bisan lifan

Hoi scooterfun, leuk dat je de scooter heb verkocht en wat ga je nu voor een scooter kopen en waarom heb je de bisan weg gedaan alleen maar om de snelheid?
Hoi, grubmeel, Ja de snelheid en het wat slomme reageren op het gas geven is de voornaamste reden van het afscheid ik had nog nooit m.scooter gereden dus had niet echt een idee wat ik daar van verwachten kon en heb ik om dat uit te proberen een bisan gekocht om te kijken hoe het scooter rijden bevalt en dat bevalt mij prima en nu wil een stapje verder en een m.scooter rijden die wat feller op het gas reageerd en die op de snelweg
gewoon mee kan komen en dan moet ie toch wel 20 t0t 30 km sneller kunnen rijden dan de bisan. ik heb gisteren op een zo goed als nieuwe 260 cc m.scooter gereden ook een chinees
en het eerste wat opviel was het acceleratie vermogen van de nog niet ingereden scooter en
wetende dat de scooter zeker 125km haalt heb ik de scooter vandaag ook gekocht.
Als mijn vriendin nu zegt laten we naar mijn zus in denhaag gaan kan ik nu zeggen ja dat doen we want rijden op de snelweg is nu geen probleem meer.
Hij staat nog op marktpl.adv.352992484.gr scooterfun
 
Laatst bewerkt:
hoi scooterfun, Jammer ik heb de foto van je nieuwe scooter niet gezien de adv was al verwijderd. Maar wat voor merk is het? Ja dat is eigenlijk wel een probleem dat hij eigenlijk niet 30 km harder kan rijden en dat je een heel klein tankinhoud heb. Je kan niet met een gerust hard op de snelweg rijden. Veel geluk met je nieuwe scooter! groetjes Grubmeel.
 
hoi scooterfun, Jammer ik heb de foto van je nieuwe scooter niet gezien de adv was al verwijderd. Maar wat voor merk is het? Ja dat is eigenlijk wel een probleem dat hij eigenlijk niet 30 km harder kan rijden en dat je een heel klein tankinhoud heb. Je kan niet met een gerust hard op de snelweg rijden. Veel geluk met je nieuwe scooter! groetjes Grubmeel.
hoi Grubmeel ,ja de adv was sneller weg dan ik dacht het merk is xingyue jaja spreek het maar uit ik kan helaas op dit moment geen foto plaatsen .Maar het is de opvolger van de scooter die op dit moment nog wel tezien is op marktplaats adv.352992484, het is welis waar niet de zelfde scooter maar dan kun je toch een idee op doen over de afmeeting en het type model. En zoals al gezegd de scooter rijd erg volt een goed.
Gr Scooterfun
 
Laatst bewerkt:
hallo scooterfun had je ook last van als je vriendin achter op zat dat als je door een kuil ging dat de middenbok klappert?

Groetjes Grubmeel
 
Nou ik heb een groot probleem met de motor gehad.!
En niet door de Motor maar een
grapjas die hem totaal geript had. :(
alleen het voorwiel en het frame stond er nog :(
maar alles weer inelkaar
en ben er nu weer content mee.
hoewel hij hiervoor altijd lekerder reed
gr Pasific
 
als ik tijd heb zal ik er toch eens een paar foto van maken. of misschien ook een leuk filmpje.
dat werd een paar topics geleden al gevraagd.
maarja ik ben zoǹ gelegenheids forumer. Maar zo lang ik de bisan heel in mijn bezit hebt zal ik er afentoe
wel verslag van doen.
ik zit er nu weer met frisse moet op.
 
Ik heb ook een Bisan Lifan; ik kocht hem een maand of 4 geleden (toen stond er 2600 km op de teller).
Tot overmaat van ramp ging de aandrijfriem de eerste keer dat ik naar mijn werk ging kapot; paar weken wachten omdat ze nog al moeilijk te krijgen zijn.
Nu heb ik inmiddels zelf al ruim 2600 km gereden / dus de teller staat op ruim 5300.
Wat ik wel merk is dat hj wat slechter begint te starten (hij liep eerst niet goed stationair /bijgesteld!); met de kickstarter start ie wel wat beter, alleen als ie afslaat dat is het lastig hem weer aan de paat te krijgen.

Ik baal ook dat ie zo langzaam gaat / in het begin ging hij ruim 90, maar nu ruim 80.
Eigenlijk zoek ik ook een manier om hem wat harder te laten lopen.

Voor de rest is het voor het geld een leuke motor, maar ook ik mijd de snelweg.
 
hallo,

zoals eerder aangehaald was mijn vorige ook een chinees (Giantco van Razzo)
5 jaar meegereden en nooit problemen gehad winter ene zomer, steeds buiten,
Men zei ook dat het rommel was. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest van een lowbudget scooter
 
weet iemand nog onderdelen, mij lifian was gestolen en ik mis nu mijn spiegels en complete contactslot is eruit
 
Ik baal ook dat ie zo langzaam gaat / in het begin ging hij ruim 90, maar nu ruim 80.
Eigenlijk zoek ik ook een manier om hem wat harder te laten lopen

Heb je de kleppen al eens gesteld? daar zijn ze erg gevoelig voor!!!
 
Ik heb bij de grote beurt van mijn 150cc een andere poelie en riem laten monteren, iets minder snel met optrekken, maar wel een hogere top van 100 km/h.

Misschien iets om over na te denken?
 
Beste scooter vrienden,

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Bisan Lifan Pasific 150 en tot nu toe bevalt hij mij best. Reed al jaren op een Honda Magna 750 (chopper) maar werd voor mij te zwaar, niet tijdens het rijden maar met verplaatsen en op de standaard tillen.

Ik heb met aandacht en plezier het schrijven over de Bisan Lifan gelezen en natuurlijk zitten er nadelen aan bij zo'n lichte scooter, maar er zijn ook veel voordelen.

Nu las ik dat er geen werkplaats handboek te krijgen is maar ik heb een adres gevonden waar je hem aan kan schaffen voor €12,-.
Er wordt dan een cd opgestuurd als je het geld heb overgeboekt, is wel in het Engels.

Hier het mail adres: jacko2@home.nl
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij de grote beurt van mijn 150cc een andere poelie en riem laten monteren, iets minder snel met optrekken, maar wel een hogere top van 100 km/h.

Misschien iets om over na te denken?

Beetje oude quote, maar vooruit.

Het zou kunnen dat je nieuwe riem iets breder is dan de oude. Dat kan bovenstaande verklaren.

Tendens is als je de vario vervangt, dat juist de acceleratie verbetert, vandaar mijn gedachte.
 
Laatst bewerkt:
Ik baal ook dat ie zo langzaam gaat / in het begin ging hij ruim 90, maar nu ruim 80.
Eigenlijk zoek ik ook een manier om hem wat harder te laten lopen

Heb je de kleppen al eens gesteld? daar zijn ze erg gevoelig voor!!!

Ik heb ook een 150cc, maar geen bisan lifan, maar een agm.

Tipje, zet uitlaat klep op 0,15 en inlaat op 0,10. Sproeier carb was bij mij standaard 102, zet er nu een 115 in (zijn zelf fora waar sproeier 125 geadviseerd word bij 150cc), weeg de originele rollen die in de vario zitten en zet er iets zwaarder rollen is, bijvoorbeeld van 12 naar 14 gram.

Een iets langer v-snaar kan er ook voor zorgen dat je topsnelheid iets hoger zal liggen.

Heb je de origignele bougie wel vervangen door een Japanse NGK?
 
Beetje oude quote, maar vooruit.

Het zou kunnen dat je nieuwe riem iets breder is dan de oude. Dat kan bovenstaande verklaren.

Tendens is als je de vario vervangt, dat juist de acceleratie verbeterd, vandaar mijn gedachte.

Kan zijn Karl, maar ik gaf dit maar als tip, je kan de scooters (150cc) degelijk 100km/h laten lopen zonder veel trekkracht te verliezen.
Zelf ben ik weer naar schakelmotor gegaan, miste het schakelen te zeer.
 
Terug van weg geweest binnen kort heb ik weer een motorscooter.
Ik heb weer een bisan lifan gekocht,één van de redenen voor de aanschaf is dat ik de scoot met
een beetje moeite binnen kan zetten en natuurlijk
de aanschaf prijs voor een bijna nieuwe motorscooter.
Groetjes
Bisanfun voor heen scooterfun. *O*
 
:] het is een tijdje geleden maar ik heb hem weer uit het stof gehaald.
maar we zijn weer online. :]
 
Hallo ik ben nieuw op dit forum maar heb wel de topic bij gehouden van de Bisan Lifan Pacifc 150.

Ik heb 2 weken geleden ook een Pacific gekocht en ben matig tevreden over deze scoot.
Wat vooral opvalt is dat alles zeer slecht bevestigd/aangedraaid is.
Na 100 km hing de uitkaat los, 3 bouten eruit getrild.
Het rubber van de middenbok eindbuffer weg, spiegels die los trillen etc..

Maar wat kan/mag je verwachten van een scoot in deze prijs klasse, na deze kleine mankementjes tot nu toe geen problemen gehad.
Ik heb hem voornamelijk gekocht om op mee te nemen op vakantie achter de camper, maar gebruik hem ook voor woon/werk verkeer als het goed weer is.

Gemiddeld verbruik is 1:30, tankinhoud is aan de kleine kant ca. 4.5 ltr tot het randje vol.
Topsnelheid net 90 km maar trekt pittig op en blijft goed op toeren met tegenwind,hellingen of 2 personen.

Als er wat te melden valt hou ik jullie op de hoogte, positief of negatief!
 
Hallo,

Ook ik zoek een handleiding van een Bisan Lifan Pasific 150. Is er überhaupt iemand van de Bisan Lifan rijders met een gebruiksaanwijzing? Taal is in principe onbelangrijk.

Hoop op een constuctieve reactie.

Mvg, Henk
 
Beste scooter vrienden,

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Bisan Lifan Pasific 150 en tot nu toe bevalt hij mij best. Reed al jaren op een Honda Magna 750 (chopper) maar werd voor mij te zwaar, niet tijdens het rijden maar met verplaatsen en op de standaard tillen.

Ik heb met aandacht en plezier het schrijven over de Bisan Lifan gelezen en natuurlijk zitten er nadelen aan bij zo'n lichte scooter, maar er zijn ook veel voordelen.

Nu las ik dat er geen werkplaats handboek te krijgen is maar ik heb een adres gevonden waar je hem aan kan schaffen voor €12,-.
Er wordt dan een cd opgestuurd als je het geld heb overgeboekt, is wel in het Engels.

Hier het mail adres: jacko2@home.nl[afbeelding]


Houd er rekening mee dat veelal dergelijke cdtjes( van e-bay?) beschermt zijn met software die er voor zorgt dat na 3-6 maanden de PDF informatie niet meer te benaderen is, printen van de manual kan soms ook niet maar als het wel kan zou ik na aanschaf meteen de manual uit printen zodat je een papieren kopie hebt.

Een kopie van de cd maken helpt niet om de tijd-teller te omzeilen, als de bescherming op de cd FOPN_fLock is zal dat na het aflopen gemeld worden door adobe reader als je de manual probeert te openen, de reader zegt dan dat hij een plugin mist en dat je die op adobe.com kunt downloaden maar dat is niet zo.

Ik heb een tooltje waarmee de "beveiliging" is te omzeilen, als er mensen zijn die dit nodig mochten hebben kun je me mailen en ik zal het tootle wel toestuen.
 
Heb sinds 3 jaar een Bisan Lifan en gebruik hem af en toe als woonwerk verkeer en tot nu toe rijdt hij nog steeds niet al te hard en niet al te zuinig maar voor de rest voldoet hij goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan