Binnenkort rechts inhalen?

ergernis #1 is saaie burgerlullen in lelijke grijze Zafira's/QuasQuais etc.
ergernis #2 is saaie burgertrutten in lelijke renault scenics
ergernis #3 is de totale doorgeslagen belachelijkheid qua snelheidsregels (60 anyone?)
ergernis #4 is de debilisering van het verkeer. Het is echt niet schadelijk om zelf eens na te denken

En dan zijn er nog zaken als bumperklevers en niet-richtingaangevers. Verwaarloosbaar in vergelijking met bovenstaande alomvoorkomende zaken.
:X :X :X :X
 
Welles. Je moet rechts rijden als het kan.
Je bent geen opsporingsbeambte/rechter/beul inéén (Judge Dredd) die oordeelt over anderen.....

Die zijn het ergste man.
Die komen ook gewoon naar links als jij harder rijdt dan de max.
En dan praat ik niet over grof te hard maar + 15 km/h
 
ergernis #1 is saaie burgerlullen in lelijke grijze Zafira's/QuasQuais etc.
ergernis #2 is saaie burgertrutten in lelijke renault scenics
ergernis #3 is de totale doorgeslagen belachelijkheid qua snelheidsregels (60 anyone?)
ergernis #4 is de debilisering van het verkeer. Het is echt niet schadelijk om zelf eens na te denken

En dan zijn er nog zaken als bumperklevers en niet-richtingaangevers. Verwaarloosbaar in vergelijking met bovenstaande alomvoorkomende zaken.
:X :X :X :X

:^
 
Goed; jij rijdt 120, iedereen rondom jou rijdt ook netjes 120. Komt een invoeger zich aanbieden. Jij gaat niet opzij want je zou de anderen hinderen, het enige wat je nog kunt doen is vertragen (waarmee je je achterliggers hindert, omdat ze dan hun 2 seconden moeten aanpassen, of versnellen, waarmee jij dan een gevaar vormt voor je voorligger omdat je "bumperkleeft").
Ik zie geen andere opties meer. :)

Dus invoegen is onmogelijk :Y

Want als iedereen 120 rijdt en iedereen houdt 2 seconden afstand (wat gewoon al Utopie is), dan kan de invoeger nooit en te nimmer invoegen zonder iemand te hinderen. Dus moet hij stil gaan staan op de invoegstrook, waardoor deze weer korter wordt voor de volgende die hetzelfde probleem heeft en dus ook weer moet stoppen enz. enz. enz.

Ieder normaal mens is in staat om, zonder onnodig gevaar of hinder te veroorzaken, sociaal in het verkeer bezig te zijn en ook ruimte te laten en te maken voor anderen.

Echter is dat inderdaad een Utopie, want men kan het niet. IK kom op de eerste plaats en JIJ zoekt maar uit waar je blijft. Dat is wat er tegenwoordig in het verkeer de boventoon voert.

De 2 seconde-regel is ook slechts een advies trouwens. Is absoluut geen wet die zegt dat je 2 seconden van je voorganger moet zitten ;) In Nederland (Belgie waarschijnlijk ook) moet je enkel in staat zijn je voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover de weg vrij is en te overzien is.

En op 1 seconde van je voorganger rijden is volgens mij ook geen bumperkleven, echter is dat te bepalen door de agent in kwestie die je ziet rijden of het als bumperkleven aangemerkt zou kunnen worden of niet :)
 
Als et slechts bij inhalen is is het wat anders. Maar de meesten beginnen met inhalen als er in de verte een vlekje (wat een vrachtwagen zou kunnen zijn) zichtbaar is op straat. En dat is geen inhalen in mijn ogen.

:^ dat is inderdaad geen inhalen, dat is op de linkerbaan gaan rijden om te zorgen dat er niemand anders sneller kan inhalen waardoor de persoon zelf de kans zou kunnen lopen om even te moeten inhouden op het moment dat die persoon wel achter die vrachtwagen zit. Oftewel, onnodig links rijden én hinderen én verkeerd gedrag uitlokken bij anderen.
 
Laatst bewerkt:
Als et slechts bij inhalen is is het wat anders. Maar de meesten beginnen met inhalen als er in de verte een vlekje (wat een vrachtwagen zou kunnen zijn) zichtbaar is op straat. En dat is geen inhalen in mijn ogen.
:^

Daarom dat veel dames hun voertuig onmiddellijk naar de middelste rijstrook brengen, er zal ergens wel eens een vrachtwagen in te halen zijn...
 
:^

Daarom dat veel dames hun voertuig onmiddellijk naar de middelste rijstrook brengen, er zal ergens wel eens een vrachtwagen in te halen zijn...

Met leuke dames heb ik er toch minder moeite mee. Ja ik ben een sexistisch zwijn }) .
Die mogen wat mij betreft rijden waar ze willen. Als ze me maar toe glimlachen of zeer ondeugend aankijken. Dan is mijn dag al weer een beetje goed.
*O* *O* *O* *O*
 
Dus invoegen is onmogelijk :Y
Inderdaad.
Vol = vol. Als er geen plaats meer is op de autosnelweg, heeft het dan nog nut om toch nog extra voertuigen te willen bijproppen?

Ik weet dat er in [NL] stukken autosnelweg zijn waar er rode lichten staan aan opritten en bijhorende flitspalen. Jullie overheid heeft dus ingezien dat er inderdaad teveel voertuigen op de autosnelweg kunnen rijden en dat het extra aanvoeren van voertuigen de doorstroming alleen maar zou hinderen.

(bij groen 1 auto, bij rood 1 foto)
Want als iedereen 120 rijdt en iedereen houdt 2 seconden afstand (wat gewoon al Utopie is), dan kan de invoeger nooit en te nimmer invoegen zonder iemand te hinderen. Dus moet hij stil gaan staan op de invoegstrook, waardoor deze weer korter wordt voor de volgende die hetzelfde probleem heeft en dus ook weer moet stoppen enz. enz. enz.

Ieder normaal mens is in staat om, zonder onnodig gevaar of hinder te veroorzaken, sociaal in het verkeer bezig te zijn en ook ruimte te laten en te maken voor anderen.

Echter is dat inderdaad een Utopie, want men kan het niet. IK kom op de eerste plaats en JIJ zoekt maar uit waar je blijft. Dat is wat er tegenwoordig in het verkeer de boventoon voert.

De 2 seconde-regel is ook slechts een advies trouwens. Is absoluut geen wet die zegt dat je 2 seconden van je voorganger moet zitten ;) In Nederland (Belgie waarschijnlijk ook) moet je enkel in staat zijn je voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover de weg vrij is en te overzien is.

En op 1 seconde van je voorganger rijden is volgens mij ook geen bumperkleven, echter is dat te bepalen door de agent in kwestie die je ziet rijden of het als bumperkleven aangemerkt zou kunnen worden of niet :)

Overigens is het helemaal niet erg om met je voorbumper op 1 cm van je voorligger te rijden. Door het gebrek aan snelheidsverschil zal er bij plots afremmen van je voorligger wel contact zijn, maar geen impact, waardoor de kans op een ernstig ongeval afneemt. Met het voorwiel van je moto op de bumper van je voorligger hangen is daarentegen niet aan te raden.
 
Laatst bewerkt:
:^ dat is inderdaad geen inhalen, dat is op de linkerbaan gaan rijden om te zorgen dat er niemand anders sneller kan inhalen waardoor de persoon zelf de kans zou kunnen lopen om even te moeten inhouden op het moment dat die persoon wel achter die vrachtwagen zit. Oftewel, onnodig links rijden én hinderen én verkeerd gedrag uitlokken bij anderen.
:^
 
:^ dat is inderdaad geen inhalen, dat is op de linkerbaan gaan rijden om te zorgen dat er niemand anders sneller kan inhalen waardoor de persoon zelf de kans zou kunnen lopen om even te moeten inhouden op het moment dat die persoon wel achter die vrachtwagen zit. Oftewel, onnodig links rijden én hinderen én verkeerd gedrag uitlokken bij anderen.

Grappig genoeg zodra er een politieauto in de spiegel opdoemt weten die mensen weer precies hoe de regels zijn.. Ik zeg meer blauw op de snelweg, van mij mag de porsche weer terugkomen of beter nog wat meer politiemotoren want die vallen wat minder op.
 
Met leuke dames heb ik er toch minder moeite mee. Ja ik ben een sexistisch zwijn }) .
Die mogen wat mij betreft rijden waar ze willen. Als ze me maar toe glimlachen of zeer ondeugend aankijken. Dan is mijn dag al weer een beetje goed.
*O* *O* *O* *O*

Liefst ultrazomers gekleed zodat we bij het rechts inhalen getracteerd worden op ontblote dijen :9~
 
Ja joh! Leuk! Nog een extra spiegel op de truck!

Dat vinden jullie toch niet erg? Als ik kijk wat er allemaal voor overbodig spul op zo'n truck hangt, dat lijkt me dat het alleen maar toegejuichd wordt?

zes extra lampen bovenop de cabine
zes extra lampen bij de grille
blauwe ledverlichting in de vorm van een naam of merk in de cabine, achter de chauffeur (anders zou die er zelf last van hebben en dat is natuurlijk niet de bedoeling)
een hele trailer vol met rode en witte lampjes

:+
 
bart_004.jpg
 
Inderdaad.
Vol = vol. Als er geen plaats meer is op de autosnelweg, heeft het dan nog nut om toch nog extra voertuigen te willen bijproppen?

Ik weet dat er in [NL] stukken autosnelweg zijn waar er rode lichten staan aan opritten en bijhorende flitspalen. Jullie overheid heeft dus ingezien dat er inderdaad teveel voertuigen op de autosnelweg kunnen rijden en dat het extra aanvoeren van voertuigen de doorstroming alleen maar zou hinderen.

(bij groen 1 auto, bij rood 1 foto)Overigens is het helemaal niet erg om met je voorbumper op 1 cm van je voorligger te rijden. Door het gebrek aan snelheidsverschil zal er bij plots afremmen van je voorligger wel contact zijn, maar geen impact, waardoor de kans op een ernstig ongeval afneemt. Met het voorwiel van je moto op de bumper van je voorligger hangen is daarentegen niet aan te raden.

Wederom fout :')

De verkeerslichten bij de oprit zorgen er voor dat er een bepaalde tussenafstand is tussen de invoegende auto's, zodat men gebruik kan maken van het ritssysteem. Het verkeerslicht blijft immers nooit op rood staan, maar verspringt altijd van rood naar groen en weer naar rood en weer naar groen. En volgens mij is de tussenafstand tussen de auto's dan altijd ongeveer 1 seconde. Hierdoor wordt de toestroom van auto's geregeld, waardoor de doorstroming op de snelweg zelf verbeterd wordt. Immers hoeft je telkens maar 1 auto in te laten voegen in plaats van een hele horde aan auto's.

En hoeveel impact de botsing heeft ligt aan heel veel omstandigheden die jij dan absoluut niet meer in de hand hebt. En dan kan de impact toch groter worden dan dan jij denkt :Y
 
groen en weer naar rood en weer naar groen. En volgens mij is de tussenafstand tussen de auto's dan altijd ongeveer 1 seconde. Hierdoor wordt de toestroom van auto's geregeld, waardoor de doorstroming op de snelweg zelf verbeterd wordt. Immers hoeft je telkens maar 1 auto in te laten voegen in plaats van een hele horde aan auto's.

Fout. De tijd dat het licht op rood staat wordt geregeld aan de hand van de filedruk op dat ogenblik en is dus niet constant. Kan soms zelfs "een eeuwigheid" duren voor je er tussen mag.
 
Dat vinden jullie toch niet erg? Als ik kijk wat er allemaal voor overbodig spul op zo'n truck hangt, dat lijkt me dat het alleen maar toegejuichd wordt?

zes extra lampen bovenop de cabine
zes extra lampen bij de grille
blauwe ledverlichting in de vorm van een naam of merk in de cabine, achter de chauffeur (anders zou die er zelf last van hebben en dat is natuurlijk niet de bedoeling)
een hele trailer vol met rode en witte lampjes

:+

Je vergeet de nummerplaten met namen van de kinderen en de erg originele sticker "De mijne is 18 meter en zwenkt uit!"
:+
 
Fout. De tijd dat het licht op rood staat wordt geregeld aan de hand van de filedruk op dat ogenblik en is dus niet constant. Kan soms zelfs "een eeuwigheid" duren voor je er tussen mag.

Zeker wordt dat geregeld aan de hand van de filedruk op de snelweg, maar het is niet zo dat het licht constant op rood blijft staan en er daardoor niemand meer de snelweg op komt. Het regelt dus de toestroom van het verkeer, waardoor de "doorstroming" op de snelweg "gegarandeerd" blijft.

Enige probleem met het systeem is dat de file zich verplaatst naar niet alleen de snelweg, maar ook de toegangswegen. En of dat nou zo een briljante oplossing is, is weer een andere vraag.
 
Zeker wordt dat geregeld aan de hand van de filedruk op de snelweg, maar het is niet zo dat het licht constant op rood blijft staan en er daardoor niemand meer de snelweg op komt. Het regelt dus de toestroom van het verkeer, waardoor de "doorstroming" op de snelweg "gegarandeerd" blijft.

Enige probleem met het systeem is dat de file zich verplaatst naar niet alleen de snelweg, maar ook de toegangswegen. En of dat nou zo een briljante oplossing is, is weer een andere vraag.

Uiteindelijk sta je op je oprit thuis in de file.
:X
Dan heb je wat. Kun je wel mooi je vrouw vragen je een leuk bakkie te brengen. Met een vulkoek.
:9~
 
Uiteindelijk sta je op je oprit thuis in de file.
:X
Dan heb je wat. Kun je wel mooi je vrouw vragen je een leuk bakkie te brengen. Met een vulkoek.
:9~~

Zo zie je maar weer....heeft Cruijff toch weer gelijk als hij zegt: "ieder nadeel heb zijn voordeel" :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan