bisan lifan

Hallo Ook ik heb een Bisan-Lifan Pasific 150 en ben er best tevreden over ik gebruik hem eigenlijk alleen voor de fun en met mooi weer een beetje toeren met de vrouw.
Alleen ik zit ook met de max. snelheid deze rijd maar 70Km.uur max. bij 6000RPM en dat is toch echt wel te weinig dacht ik zo dus ben ik nu op zoek naar een snellere CDI die passend is, zijn er misschien mensen die dit ook al geprobeerd hebben en welk merk/type kan ik daarvoor gebruiken.
Ik zou het perfect vinden als mijn scooter 90Km./uur zou halen zo dat je op een gewone 80Km. weg nog behoorlijk mee kunt komen. fijne scooter voor deze prijs.
 
Hallo.
Ik heb nog al pech gehad met mijn bisan lifan, maar nu heb ik bij Brink.nl een nieuw blok gekocht en meteen een race bobine en een snelle CDI en bij Racing planet heb ik een andere race variateur besteld alles er onder gemonteerd en nu loopt het echt als een zonnetje lekker en snel nu na 250 km. loopt hij heel snel naar de 95 Km./uur en met wat moeite haalt hij toch de 100Km./uur en dat is echt een verademing nu kan ik ook op een 80Km weg goed met het verkeer mee komen echt een aanrader dus zeker met wat extra aandacht voor verschillende onderdelen.
;)
 
dan zal ik het nog eens naar boven halen
sinds vrijdag een Bisan Lifan life 150 cc
geen scooter ervaring
maar eerste indruk is dat hij lekker rijdt
donderdag krijgt hij een controle beurt
heb het vermoede dat er na 1250 km nog niet veel aan gedaan is
na wat poetswerk staat hij nu te glimmen in de zon
zo dadelijk die rechtse hendel weer eens wat naar beneden draaien
 
De accu heft de geest gegeven
Dat kan natuurlijk omdat hij lange tijd heeft stil gestaan
Geen probleem
Wie kan mij vertellen hoeveel AMP deze scooter mag hebben en wat de maten ervan zijn
Wat er nu inzit weet ik zo niet
Mag er bijvoorbeeld en 12 AMP in
Op het moment zijn we niet thuis en opweg naar huis wil ik eventueel een nieuwe ophalen ergens
 
De accu heft de geest gegeven
Dat kan natuurlijk omdat hij lange tijd heeft stil gestaan
Geen probleem
Wie kan mij vertellen hoeveel AMP deze scooter mag hebben en wat de maten ervan zijn
Wat er nu inzit weet ik zo niet
Mag er bijvoorbeeld en 12 AMP in
Op het moment zijn we niet thuis en opweg naar huis wil ik eventueel een nieuwe ophalen ergens

Je mag er zoveel 'amp' insteken als je wilt zolang het maar dezelfde spanning is...
 
Weet iemand wat er standaard in zit
En wat is de maat van de accu
Zou leuk zijn als ik de maat weet voordat we naar huis gaan
Als we thuis zijn kan ik hem natuurlijk zelf op meten
Maar bij mij in de buurt zijn geen zaken geopend vandaag
Onderweg vanuit Kleve Duitsland naar huis misschien wel
 
Dat is wel pech hebben.

Hoeveel betaal je eigenlijk voor zo een Bisan?
60km standaard is wel erg traag voor een 150. Eigenlijk gewoon belachelijk traag. Dan moet je er al direct tijd/kosten/moeite insteken om mee te kunnen met het verkeer.

Dan nu deze pech, je hebt er al veel tijd/geld/ergernis ingestoken. Als ik dan zie dat een nieuwe, betrouwbare kymco/sym maar 1800 euro kost, en je er jong tweedehands al vindt voor rond de 1000 euro, mag deze toch niet te veel meer dan €500 kosten, of niet? Of is het liefhebberij om eraan te sleutelen?

Versta me niet verkeerd, ik heb niks tegen Chinese scooters, ik ben zelf erg van van de daelim s3, die een grote kanshebber is als op volger van mijn huidige kymco, maar een scooter die maar 60km/u gaat en later half uit elkaar valt is toch wel jammer... Tenzij het haast niks kost natuurlijk, en het een hobby is, dan is't een mooi goedkoop projectje met vallen en opstaan. Ik heb de mijne echter voor woonwerk nodig dus hij moet betrouwbaar zijn en heel het jaar door starten en rijden zonder problemen.
 
het is een probeersel of scooter rijden mij bevalt
ook het sleutelen eraan vindt ik leuk
mits het niet gaat over kleppen stellen / ontsteking afstellen / carburateur afstellen en dergelijke dingen
daar heb ik geen verstand van
 
Hoi Bisan friends
Ik heb met enige weemoed afscheid genomen van mijn bisan lifan maar het werd tijd om een stapje verder/hoger te gaan en dus is de scoot vervangen door een yamaha majesty 250 dx.Wat een wereld van verschil is dit zeg!!
Maar nu ben ik wel appels met peren aan het vergelijken en dat is niet eerlijk.
 
afgelopen weekend afscheid genomen van de Bisan

toch blijf ik het een hele mooie scoot vinden



dan zal ik het nog eens naar boven halen
sinds vrijdag een Bisan Lifan life 150 cc
geen scooter ervaring
maar eerste indruk is dat hij lekker rijdt
donderdag krijgt hij een controle beurt
heb het vermoede dat er na 1250 km nog niet veel aan gedaan is
na wat poetswerk staat hij nu te glimmen in de zon
zo dadelijk die rechtse hendel weer eens wat naar beneden draaien
[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v79/Toonm/campers/imagejpg1_zps13c5e684.jpg"]afbeelding~][/URL]
 
Het heeft even geduurd
maar ben weer terug
met nog steeds de lifan
ja wel
en hij rijdt nog steeds.
 
ik heb hem ingeruild
hij reed nog goed
maar het was tijd voor een nieuwe,
geen zwaardere maar een iets lichtere
de pcx 125 honda
iets zwaarder maar makkelijker op te bergen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan