Binnenkort rijbewijs, zx9r of Srad 750.

JT1000

Rookie
19 mei 2019
18
4
Ik zal me eerst even kort voorstellen, mijn naam is jeff 29 jaar en kom uit Rotterdam. Over 3 weken ga ik afrijden voor mijn avd en als ik slaag meteen erna een fiets kopen.

Waar ga ik hem voor gebruiken?
Voornamelijk woon/werk verkeer rond de 50km per dag en dan 60%snelweg 40%stad. En dan in de weekenden een tour ritje en af en toe met de vrouw achterop is een stukje rijden.

Nu ben ik al een aantal maanden voor mezelf een shortlist aan het maken en wat er overblijft is telkens de zx9r en de srad 750, beide carberateur modellen. Waarbij de kawa wat meer comfort lijkt te bieden en de soes wat sportiever en lichter is. Heb al proef gezeten op beide, de kawa zit wat meer recht en lijkt ook kwa zit positie iets meer tour gerelateerd, klopt dit ook? In hoeverre is er met beide “normaal” met het verkeer mee te rijden dus rustig optrekken, lage toeren zonder horten en stoten(wss de kawa ivm meer koppel?). En dan als laatst, op welke is het nog enigsinds normaal achterop te zitten voor een uurtje of 2 te rijden?

Bedankt alvast voor het meedenken!
 
Tja...gewoon gaan proefrijden op beiden.

Probeer ook eens een Duc...dan wordt de keus een stuk makkelijker :+
Haha ja proefrijden zal ik zeker doen, alleen dacht misschien loopt er hier iemand rond die een of beide heeft gehad en er wat meer over kan vertellen. En die Ducati gaat er zeker ooit komen, alleen dan wel over een x aantal jaar als het budget wat meer toereikend is😎.
 
De ZX-9R heb je in twee versies:
De versie van voor '98; die is erg zwaar maar heeft als voordeel dat je mooie exemplaren bijna voor niets kan kopen.
De versie van '98 en later wordt door veel mensen als een net-niet-sportmotor gezien en daarom wil niemand deze hebben. Voordeel is dat je mooie exemplaren voor weinig kan kopen. En onderhoud is relatief goedkoop.
 
De ZX-9R heb je in twee versies:
De versie van voor '98; die is erg zwaar maar heeft als voordeel dat je mooie exemplaren bijna voor niets kan kopen.
De versie van '98 en later wordt door veel mensen als een net-niet-sportmotor gezien en daarom wil niemand deze hebben. Voordeel is dat je mooie exemplaren voor weinig kan kopen. En onderhoud is relatief goedkoop.
Het eerste type had een ontwerpfout waardoor de wegligging niet best was, verder werden alle modellen als onbetrouwbaar gezien daarom werden ze niet verkocht,heeft niks met niet sportief genoeg te maken.Beter voor een SRAD gaan,of nog beter een CBR600 of 900.
 
Terug
Bovenaan Onderaan