Bizar!!!

Siberian

Die hard MF'er
4 dec 2001
315
0
Houten
Vanmiddag m'n carbs eens van de motor geschroefd. Hij liep al een poosje iets minder en ik miste wat vermogen...

Vlotterbakjes losgemaakt en wat vond ik in de laatste die ik los maakte?

spinneke.jpg


Een spin van ongeveer een centimeter lang!!!

Ik heb dan wel K&N filters, maar daar past deze critter toch echt niet doorheen. Het is ook niet dat ik heel erg weinig gereden heb het afgelopen jaar, maar dit is toch wel het raarste (op een vliegje na dan) dat ik ooit uit een vlotterbakje heb gehaald...
 
Is cker in je luchtfilterhuis naar binnen gekropen en de carb ingezogen toen je hem startte en gas gaf...
 
Ik denk dat die spin op zoek was naar het vliegje dat hij voor slechte tijden had bewaard in je vlotterbak,
 
ieieieieiieieieieieieieieieieieieieieieieieieie!!!! een dikke spin :r :r

[me]janice heeft ooit een vogelspin van zeer dichtbij gezien, klaar in de aanval :o
[/me]


maar waar komt deze motor vandaan? gekocht in het buitenland? wij hebben hier toch niet zulke spinnen toch :? :? :?
behalve dan de mensen die zulke spinnen sparen?

je moet nu wel gaan vertellen hoe dat beest daar komt, hoelang hij daar waarschijnlijk zat en hoe hij zich mogelijk in leven heeft gehouden hoor.
anders slaap ik niet meer :o
 
heb ook ooit een beestje in mijn vlotterbak gevonden, heb er ff een foto van gemaakt bij me in de tuin..


olifant.jpg
 
Ik heb dan wel K&N filters

Zie je nou wel dat die K&N's minder filteren als normale filters. :+

Ik neem aan dat die motor of carbs van je een tijdje (uren of dagen) zonder vlotterbak hebben gestaan. En dat die spin toen tegen de onderkant van de carb is gekropen. Bij het monteren van de bak zie je het dan niet.

Is geen bijzondere spin hoor, gewoon een dikke huisspin die zie ik hier in mijn garge ook genoeg rondrennen.
 
misschien via de ontluchtingsslang van de carb gekropen :? ik zag laats bij mijn xs1100 een spinnetje over de toerentellerwijzerplaat zijn baantje trekken jammer dat ie mij iet verstaan kon achter het glas (wacht effe ik haal mijn camera!!) :)
 
Waar hoe en wanneer *D ?


op vakantie in zuid amerika.
hij zat bij een vrouw op de arm, tilde dreigend zijn voorpoten op klaar om eens lekker zijn frustraties te uiten :o
de vrouw schrok en gooide hem op de grond...en TOEN werd ie pas ECHT boos :X
dat beest kon rennen.....maar ik nog veeeeeel harder. brrrrrr. zijn baasje heeft hem of haar gevangen met een net en terug in de bak gedaan met de deksel erop. de buitenkant was glas en als je dan te dicht bij kwam vloog ie steeds naar voren :r


maar gaan jullie me nou vertellen dat dat dikke beest hier gewoon ik nederland rond loopt :? zonder hok met deksel enzo :?
bijt ie ook?
 
op vakantie in zuid amerika.
hij zat bij een vrouw op de arm, tilde dreigend zijn voorpoten op klaar om eens lekker zijn frustraties te uiten :o
de vrouw schrok en gooide hem op de grond...en TOEN werd ie pas ECHT boos :X
dat beest kon rennen.....maar ik nog veeeeeel harder. brrrrrr. zijn baasje heeft hem of haar gevangen met een net en terug in de bak gedaan met de deksel erop. de buitenkant was glas en als je dan te dicht bij kwam vloog ie steeds naar voren :r


maar gaan jullie me nou vertellen dat dat dikke beest hier gewoon ik nederland rond loopt :? zonder hok met deksel enzo :?
bijt ie ook?

Die beesten lopen gewoon rond hier ja......wij hebben in de tuin een heel gammel houten schuurtje waar mijn motor dus net in past.....je wilt niet weten wat daarin rondloopt....een gitzwarte dikke 3 cm is geen uitzondering daar! :X
Zeker momenteel....spinnentijd!
Zijn joekels....zal er eens een foto van maken als ik er 1 spot! :)

Huisspin
Vaak leidt haar aanwezigheid tot paniekreakties bij de aanwezigen. Met poten meegerekend kan dit dier ongeveer 6 cm lang worden. De mannetjes zijn hier ongeveer even groot als de vrouwtjes. Deze laatste kunnen een lokstof maken feromoon genoemd. Hierdoor raken de mannetjes volledig in extase. Hun liefdespel is niet seizoen gebonden want winter en zomer bestaan nauwelijks voor deze binnenzitters. De eitjes worden gelegd in gesponnen cocons aan de rand van de trechter. In elke cocon zitten ongeveer 50 eitjes.
Ze bouwen een trechtervormige buis, waarin ze zich schuilhouden. Aan de voorkant gaat deze buis over in een vrij vlak horizontaal niet klevend net. De trechterspinnen lopen hier met gemak overheen. Wanneer een loslopend insect in zo'n web terecht komt dan blijft hij niet vastplakken, maar blijft haken achter de draden. (struikelmat) Het dier struikelt en wordt een makkelijke prooi van de bouwer van de "hindernisbaan". Vaak duurt het dagen voor deze spin zijn woning met vangatelier heeft vervaardigd. (Een kruisspin doet het binnen enkele uren)



Vervelende is dat ze soms onder mijn hoes kruipen van de motor...en als je die erdan afhaald...... :X springt ineens zo'n beest op je! :P

maja...ze kunnen bijten heb ik me laten vertellen door mijn huisarts...alleen doen ze het zelden en zijn ze niet gevaarlijk voor de mens! ;)

gerustgesteld nu? :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan