Binnenkort rechts inhalen?

Dat is ontstaan omdat heel wat mensen daar net terug naar recht gaan onder het mom: Ik moet rechts rijden.
Dat klopt ook niet; Plaats op de weg is rechts, zolang het logisch is.
Het is niet logisch terug naar rechts te gaan ter hoogte van een invoegstrook, tenzij er geen invoegend verkeer is.
Dat is voor sommige dus maar moeilijk te vatten, dus vandaar die streep.

nee, die mensen hebben eerst de hele A7 , A8, en de ring op de linkerbaan gehangen, en precies bij de invoegstrook komen ze er achter dat ze de volgende afrit moeten hebben.

zo lijkt het soms wel tenminste.
 
Zoals het nu is vind ik ook wel relaxed, ik heb altijd een eigen baan helemaal op rechts. Die met die groene pijl, (tijdens de spits open) daar rijd ik altijd alleen terwijl het best druk is.

Hoorde laatst de motivatie van een ouder iemand; ja maar daar is een doorgetrokken lijn dus daar mag je niet over.
 
nee, die mensen hebben eerst de hele A7 , A8, en de ring op de linkerbaan gehangen, en precies bij de invoegstrook komen ze er achter dat ze de volgende afrit moeten hebben.

zo lijkt het soms wel tenminste.

Dat zou kunnen.
Misschien rijden die daar ook al 25 jaar.
Rijkswaterstaat noemt dat geloof ik slaaprijders...
 
dat klopt wel aardig denk ik,
als mijn dochter naast me zit zegt ze ook altijd dat ik dicht op mijn voorganger zit.
ik denk dat het er insluipt na ruim 25 jaar dagelijks de A7, op een gegeven moment is een bepaalde afstand gewoon geworden,
wat voor een ander [opa/oma] als hinderlijk word ervaren.

Niet alleen door opa/oma.
ook veel jonge bestuurders storen zich hieraan, al komt dat ook een beetje door het programma Wegmisbruikers.
Het wordt namelijk gepropageerd dat het ergernis nummer 1 is, terwijl ik denk dat dat wel meevalt.
 
\
En toen kwam jij niet aanrijden op de linker baan met een snelheid die boven de max. snelheid ligt.

Ik schuif op naar links en hinder dus niemand....zeg het maar, wat doe ik fout? Ik doe niets wat verboden is, tenzij je mij dus een wetsartikel kunt aanwijzen waarin staat dat het naar links opschuiven om ruimte te maken voor een invoeger verboden is.[/quote]

mits je daar een andere weggebruiker niet bij hindert.

Je mag nooit andere weggebruikers hinderen, dus is overbodig om dat te zeggen.
 
door te remmen en daardoor niet de mensen links maar achter je te....

puntje bij paaltje, invoeger zorgt zelf voor zijn eigen plekje. voorwaarde voor het goed werken hiermee is de afstand tussen auto's. die moet fatsoenlijk zijn en niet bumper-bumper

Ik hoeft niet te remmen ;)

Even een beetje gas bij geven is ook een mogelijkheid :)


Op het moment dat je niemand hindert kun je zelfs remmen als je dat wilt...

Want het enige punt dat jij, en sommige anderen constant, aanhalen is dat je niemand mag hinderen....Jammer dat dit argument voor iedere willekeurige actie in het verkeer geldt en niet specifiek te maken heeft met ruimte maken voor anderen.
 
Maar; Is dat ook nodig als je ruimte maakt, of heb je wel eens dat je denkt mwua, had niet gehoeven?
 
En dus heb ook jij niet gelezen wat ik geschreven heb :W

Ik ga naar links als dat kan....Betekend dus automatisch dat ik niet naar links ga als dat niet kan :')

Dan kan iedereen wel roepen ja maar als ik dan blabla dan hinder je mij....maar dan ga ik dus niet naar links en zorg ik op een andere manier er voor dat de invoeger ruimte heeft :Y
Goed; jij rijdt 120, iedereen rondom jou rijdt ook netjes 120. Komt een invoeger zich aanbieden. Jij gaat niet opzij want je zou de anderen hinderen, het enige wat je nog kunt doen is vertragen (waarmee je je achterliggers hindert, omdat ze dan hun 2 seconden moeten aanpassen, of versnellen, waarmee jij dan een gevaar vormt voor je voorligger omdat je "bumperkleeft").
Ik zie geen andere opties meer. :)
 
Goed; jij rijdt 120, iedereen rondom jou rijdt ook netjes 120. Komt een invoeger zich aanbieden. Jij gaat niet opzij want je zou de anderen hinderen, het enige wat je nog kunt doen is vertragen (waarmee je je achterliggers hindert, omdat ze dan hun 2 seconden moeten aanpassen, of versnellen, waarmee jij dan een gevaar vormt voor je voorligger omdat je "bumperkleeft").
Ik zie geen andere opties meer. :)

[edit]
(topic niet helemaal verder gelezen)[/edit]
 
ik niet hoor,
ik heb geleerd dat je als de invoegstrook op houd je door mocht rijden over de vluchtstrook.
die regel is sinds een jaar of wat verandert [europese eenheid ?]
persoonlijk vond ik de oude regel beter.
Ik weet dat het ooit zo geweest is, maar dat met ergens in de jaren '80 geweest zijn :X
 
voor mij is dit het wel

Ik snap dat kleven bij een motorrijder wat dreigender overkomt dan wanneer je in blik zit.
Zelfs mensen die hard aanrijden zeg maar, en op 3 meter van je wiel komen zuigen hadden gewoon niet in de gaten dat hun voertuig langzaam was opgekropen naar de 150.
Dat maakt hard rijden in veel gevallen ook zo gevaarlijk, onbewust veel sneller gaan dan je denkt.
Vooral als ze te laat ontwaken uit de gedachtestroom die niets met de weg te maken had.
Mgoed, de eerste die mee blijft gaan tot tegen de 200 moet ik nog tegen komen.

in het verkeer dan he
buiten het verkeer is dat programma een grotere ergernis dan de plakkers :P

_O-
Wat een verkeerde baas is het toch. :+
 
Zoals het nu is vind ik ook wel relaxed, ik heb altijd een eigen baan helemaal op rechts. Die met die groene pijl, (tijdens de spits open) daar rijd ik altijd alleen terwijl het best druk is.

Hoorde laatst de motivatie van een ouder iemand; ja maar daar is een doorgetrokken lijn dus daar mag je niet over.
Ik vertel het ook maar aan iedereen die het niet horen wil: je mag er niet alleen over, je begaat zelfs een ernstige overtreding als je het niet doet... maar eerlijk gezegd vind ik ook niet dat dat heel duidelijk is gecommuniceerd door onze overheid. Ik heb zelf de moeite genomen om het even op te zoeken toen die spitsstroken werden geïntroduceerd, maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen dat doet.

Gewoon even een spotje: u bent VERPICHT gebruik te maken van de spitsstrook wanneer deze open is.
 
Laatst bewerkt:
Tja, toen mocht je ook nog niet handsfree bellen.
Prachtig toch,had je gewoon dit
img20130211113357.jpg
 
zolang er niet aan de maximum snelheid gehouden wordt en men de juiste afstand op de voorligger hanteert is er nog veel meer aan te pakken dan onnodig links rijden.
Als ik links rij met 130 waar je 130 max mag bij inhalen doe ik niks fout in tegenstelling tot de eikel die op mijn kont plakt omdat hij/zij meer haast heeft.
 
zolang er niet aan de maximum snelheid gehouden wordt en men de juiste afstand op de voorligger hanteert is er nog veel meer aan te pakken dan onnodig links rijden.
Als ik links rij met 130 waar je 130 max mag bij inhalen doe ik niks fout in tegenstelling tot de eikel die op mijn kont plakt omdat hij/zij meer haast heeft.

Welles. Je moet rechts rijden als het kan.
Je bent geen opsporingsbeambte/rechter/beul inéén (Judge Dredd) die oordeelt over anderen.....
 
Het wordt namelijk gepropageerd dat het ergernis nummer 1 is, terwijl ik denk dat dat wel meevalt.

voor mij is dit het wel

in het verkeer dan he
buiten het verkeer is dat programma een grotere ergernis dan de plakkers :P

Voor mij is ergernis #1: mensen die geen richting aangeven. Zéker binnen de bebouwde kom, maar ook daarbuiten. Ik persoonlijk heb bijna nooit mensen te dicht achter me zitten. Ergernis #2 kan, voor mij, (bubeko) denk ik gezet worden op onvoldoende/verkeerde verlichting voeren bij schemering/duisternis of slecht weer, en (bibeko) mensen die zich te veel laten afleiden (bellen!) en daarom stelselmatig vergeten alle kanten op te kijken.
 
Als et slechts bij inhalen is is het wat anders. Maar de meesten beginnen met inhalen als er in de verte een vlekje (wat een vrachtwagen zou kunnen zijn) zichtbaar is op straat. En dat is geen inhalen in mijn ogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan