bitumen levensgevaarlijk

Als je nog een leuk voorbeeld weggetje wilt , de slaperdijk , hier in haarlem , voor het delftplijn naar rechts ( richting spaarndam ) die weg gaat omhoog en dan in een flauwe bocht naar recht , die bocht is alles behalve asfalt , bitumen dus!!!

das niet fijn glijden !!!! |(
 
of goeie banden kopen die daar niet zo gevoelig voor zijn...
ik ben ook wel eens over die rubber strepen gereden...maar GELUKKIG nog geen gekke dingen gehad...
 
Dat het wegdek opkrult, komt door de zwaarbeladen vrachtwagens. Wil je het asfalt van een dermate kwaliteit maken dat dit niet meer gebeurd, dan moet je ongeveer de kwaliteit van het asfalt op de start- en landingsbanen van schiphol gaan gebruiken. Probleem hierbij is, dat dit ongeveer 216 keer zo duur is per m2 (overdrijven maakt de zaak duidelijk). In ieder geval is dit dus veel en veel te duur.

Niks is toch te duur als het om onze veiligheid gaat toch?? Hadden ze al dat geld (wat dat mislukte bos heeft weg geflikkerd) nou eens in een goed onderzoekje gestoken. Ik denk dat ze dan een heel eind gekomen zouden zijn.
 
Het valt mij ook op dat putdeksels erg tactisch geplaatst zijn.Bij mijn huis in de buurt in de bocht zitten er 2 naast elkaar , kunst om er tussendoor te rijden :(
Ook op wegen waarbij auto's rechts parkeren ligt zo'n deksel , rechts ervan rijden rij je de spiegels eraf , links ervan rij je op de andere weghelft.Vindt die vrachtwagen ook niet leuk , ik nog minder.En dat in een bocht , fijne boel. :j
 
vind wel meer dingen levensgevaarlijk,nu het weer een tikkie beter word en er weer wat km's gemaakt kunnen worden,kom ik her en der in het zg zoab asvalt,ook in bochten,van die leuke kuilen tegen,net of dat het afgebrokkeld is alleen dan midden in de weg cq bocht.Als je ff op een auto let ipv de weg voor je liggie heilig op je plaat.Maargoed ben maar een motor rijjer nietwaar.
 
Dat het wegdek opkrult, komt door de zwaarbeladen vrachtwagens. Wil je het asfalt van een dermate kwaliteit maken dat dit niet meer gebeurd, dan moet je ongeveer de kwaliteit van het asfalt op de start- en landingsbanen van schiphol gaan gebruiken. Probleem hierbij is, dat dit ongeveer 216 keer zo duur is per m2 (overdrijven maakt de zaak duidelijk). In ieder geval is dit dus veel en veel te duur.

En jij hebt geen idee hoeveel belasting iedereen betaald (en BPM). Man, die stukkies voor het stoplicht kunnen ze met platina bestraten (zal ook wel erg glad zijn).

Maar goed iedereen weet toch dat putten, hobbels, bitumen stukken, putdeksels, etcetera op strategische plekken geplaatst worden? Ze berekenen zelfs en rijden proefritjes waar ze het meest irritant zijn voor motorrijders, en daar komen ze. :+
 
Dat het wegdek opkrult, komt door de zwaarbeladen vrachtwagens. Wil je het asfalt van een dermate kwaliteit maken dat dit niet meer gebeurd, dan moet je ongeveer de kwaliteit van het asfalt op de start- en landingsbanen van schiphol gaan gebruiken. Probleem hierbij is, dat dit ongeveer 216 keer zo duur is per m2 (overdrijven maakt de zaak duidelijk). In ieder geval is dit dus veel en veel te duur.

Bij Ekkersrijt in Son en Breughel (vlakbij Safe Eindhoven) is de aansluiting van de A58 met de toekomstige A50 al aangelegd. Voor de verkeerslichten |( ligt er ipv het normale asfalt een soort van betonasfalt. Zal ook wel tegen die hobbels gelegd zijn.

Op donderdag 07 maart 2002 23:50 schreef JK het volgende:
Wat ik ook haat zijn die ribbels asfalt, zeg maar dat je 2 lagen asfalt hebt, en de bovenste laag is er vanaf, dan ben je redelijk stuurloos. Kleine stukjes zijn wel te doen, maar ik reed dus met zo'n 90km/u ineens zo'n lang stuk op van 300 meter ofzo.. met stoplichten. wist niet hoe snel ik van de weg af moest omdat ik bijna op m'n bek ging.

300 m een lang stuk :? Nu ligt er fatsoenlijk asfalt, maar bij Visé (tussen Luik en Maastricht) heeft het er bijna een jaar lang zo bijgelegen. Daar leek het net of je met 2 lekke banden reed. Dat was eerder 3 km dan 300 m.

Op zich het affrezen van de toplaag is het probleem niet, het gaat over de manier waarop het weggefreest is. Met langsgroeven valt idd niet te rijden, maar wanneer een ruit patroon achterblijft is het geen probleem. De MAG heeft volgens mij voor elkaar gekregen dat er alleen nog maar in dat ruitpatroon gefreest mag worden.
 
Heb eens goed opgelet op de bitumen gister op mijn route binnendoor van Amersfoort naar Utrecht, nou als MAG ervoor wil zorgen dat rijkswaterstaat/wegbeheer de bitumen vervangt voor wat anders, dan is dat echt onbegonnen werkt, het ligt OVERAL, er ligt meer bitumen dan asfalt !!!!
 
Nederland kon inderdaad altijd trots zijn op de qualitiet van zijn wegennetwerk en het wegdek daarvan. Tegenwoordig valt het mij ook steeds meer op dat de qualiteit van de wegen (hard) achteruitgegaan is.

Ik moest een tijdje terug in Amsterdam zijn, en (volgens mij was het op de ring) opeens zag ik over een lengte van ca 200 á 300 meter een geul lopen van 20 tot 30 cm breed en ca 1cm diep. De geul begon in het midden van de weg en liep langzaam naar buiten. Ik moet eerlijk toegeven dat ik blij was dat ik in de auto zat en niet op de motor. Zelfs in de auto had ik er last van. :(

Qualitiet ???

nieuwe nederlandse spelling :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan