binnenvoet knee-down

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
ok het is me dus gelukt mijn knie aan de grond te krijgen zonder de rest van mijn lichaam te doen volgen

nu heb ik wel nog steeds problemen met het zetten van de voet aan de binnenkant van de bocht.
ik heb verschillende manieren geprobeerd, maar ik kan niet zeggen dat ik nu 100% goed weet wat nu het beste is. soms moet dan nog midden in de bocht wat gaan schuiven om in een goeie positie te komen

meestal plaats ik de onderkant van de voet plat tegen de motor aan, met de voet dan parallel met de grond. soms ook probeer ik met de tenen iets meer naar beneden (=met de tip van de schoen op de step, zonder dat ik de grond raak met de schoen)

wat is nu het beste?ik heb verschillende tips enzo gevonden over postitie op de motor ed. maar nergens wordt dit goed uitgelegd.
ik zou het heel graag op de juiste manier doen want ik denk niet dat een gs500e met héél dunne bandjes veel fouten toelaat bij zo\'n hellingsgraad...

ps: ik wist niet juist waar dit onderwerp thuishoorde (index/supersport :? ) dus heb ik hem hier maar neergepoot
 
Punt van je laars op de step, bilnaat op de rand van het zadel, en evt. (om je knie nog sneller aan de grond te hebben) vanuit je enkel naar buiten bewegen.
Probeer maar eens ook al rij je rechtop, je zult zien dat je knie nog verder naar buitenkomt.

*)
 
een GS500 met hele dunne bandjes maakt volgens mij niet zo heel erg veel uit, uiteindelijke rijden we toch allemaal in een bocht maar op een centimeter rubber....dus dan maakt DAT in ieder geval al niet uit.. :)
Ik zet ook altijd mijn voet tegen het \"blok\" aan, dus haaks op het stepje zeg maar. Dan heeft je stepje de vrijheid om te schuren en te bewegen.
 
je moet je knie dan verder naar buiten draaien....

de punt van je schoen zo hoog mogelijk op je stepje...en goed naast je bike hangen....

of gewoon wat harder door de bocht...en dan zal je zien dat je knie makkelijker aan de grond komt...
 
eehhjj
ik heb probleen dat ik me voet niet lekker neer kan zetten.
ik probeer hem wel vover mogenlijk naar binnne te zetten maar steekt altijd iets buiten stepje uit.
kost me dus veel teen slider (of hoe heeten die dingen aan je laars)
 
eehhjj
ik heb probleen dat ik me voet niet lekker neer kan zetten.
ik probeer hem wel vover mogenlijk naar binnne te zetten maar steekt altijd iets buiten stepje uit.
kost me dus veel teen slider (of hoe heeten die dingen aan je laars)

Als je maar oppast dat je voet niet klem komt tussen step en asfalt \ '( Is pijnlijk, en je kan flink op je muil gaan :(
 
een GS500 met hele dunne bandjes maakt volgens mij niet zo heel erg veel uit, uiteindelijke rijden we toch allemaal in een bocht maar op een centimeter rubber....dus dan maakt DAT in ieder geval al niet uit.. :)

een bredere band heeft meer contactoppervlak met de weg dan een smalle band! hoe meer contact, hoe meer grip, hoe meer grip hoe sneller en platter je door de bocht kan...
corrigeer mij maar als ik fout zit.

met welke zou je het liefst rijden:
deze??
dragonevot.jpg


of deze???

mcruisert.jpg


als de breedte van de band toch niets uitmaakt waarom rijden we dan niet rond op fietsbandjes??? zou veel goedkoper zijn ;)
 
Heeft natuurlijk ook te maken met gewicht, jou fiets is lichter waarschijnlijk dan een R1, dus dan heb je ook minder druk op je banden, waardoor je ook minder rubberoppervlak nodig hebt om grip te houden.
 
Heeft natuurlijk ook te maken met gewicht, jou fiets is lichter waarschijnlijk dan een R1, dus dan heb je ook minder druk op je banden, waardoor je ook minder rubberoppervlak nodig hebt om grip te houden.

Meer gewicht is meer grip btw hoor rev :)
 
even een rekensom:

stel dat er ongeveer 20 kg verschil op zit tussen beide motoren,
de banden zijn achteraan bij de gs een 130 en bij de r1 180/190???

dus, een r1 is dan ongeveer 10% zwaarder maar heeft wel 35% meer bandopp.
die 35% meer bandoppervlak weegt toch meer op tov. die 10 kilo\'tjes zwaarder??? :?

en komt nog eens bij dat zwaarder ook betekent dat je meer druk hebt neerwaarts op de banden= meer grip. al moet er ook rekening mee gehouden worden dat die kilo\'s ook nog eens door de middelpuntvlietende kracht uit de bocht willen gaan enz. enz.... het zal wel nooit juist zijn, veel te ingewikkeld :z
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Meer gewicht is meer grip btw hoor rev :)
Als je schuin in de bocht ligt en je te maken hebt met zijdelingse krachten, dan schuiven je banden eerder weg als er meer gewicht op leunt. (grotere middelpunt vliegende krachten)

Logisch ook, anders zouden ze GP racemotoren juist zwaarder maken ipv zo licht mogelijk. :)
 
Maar brede banden is onzin,want met een 110 bandje op een rd350 kan je ook perfekt plat.Echte racers rijden toch ook nooit met 190!Superbikes gaan tot 180 en wat ligt er onder de 125cc gp fietsjes?Die gaan pas plat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan