bisan lifan

pasific150

MF'er
27 aug 2008
45
0
Hallo ik ben nieuw op dit forum, :]
dit forum heeft mij mede mee geholpen om een scooter aan te gaan schaffen.
En omdat ik een klein budget had(heb) . Kwam ik bij de Bisan Lifan.
Maar lees erg weinig over deze Motorscooter op dit forum.
Dus ben ik op zoek naar mensen die ook ervaring hebben met deze scooter
of er misschien ook een hebben *D
De scooter bevalt goed. Al weet ik eigenlijk niet hoe ander rijden.
(foto is geleend van de site van HansvanWijk.nl)
full
 
Welkom!

Er zijn hier op het forum inderdaad weinig bezitters van chinese scooters [en van degene die er één hadden horen we niets meer]; ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van het wel en wee met deze scooter ;) .

ps: ik ken deze scooter wel, hij wordt onder diverse namen verkocht , vaak met 'ongespoten' onderhelft [wat bij jou zilver is] .
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat je voor dat bedrag weinig mag verwachten...
€ 1.192,50, daar koop je nog niet eens een fatsoenlijke bromscooter voor...
Maar ik hoop natuurlijk voor jou dat je er veel plezier aan mag beleven.
 
Hoi,

Ik had overwogen er één te huren bij Hans van Wijk. Uiteindelijk vanaf gezien want ik kon elders een mooiere, snellere scooter huren.

Ben inderdaad benieuwd hoe de scooter het doet qua prestaties, betrouwbaarheid en levensduur. Eigenlijk vind ik die "Chinese" (ok, de jouwe is Turkse) scooters niet veel soeps, maar dat vonden mensen jaren geleden ook van Toyota en Opel auto's. Zoals gezegd, ben benieuwd!

Veel plezier met je scooter!

Karl
 
Prijs is leuk, maar durf het nog niet aan. Eerst zien dan geloven.
 
Hoi Pacific,

veel vertrouwen hebben de meeste forumleden niet in de Chinese scooters. Maar we weten het eigenlijk niet. Pas één berichtje is terug te vinden. Kun je wat foto's vermelden en misschien je ervaringen delen: wat zijn de kosten, hoe hard kun je, gebruik je de machine voor woon-werkverkeer, rijd je veel in de stad? Dat horen we graag.

In ieder geval nog gefeliciteerd met je aanschaf en veel rij plezier toegewenst.
 
gefeliciteert en hou ons op de hoogte.
want ik geloof dat de meeste eigenaren van chinese scooters met hun machine samen ten onder gaan aangezien we na aanschaf nooit meer iets van ze horen.
ik vermoed een duistere coplot.
we hopen dat jij het wel overleeft en ons op de hooh=gte houd van je machine.
 
Dank julie voor het antwoorden op mijn stukje.
Ik gebruik de "motor" voor woon werk verkeer en inplaats van de auto.
Dit omdat hij een benzine gebruik heeft van 1:31 (bij de eerste 100 km en nog niet goed ingereden is.) De verzekering niet al te veel is.
Dat is dus goed te doen. De laatste dagen waait het en regent het behoorlijk en rij vaak op open stukken. Dit zijn wegen waar je niet harder op mag dan 80 en dat haalt hij gemakkelijk.
Rijksweg heb ik nog niet gereden, dit omdat hij nog ingereden moet worden en "binnen door"
voor mij eigenlijk sneller is.
Maar ondanks de regen en de wind valt het mee met het zwabberen. Ik had verwacht dat ik links en recht over de weg zou wieberen. Maar hij rijdt redelijk stabiel.
Maar ik hou jullie zeker op de hoogte en hoop dat de andere bisan rijders ook op dit forum komen.
Er zit wel al een klein nadeeltje aan de motor hij heeft een heel klein benzine tankje 3 liter is dus om de 100 km ongeveer leeg.
 
3 liter? Dat is wel heel erg triest ;)
Heb je ook al wel op andere motorscooters gereden om een beetje vergelijking te hebben tussen Chinees en Japans/Europees? Anders heb je natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal en lijkt snel alles al best goed. Zoals ik al zei is alleen Skyteam (geen scooters) het enige wat ik aandurf qua Chinees, omdat hiervan gigantisch veel onderdelen leverbaar zijn en dan nog houd ik in mn achterhoofd dat het allemaal erg snel stuk kan gaan en de kwaliteit zo-zo is.
 
Nee, ik heb niet op een ander gereden. Dit om te vermijden dat ik die andere beter vond. Dus eigenlijk heel bewust niet gedaan. Deze lag helemaal in mijn budget. En ander motoren werden stukken duurder. Tja de tijd zal het leren. Hoe het vergaat? Ik kan hellaas geen turks lezen. maar als je op sites in het turks gaat kijken rijden ze daar toch al wat jaren rond. En op de turkse marktplaats zijn ze zelfs 2e hands te koop. Dus heb ik er eigenlijk wel vertrouwen in dat er onderdelen voor zijn (hoop ik). mocht er iets kapot gaan.
 
Hans van Wijk verhuurt ook Bisan scooters. Ik denk dat hij dus ook wel onderhoud kan doen aan die dingen of onderdelen kan leveren.

Leuke scooter, mooi prijsje. Ik ben benieuwd naar de lange-duur ervaringen.



P.s. Heel veel scooters hebben van die prutstankjes. Heb je eindelijk een machine die zuinig is, schroeven ze er zo'n notedopje als benzinetank in. Als ze dat helmvak onder het zadel nu eens tot slot-opbergvak bevorderen, dan kan er zeker 10 liter extra benzine in. Desnoods als aftermarket-accessoire.
 
zo de eerste 200 zitten er op. Er mag iets meer gas op. En heb eigenlijk een vraag. wat is de beste manier op de scooter om je laptop te vervoeren. :? Ik neem hem nu in mijn rugzak mee. maar die is niet helemaal :] proef. En is niet water dicht
 
Laatst bewerkt:
Als hij er niet inpast, moet je een fatsoenlijke laptop tas kopen, of een waterdichte rugzak en een skin, zeroshock 3 of vergelijkbaar.
 
Ik heb een laptop van de zaak. Die gaat in een plastic tasje voordat hij in de rugzak gaat. En dan zodanig dat de open kant van de plastic tas naar beneden wijst in de rugzak.
 
hallo spere even een vraagje wat is zeroshock 3 :? en sav he waarom moet die plastic zak onderste boven? ik ben geloof ik een echt groentje :)
 
Als zo'n rugzak toch water lekt, loopt het langs die plastic zak in plaats van in die plastic zak.

Dat kan net het verschil zijn tussen een nieuwe laptop of een vochtige laptop.
 
Laatst bewerkt:
ik zou er niet aan beginnen. De scooters zijn op zich niet verkeerd, echter, als je onderdelen nodig hebt, dan ben je en blut, en jouw scooter een hele tijd kwijt. Als je hem voor woon/werkverkeer gebruikt, dan is dat mooi kloten...

Waarom koop je niet gewoon een tweedehands honda via mobile.de, importeer je deze, en klaar is Kees...

Een mooie SH125 of 150 koop je daar al vanaf 900 euro, importeren en btw kost circa 3-400 euro, en dan heb je echte kwaliteit, die ook nog eens gemakkelijk onderhoudbaar is.

t'is maar een idee...

succes

sorry, lees nu pas dat je er al begonnen bent. laat ons weten hoe het verloopt...
 
Laatst bewerkt:
eh ik dacht dat we op de hoogte gehouden zouden worden.
ga me niet vertellen dat de scoot al overleden is of zoiets.
 
Dit jaar met vakantie ben ik naar Turkije gegaan,
En moet wel zeggen daar barst het van bisan lifan motor scooters.
Ik heb daar zelf op een bisan lifan 100cc gereden half schakel ofzo 4 versnellingen
Lekker zuinig, snel alleen een slechte zadel.
Verder zijn het prima dingens, heb ermee flink getoerd, zand steen maakt niet uit!

En als je onderdelen nodig hebt dan moet je het van Turkije halen, of misschien heeft de importeur nog onderdelen.
 
Dit is al de zoveelste keer dat iemand zo'n chineesachtige ms koopt, enthousiast is maar daarna niets meer van zich laat horen.
Suggereert toch dat het aanvankelijke enthousiasme bekoeld is...?
 
tja da s ook zo een beetje de conclussie die ik eruit trekt.
de vraag is alleen waarom wel de goede dingen delen maar niet de slechte zodat we eindelijk een beeld kunnen hebben van de pracktijk of het nou wel of geen goede inverstering is.
 
Laatst bewerkt:
We zijn allemaal oh zo wantrouwig tegenover chinese makelij (ik ook dus).
Misschien is dat de reden dat ie zich niet meer laat horen of zien ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan