bisan lifan

Er zijn enkele die het weigeren, maar langzaam maar zeker komen ze er niet onderuit.
Vooral de bromscooters van de chineesjes komen steeds meer op.
Groot verlies als ze dan weigeren om beurten te doen.
 
Hoi scooters
Kom ik vanmorgen 6uur bij mijn bisan mis ik mijn koffer denk nog dats lekker loop naar de voor kant om de sloten er vanaf te halen zie dat mijn spiegels ooook verdwenen zijn denk nog nou ja ik kan nog naar mijn werk rijden en zie dat mijn handvaten ooook verdwenen zijn hij zou vandaag de 1000 km beurt krijgen maar gaat morgen gebeuren want dan neemt de monteur ook spiegels en handvaten mee wie had dat nou verwacht dat ze een bisan zouden strippen het moraal van het verhaal voor dieven is niets temin.gr
 
Hoi scooters
Kom ik vanmorgen 6uur bij mijn bisan mis ik mijn koffer denk nog dats lekker loop naar de voor kant om de sloten er vanaf te halen zie dat mijn spiegels ooook verdwenen zijn denk nog nou ja ik kan nog naar mijn werk rijden en zie dat mijn handvaten ooook verdwenen zijn hij zou vandaag de 1000 km beurt krijgen maar gaat morgen gebeuren want dan neemt de monteur ook spiegels en handvaten mee wie had dat nou verwacht dat ze een bisan zouden strippen het moraal van het verhaal voor dieven is niets temin.gr

Da's geen diefstal, da's vandalisme...

Tenzij iemand brokken heeft gemaakt met z'n eigen Bisan Lifan en de reserveonderdelen zocht. Maar ik denk niet dat dit op marktplaats veel gaat opleveren. Desalniettemin knap irritant..
 
Da's geen diefstal, da's vandalisme...

Tenzij iemand brokken heeft gemaakt met z'n eigen Bisan Lifan en de reserveonderdelen zocht. Maar ik denk niet dat dit op marktplaats veel gaat opleveren. Desalniettemin knap irritant..

Nou bij vandalisme schroeven ze de onderdelen er niet netjes af hoor !!!!!!!!!!!!!!
Denk je ook niet????????????
 
Hmm nee da's ongebruikelijk.....
Ja dat is nog al ongebruikelijk ik zal de komende tijd de drirecte omgeving goed in de gaate houden want als het iemaand is geweest die zelf een bisan heeft zal die waarschijnlijk uit deze omgeving komen en dan heb ik nog een verrassing voor hem want 1van de gestolen onderdelen heeft een ken merk die ik alleen kan en dan hangt ie!!
 
Ja dat is nog al ongebruikelijk ik zal de komende tijd de drirecte omgeving goed in de gaate houden want als het iemaand is geweest die zelf een bisan heeft zal die waarschijnlijk uit deze omgeving komen en dan heb ik nog een verrassing voor hem want 1van de gestolen onderdelen heeft een ken merk die ik alleen kan en dan hangt ie!!

Moet je het ook nog kunnen bewijzen.

Heb het ooit gehad toen ik 16 was met een kuipje voor een vespa ciao, deze was alleen in wit te krijgen.
Ik had m zwart laten spuiten en het glaswerk met chromen boutjes vast laten zetten.
Duidelijker was hij niet te herkennen dacht ik.
Maar toen mijn brommer gestolen werd destijds en ik 3 maanden later het kuipje tegen kwam, maakte ik dit duidelijk bij de politie.
Deze deed NIETS, want ik kon het niet bewijzen dat het mijn kuipje was !!!!!

Nee, in die tijd schoot je niet zo vlug een foto, dus ik had geen foto van de brommer met kuipje.
 
hallo allemaal hier weer eens een bericht van pasific150

wat leuk om te lezen dat er meer mensen zich toch aan gewaagd hebben.

(Hallo grubmeel
Die van mij rijdt zo 1 op 34/35
en heeft een tank inhoud van jawel 5 liter *D)

Het heeft even geduurd maar door een ongeluk (niet met de motor) heeft de motor de herfst en de winter stil gestaan.
En ik moet zeggen het viel mij mee dat de motor na zo`n lange periode van stil staan het na een beetje aantrappen en een beetje opladen het toch 1x starten.
Ik rijd er nu weer dagelijks op.
Als je flink doortrekt dan haalt hij toch de 90 km per uur.
valt mee dus
het schudde en stotterde een beetje in het begin.
maar hij rijdt weer als een zonnetje met de zon :}
mvg groet
pasific150
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is nog al ongebruikelijk ik zal de komende tijd de drirecte omgeving goed in de gaate houden want als het iemaand is geweest die zelf een bisan heeft zal die waarschijnlijk uit deze omgeving komen en dan heb ik nog een verrassing voor hem want 1van de gestolen onderdelen heeft een ken merk die ik alleen kan en dan hangt ie!!

Frustrerend inderdaad (vertel mij niks over gestolen spullen... :x )

@Pasific: hoeveel km staan er intussen op de teller?
 
Hoi scooters
Ik heb maandag met dat slechte stormachtige weer windkracht 5 tot 6 een paar honderd kilometer afgelegd en ik moet zeggen dat ik soms moeite had om behoorlijk op de bisan te blijven zitten maar dat de bisan tegen de verwachting in van de sceptisie onder ons geen raar of onvoorspelbaar rijgedrag vertoonde.

Groetjes
 
Nee ik ken dat.
Ik heb al meer met flinke zijwind op de bisan gezeten en vanaf het begin dat ik hem heb. valt het mij zeer mee.
ik was gewend om op een gewone motor altijd last te hebben van de wind.
ik zeg niet dat je er niets van merkt maar het kan zeker slechter.
en je leest vaker dat tegen valt dan mee.
geeft toch een band een andere rijder :W
wat leuk voelde me zeer alleen hier :]
wat voor kleur heb je ?
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er ervaring met het aanbrengen/het gebruik van handvatverwarming. :]
Ik heb dat onderwerp gevonden bij de motor afdeling.
En wie kan mij verder helpen aan verschillende merken en wat jullie ervaring hier mee is.
Ik heb op http://www.kommermotorparts.nl/winkel/contents/nl/d389.html hier iets over gevonden.
Kun je dit zo aanbrengen op een scooter die ik heb.
ik ben benieuwd naar jullie antwoorden
of zal ik hier een nieuwe topic van maken?? ben wel benieuwd
 
Laatst bewerkt:
Nee ik ken dat.
Ik heb al meer met flinke zijwind op de bisan gezeten en vanaf het begin dat ik hem heb. valt het mij zeer mee.
ik was gewend om op een gewone motor altijd last te hebben van de wind.
ik zeg niet dat je er niets van merkt maar het kan zeker slechter.
en je leest vaker dat tegen valt dan mee.
geeft toch een band een andere rijder :W
wat leuk voelde me zeer alleen hier :]
wat voor kleur heb je ?

De kleur mijn bisan is rood grijs en de koffer was grijs maar die helaas gestolen.
Groetejes
 
Hoi bisan lifan,

Ja hij liep bij mij ook erg goed alleen nu begin hij uit te vallen als hij koud is. Volgens mijn Buurman komt dat omdat de kleppen moeten gesteld. Ik heb er nu 800 km mee gereden. Dus hij hij moet zijn 1000 km beurt nog krijgen. Maar ik ben erg bang om dat te laten doen omdat ik geen vertrouwen heb in de zaak waar ik de scooter heb gekocht. Waar heb jij de scooter in onderhoud? Die van mij loopt 1:22/1:25 en hij rijd ongeveer met geen wind 80 km. Volgens mijn buurman die er ook een heeft rijdt zijn scooter 1:20 en zijn top is ongeveer 90/100 km.

groetjes.
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn scooter in onderhoud bij Hans van Wijk in Zoetermeer waar ik hem ook heb aangeschaft
 
Hallo grubmeel
mijn scooter haalt met en zonder wind 80 tot 90 km
en hij met de benzine loopt hij 1op 19 ongeveer
 
Hallo bisans word er helemaal niet meer gereden met de pasific en er geen evaringen tedeelen
Ik heb gisteren en vandaag weer een beetje rond gereden en tot aan het moment dat ik een stukje snelweg pakte dacht ik dit scootertje voldoet perfect niets over te klagen als je het in de juiste verhouding bekijkt wat betreft de kwaliteit prijs verhouding dan zou ik hem iedereen aanraden zolang de snelweg zoveel moggelijk vermijd word want dan kom je toch wel 15 a 25km aan snelheid tekort om met het overige verkeer mee te stromen en dat is wel jammer en daarom zal ik binnen kort de bisan gaan veruillen voor een wat zwaardere motorscooter maar het is misschien 1 troost want dat wordt waarschijnlijk wel weer een chinees.

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
hallo pasfic150 De eerste servicebeurt gehad en het uitvallen bij koude motor kwam omdat er vuil in de sproeier zat. Maar hij rijdt weer als van ouds alleen ik kom niet harder dan 80 km maar goed voor de binnenweg is dat hard zat.

groetjes
 
Hallo bisans word er helemaal niet meer gereden met de pasific en er geen evaringen tedeelen
Ik heb gisteren en vandaag weer een beetje rond gereden en tot aan het moment dat ik een stukje snelweg pakte dacht ik dit scootertje voldoet perfect niets over te klagen als je het in de juiste verhouding bekijkt wat betreft de kwaliteit prijs verhouding dan zou ik hem iedereen aanraden zolang de snelweg zoveel moggelijk vermijd word want dan kom je toch wel 15 a 25km aan snelheid tekort om met het overige verkeer mee te stromen en dat is wel jammer en daarom zal ik binnen kort de bisan gaan veruillen voor een wat zwaardere motorscooter maar het is misschien 1 troost want dat wordt waarschijnlijk wel weer een chinees.

Groetjes
Hallo ik heb vanmorgen afscheid van mijn Bisan genomen hij is verkocht aan iemand die de scooter alleen gaat verbruiken voor de fun een beetje toeren met mooi weer de man heeft altijd motor gereden maar door problemen met zijn voeten is het schakelen/remmen een probleem.
De man heeft vanmorgen een proefritje gemaakt en was erg in zijn sas met de bisan.
Nu ga ik naar de vervanger van de bisan kijken.
Groetjes
 
Hoi scooterfun, leuk dat je de scooter heb verkocht en wat ga je nu voor een scooter kopen en waarom heb je de bisan weg gedaan alleen maar om de snelheid?
 
Gheh, mijn 4 takt Honda brommertje reed nog harder met het zelfde verbruik en 70CC.

Ik zou dan ook zeggen: Koop een "vintage" Honda C90 of (super)Cub. Zelfde prijs, oerdegelijk, super klassiek uiterlijk en een top van 110km/h
 
Terug
Bovenaan Onderaan