dit fijn is maar als dat niet is ik er niet om zal wenen. Waar mee ik wou zeggen dat ik niet 1 van die gasten ben die zich binne de week om een boom wil plooien.

Maar het intresseert me wel of het nu wel degelijk meer wordt of niet, anders zou ik hier niet posten.

En om die grapjes of voor wat ze moeten door gaan, maak ik mij niet kwaad. Maar wel om het feit dat ik verwacht dat er een beetje info wordt gegeven en er al direkt gezeikt wordt dat er eeuwen geleden al 100de topics zijn over gemaakt en dat ik hier precies kom verkondigen hoe het wel is en hoe het niet is. en daar erger ik me wat aan ja. Had iets meer volwassere reply's verwacht (maar dat is geheel mijn persoonlijke mening)

Als jij info vraagt zou je toch ook niet graag hebben dat ze beginnen zagen over dingen die je al weet maar waar je niet wijzer door geworden bent :?

Maar ik heb net een mailtje naar MAG gestuurd en ik hoop er vlug een antwoord op te krijgen. Moest er toch nog iemand iets meer weten... :)

greetz
 
Om dit topic dan toch nog wat meer waarde te geven :)

Ik heb net gebeld met iemand van MAG

Die persoon kon mij vertellen dat ze nog maar weinig info hadden. Maar dat er op dit ogenblik op zowel belgisch als europees vlak hard gediscusieerd over het rijbewijs (zowel auto, motor, ....,.) Maar dat er met zekerheid kan gezegd worden dat er voor 1 September 2005 niets veranderd zou worden.

Maar vanaf dan zou er echt heel veel veranderen, niet alleen voor het A rijbewijs en dan in het bijzonder even aandacht geven aan de 25Kw wetgeving maar ook voor alle andere.

Dus misschien, over een klein jaar..., wie weet En dus ook voor onze nederlandse vrienden en dus niet alleen voor belgië.

Maar zoals al wel is gezegd wordt: het is nog ver van m'n bed verwijderd
Er kan ondertussen nog een heel deel gebeuren en ga ik nu gewoon nog lekker 25Kw rijden.

Ik hoop dat ik met deze informatie meer mensen kan helpen en voorlopig nog menige misverstanden de wereld uit kan helpen.

Hij ging mij zo vlug er iets veranderd werd ook een mailtje sturen zodat ik op de hoogte bleef (toch vriendelijk, niet? :) ) Dus moest ik meer weten dan laat ik dit ook hier wel weten.

groetjes
mattia

:]
 
Welke motoren zouden er bij komen als je t/m 35 kw mag rijden? Ik bedoel dus niet afgevoerde motoren, maar originele.
ALS zoiets zou gebeuren, wat ik zeer zeker niet verwacht, is daar nu nog niks over te zeggen. Dat hangt er maar net vanaf bij welke motoren de fabrikanten het interessant vinden om een typegoedkeuring aan te vragen voor 35kW. Want motoren die daaraan voldoen, zullen dan ook eerst een typegoedkeuring voor lichte motorfiets moeten hebben.

Magoed, volgens mij zijn de EU landen niet verplicht om al die nieuwe Europese mbt het rijbewijs ook op nationaal niveau door te voeren. Volgens mij heeft Nederland al aangegeven bepaalde dingen niet over te nemen.
 
Nee okee,

Waarom zou Nederland hun licht rijbewijs met 10kw verhogen als ze dat geen eens hoeven?

10kw meer is 10x meer ongelukken zullen ze wel denken...
 
Nu, ze hebben gezegd dat het toch niet voor vollegend jaar september zal worden doorgevoerd (op europees vlak dan). En hoe het in nederland is of zal zijn kan ik natuurlijk niet vertellen of over meespreken mits ik daar ook niet woon. Maar in België zou het dus wel degelijk aangepast worden (wat dan nog wel een tijdje zal duren).

Voorlopig zou ik ook niet gaan dromen over 35Kw :9 met een beetje pech (of mss wel geluk :X ) rijd ik vol vermogen tegen de tijd dat het ook op nationaal vlak er door komt, dus...

Maar we zullen wel zien, zolang ik al kan rijden ben ik blij

groetjes

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan